2007-09-22, 22:03
Medlem
ensiferums avatar
Kollat in en del klipp på youtube och som många tidigare har sagt så är det i princip endast Gustav som är rolig, ungarna är så trista så man vill ta en kula i tinningen.
Citera
2007-09-22, 22:41
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Okej, nu har det gått två avsnitt.

Den här nya ungen kunde dem skippat, de försöker få till en klassisk grej där ungen skall vara smartare än den äldre och dummare Gustav. Funkar ej.

Max har verkligen gått ned sig efter att ha jobbat på Teknikmagasinet, i serien är han dessutom nu chef för banken i Örebro. Känns bara lite kul faktiskt. Nej, han är stel och fungerar inte alls. Brandman är han tydligen nu, enligt någon här i tråden, väldigt oväntat faktiskt.

Linas man är ju inte iranier som det har skrivits om, eller? Han är bara tråkig. Den nya Lina är inte mycket att hänga i julgranen heller.

Totalt sätt väldigt mycket sämre än förr.

Jag gillar Svensson Svensson men måste tyvärr hålla med dig. Känns som att manusförfattarna inte har samma inspiration som förr. Allt som relaterar till Max och Lina känns mer eller mindre krystat. Svårt att sätta fingret på det, men de finner inte de där oväntade och roliga vändningarna som en bra sitcom skall ha, och som Svensson Svensson hade för tio år sedan.
Citera
2007-09-22, 23:40
Medlem
ensiferums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Han som spelar Max är för övrigt den sämste "skådespelaren" jag någonsin skådat i TV.

Iallfall nu för tiden, redigt bra var han i både Sune och tidigare svensson svensson, men nu är han för stel och har inte den komiska rösten han hade som barn ^^
Citera
2007-09-22, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensiferum
Iallfall nu för tiden, redigt bra var han i både Sune och tidigare svensson svensson, men nu är han för stel och har inte den komiska rösten han hade som barn ^^
Han var rolig som Håkan och den yngre Max, men frågan är om han egentligen var en så bra skådis då heller. Han körde ju bara sina lines och fick dem att låta roliga, men någon skådis är han inte och har aldrig varit.
Citera
2007-09-23, 01:38
Medlem
enda som är kung är gustav!! alla andra är skit det är ju som sagt bara gustav man skrattar åt,och lina och max är ju ett skämt så himla dåligt........
Citera
2007-09-23, 03:41
Medlem
Gustav är bra resten suger , big time.
Citera
2007-09-23, 04:15
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Jag förstår inte hur man kan godta sådant här som underhållning. Det är intressant. Jag mår riktigt dåligt av att folk kan tycka serien är rolig. Alltså humor är ju någonting som varierar väldigt mycket från person till person. Men ärligt talat, så här illa får det inte bli.

Jag var tvungen att kolla in ett klipp av detta på svts hemsida. För att kolla om det var likadant som det var i förra serien. Och det var det.

Alltså jag mår dåligt av att människor tycker Svensson, Svensson är kul. Al Bundy är inte speciellt kul heller, men jag menar skillnaden är ganska stor.
Där kan jag förstå vad folk tycker är kul. Här kan jag inte förstå alls. Jag förstår poängerna, men det är ju inte kul på någon fläck. Alltså det är ju hemskt. Ungefär lika kul som varje gång Cosby uttalade till någon av ungarna: You´re grounded!
Alltså jag skäms för att jag såg sådan skit när jag var barn. Nåja, jag har i alla fall skaffat mig så pass mycket vett att jag helt slutat se på tv och laddar hem saker istället. På så sätt kan jag helt välja bort reklam och skitprogram, samt alltid snabbspola. Så slipper jag plågas. Men jag mår ändå dåligt av fenomenet. Minns att jag som ung försökte klura ut vad som var roligt i skitprogram. Men det var ju inte roligt, det var ju det som var det överjävliga!

Är det månne mest en social grej, för att kunna säga; Såg du Svensson, Svensson?
Hur många personer känner ni som tycker serien är kul? Är nyfiken på hur vanligt det är?

Ja, jag hoppades när Max lade sig i sängen mellan föräldrarna att det åtminstone skulle bli lite incest. Och det blev det nästan. Fadern närmade sig med fingrarna. Men sedan slutade det. Jag hade hoppats att Gustav skulle suga Max kuk. Men inte ens det gör han. Och nu skäms jag för att jag vet två av namnen på huvudrollsinnehavarna i detta spektakel.
Citera
2007-09-23, 05:38
Medlem
Skrt^s avatar
Allan och Susanne gör ju sina roller lika klockrent som alltid. Jag tycker för övrigt att Susanne Reuter är en av sveriges bästa skådespelare.

Lina (claudia galli) stryker mest runt och bara finns där på något vis. Hon har inget vettigt att säga. Däremot tycker jag att hon är fem miljoner gånger bättre än originalet, Chelsie Dickson, som måste vara den värsta skådespelaren någonsin.

Nya tjejen (har glömt namnet) ska väl vara nya Max antar jag. Det är ett jobb ingen kan ta över. Max var Max likadant som Håkan var Håkan. Känns lite idéfattigt att istället för att göra en ny karaktär bara försöka ersätta den gamla.
Skådespelarmässigt är hon svårbedömd, är det samma som var med i Förortsungar?

Max tycker jag ändå är helt okej. Han har ju inga roliga repliker men det är ju inte hans fel. Han gör sitt jobb och man kan väl inte kräva så mycket mer av honom. Han är ju trots allt inte skådespelare och lyckas ändå prestera bättre än många andra. Han har fortfarande en speciell ton i rösten och om han bara fick replikerna skulle han fortfarande kunna naila dom på gammalt vis. Det är jag övertygad om.

Linas kille... Katastrof... Dom kunde lika gärna ställt in en sten i köket. Totalt ointressant och verkar inte ens vilja vara med i serien.

Ja ja, överlag är det helt okej. Däremot så märker man tydligt hur manusförfattarna lever på gamla meriter. Dom har uppenbarligen fokuserat för mycket på just Gustav. Visst, det är han som gör serien och så har det väl alltid varit. Men dom andra karaktärerna har alltid varit intressanta, vilket dom inte är nu. Saknar även Lenas totalsågningar av Gustav.
Citera
2007-09-23, 09:55
Medlem
LastCaresss avatar
Som sagt så bär Gustav upp serien på sina axlar, det märktes ännu tydligare i det andra avsnittet.
Citera
2007-09-23, 13:23
Medlem
Trumpeters avatar
Precis, Gustav har dominerat tidigare säsonger också men inte alls så tydligt som nu.
Citera
2007-09-23, 14:58
Medlem
Schrails avatar
Sett dem två första avsnitten av "Nya svensson svensson" och tycker att man kan sammanfatta det så här:
Gustav känns nästan bättre än någonsin i alla fall minst lika bra som förrut.
Lena nästan lika skarp i hon och gustavs dialoger.
Max som inte skådespelat sedan svensson svensson slutade spela in avsnitt, förstör nästan serien med sina urhåliga repliker, känns som han läser direkt ur manuset, ingen inlevelse alls.
Lina helt okej men inte mer, svårt att tänka sig hon som lina.
John spelar nästan lika dåligt som max urhåliga skådespel där också.
Greta duktig för sin ringa ålder.

Känns som att utan Gustav och gretas brilijans skulle serien bli dunder fiasko.
Citera
2007-09-23, 16:01
Medlem
jaccees avatar
för greta och gustav annars
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in