• 1
  • 2
2007-09-08, 17:48
Medlem
Naturvetarens avatar
Etanolen ska, som står i den andra tråden blandas med glycerol och möjligtvis vatten...
Citera
2007-09-08, 17:50
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturvetaren
http://www.flashback.org/showthread.php?t=391703

Tror du att den tråden duger och att den här kan låsas?

Det är en ett år gammal tråd
Citera
2007-09-08, 17:56
Medlem
Naturvetarens avatar
Icke desto mindre innehåller den relevant information?
Citera
2007-09-08, 19:32
Medlem
Lance Dances avatar
hehe, jag fick idén av den här videon: http://www.youtube.com/watch?v=1j2m0BbLpWc
Se 3:14 och 3:27.
Tanken var att jag skulle elda mig på hud som i videon. Jag vet inte om detta är trickfilmat, men det tror jag verkligen inte.

Men jag ska införskaffa mig glycerol och se hur det går, tack för tipsen Naturvetaren.
Citera
2007-09-08, 19:38
Bannlyst
Prova Napalm, det behöver du bara göra en gång.
Citera
2007-09-08, 22:01
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturvetaren
Icke desto mindre innehåller den relevant information?

Det håller jag med om men man kan inte kräva att man ska leta upp en ett år gammal tråd bara för att ämnet har varit uppe till diskussion tidigare.
däremot så är det en positiv åtgärd att föreslå en ihopslagning
Iallafall nu efter några inlägg
Citera
2007-09-09, 10:00
Medlem
Silverturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
...men man kan inte kräva att man ska leta upp en ett år gammal tråd bara för att ämnet har varit uppe till diskussion tidigare.

Egentligen är det vad du ska göra. Det blir inte särskilt roligt för de användare som dagligen läser och skriver i denna forumdel, om de väldigt ofta måste repetera vad de sagt flertalet gånger. Det kanske inte stämmer särskilt bra med det här ämnet, men svartkrut däremot...
Citera
2007-09-09, 16:17
Medlem
Naturvetarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
Det håller jag med om men man kan inte kräva att man ska leta upp en ett år gammal tråd bara för att ämnet har varit uppe till diskussion tidigare.
däremot så är det en positiv åtgärd att föreslå en ihopslagning
Iallafall nu efter några inlägg
Jag begärde inte av TS att denne skulle hitta den tråden men eftersom jag visste att den fanns så tog jag fram den åt honom och nu när den ligger där så kan man överväga att låsa den här och fortsätta i den andra. En ihopslagning behövs knappast då den här tråden inte skulle tillföra den andra någonting än så länge.

TS: Om du inte tänker ha någonting på kroppen och elda på bar hud så kommer du garanterat att skada dig...
Citera
2007-09-10, 09:35
Medlem
ToreSkogs avatar
För mindre saker som armar och så, har jag använt zippo-bensin, det torkar förvisso ut huden en del men det verkar inte brinna så varmt. Håller man sig rörelse så brukar det inte vara några problem.
Citera
2007-09-11, 16:25
Medlem
aphrodisias avatar
kemisk bensin.

Det rammstein använder där är endast "kemisk ren bensin" . Kemisk bensin brinner med lite högre temperatur än t.ex N-paraffin. men brinner utan veke.(huden är alltså inte veke) för att få den effekten så stryker du en TUNN sträng med bensin. Ta en bomullsfackla t.ex. Spruta INTE direkt från flaskan. Prova först på ett litet område och se till att du har "släckhandduk" i närheten. (släckhandduk= våt handduk) Tänd eld i ena änden av strängen. Bensinen brinner ut av sig själv ganska fort. Det känns lite och blir varmt på armen och du kan få lättare brännskador. Oftast inte mer än typ solbränna. Se till att huden är ren och smörj inte in den innan du tänder eld. Smörj efter, för elden torkar ut.(raka dig innan om du har mycket hår ;-) Du kan också smeka bort elden med handen om det blir för varmt. Var försiktig för som sagt så brinner bensin utan veke och tar lätt eld i andra saker. Rekommenderas inte till kläder då kläder "snart" blir veke.
För eld på kläder så rekommenderas eldpasta, det finns att få tag på i sverige. Pm:a mig om ni vill ha adress.
Citera
2007-09-14, 16:03
Medlem
muppgonzos avatar
Testa med att kleta in dej i napalm.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto