2007-09-23, 16:02
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Som sagt så bär Gustav upp serien på sina axlar, det märktes ännu tydligare i det andra avsnittet.
Håller helt med. Utan Gustav så hade serien brakat samman helt och hållet.
Citera
2007-09-24, 00:02
Medlem
News?

När SVT först beställde nya Svenssonmanus av Tre vänner var det meningen att Linas man skulle vara iranier. Naturligtvis... Jag slog till och med vad om det och fick rätt. Ett tag...

För manusförfattarna tyckte inte att det var någon bra idé. De tyckte det kändes krystat att skriva in en "nysvensk" bara därför att, så han fick bli svensk och dirigent istället. Antagligen visade det sig vara en för svår jävla balansakt att skoja med en invandrare...

Nån producent hade också uttalat sig. Hon förstod inte vad manusförfattarna menade!! Vadå, Sverige är ju mångkulturellt idag, jag förstår inte varför det inte ska avspeglas i SVT:s produktioner. Nåt åt det hållet.

Detta stod att läsa på text-tv i tre minuter innan man tog bort det, det var nån dag i juli tror jag. Däremot går det säkert att hitta i nån gammal Aftonblaskaartikel från när detta var en nyhet.

Sen är ju serien helt hopplös. Vilken dialog... är det bara jag som reagerar på att de säger varandras namn i varje replik??? Men Gustav, men älskling, men Lina, men Lena, men gubben, men gumman, men pappa... jag blir trött i hela huvudet!!

Svensson Svensson var inte rolig för tio år sen och manusförfattarna har inte moderniserat konceptet ett enda dugg. Serien faller med dialogen, det är liksom DIALOGEN som gör en sit-com. Den och tempot. Skådisarnas komiska tajming, men de måste ju då ha nåt kul att säga också.

Jag är förvånad över att Suzanne Reuter tackade ja till att vara med faktiskt, hon måste ha fått mycket bra betalt.
Citera
2007-09-24, 00:11
Medlem
Annika, Göran och Sara är bevisat svårslagna och är enligt mitt tycke ett måste för serien. Alla tre spelade bra, gick in bra i sina roller och var roliga.

Är det ens någon som vet varför den där Greta ibland sitter och äter frukost hos Gustav och Lena?

Går inte ställa upp säsong 1 & 2 mot säsong 3, tyvärr.

Gustav gör sitt men det är ju just bara det, alla andra tycker jag bara är dåliga, ser det för att få höra Gustav slänga ur sig något som att han har en tub extra chokladsås i bokhyllan bakom en gamal dikt-samling.
Citera
2007-09-24, 01:27
Medlem
Tänkte såga det totalt först men kom på att jag kan ju i alla fall se andra avsnittet innan jag gör det. Så nu har jag sett det och nu sågar jag skiten. Det är verkligen inte bra längre, ser verkligen inget kul med det längre. Gustav är mest jobbig och humornivån är så låg att Glocalnet framstår som Eiffeltornet i jämförelse.
"Max" är sjukt dålig skådespelare och det är drygt som fan att Gustav kallar honom för "gubben" HELA tiden.
Och som sagt, Greta? Vad fan gör hon för nytta där, ingenting.
Dom andra finns det inte mycket att säga om. Nej det var en besvikelse det här faktiskt.
Citera
2007-09-24, 01:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FFX
Tänkte såga det totalt först men kom på att jag kan ju i alla fall se andra avsnittet innan jag gör det. Så nu har jag sett det och nu sågar jag skiten. Det är verkligen inte bra längre, ser verkligen inget kul med det längre. Gustav är mest jobbig och humornivån är så låg att Glocalnet framstår som Eiffeltornet i jämförelse.
"Max" är sjukt dålig skådespelare och det är drygt som fan att Gustav kallar honom för "gubben" HELA tiden.
Dom andra finns det inte mycket att säga om. Nej det var en besvikelse det här faktiskt.
kan vi kalla det svensk humor med andra ord?
Nej det kan vi inte!!
Citera
2007-09-24, 12:24
Medlem
Dr. Hydes avatar
Jag tycker att det är skitbra
Gustav är grymt skön, skrattade så jag låg på golvet efter första programmet när han köpt grannhuset!

Däremot har jag lite svårt för Greta, men detta är mest för att jag inte gillar hon som spelar.

Tummen upp för nya Svensson-Svensson!
Citera
2007-09-24, 12:30
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFX

Den stora humorn med Svennson Svennson är att de påstår att de bor i Vivalla, Örebro. Men i Vivalla är Örebros ghetto och där bor bara invandrade araber/muslimer/patrask.
Citera
2007-09-24, 12:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Den stora humorn med Svennson Svennson är att de påstår att de bor i Vivalla, Örebro. Men i Vivalla är Örebros ghetto och där bor bara invandrade araber/muslimer/patrask.

Hehe, jo..

var det likadant 1994? någon som har koll?
Citera
2007-09-26, 05:56
Bannlyst
Hmm såg nyss andra avsnittet.
Lite bättre än första faktiskt.
Men jag blev lite rädd för otrevligheter när max lax sig imellan
Citera
2007-09-26, 07:17
Medlem
Babemagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av $poker$
Hmm såg nyss andra avsnittet.
Lite bättre än första faktiskt.
Men jag blev lite rädd för otrevligheter när max lax sig imellan
Dom spar nog det till DVD'n.
Citera
2007-09-26, 07:57
Medlem
ensiferums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskhals
Hehe, jo..

var det likadant 1994? någon som har koll?

Nix, alla invandrare kom till Sverige i mars 1997- punkt.

Citera
2007-09-26, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babemagnet
Dom spar nog det till DVD'n.
haha extra material
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto