• 1
  • 2
2007-09-05, 20:04
Medlem
hängballens avatar
Jag har fått nått skit med nått slags spy virus eller vad det är men jag får inte bort skiten med varken spyware doktor, AVG eller Antivir guard.. vad ska jag göra?
Citera
2007-09-05, 20:05
Bannlyst
format C:
Citera
2007-09-05, 20:07
Medlem
hängballens avatar
Är det enda lösningen??
Citera
2007-09-05, 20:10
Medlem
Spaxxens avatar
Har nu något namn på det tro? eller ska vi bara gissa va du har fått och hitta en lösning? Du kan få en för tidig utlösning om du vill
Citera
2007-09-05, 20:19
Medlem
hängballens avatar
Warning! Potential spywere operation!

Your computer is making unauthorized copies of your system and internet files. Run full scan now to prevent any unauthorized access to your files! Click here to download spyware remover...

sån varning kommer upp typ var femte minut men jag har spyware doctor redan och har försökt flera gånger.. finns det nått annat program som kan hjälpa mig?
Citera
2007-09-05, 20:25
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Warning! Potential spywere operation!

Your computer is making unauthorized copies of your system and internet files. Run full scan now to prevent any unauthorized access to your files! Click here to download spyware remover...

sån varning kommer upp typ var femte minut men jag har spyware doctor redan och har försökt flera gånger.. finns det nått annat program som kan hjälpa mig?

Har du stängt av "tjänsten" Messenger?
Citera
2007-09-05, 20:31
Medlem
moniturs avatar
Om du har namnet på filen du vill ta bort brukar det fungera att bara döpa om filen till "bajs" och sedan starta om datorn varefter du kan markera filen som heter bajs och klicka delete. Om det har skapats en ny fil med samma namn som den som du döpte till bajs så funkade det inte.
Citera
2007-09-05, 20:32
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Har du stängt av "tjänsten" Messenger?
Nej men jag kommer inte längre in i aktivitetshanteraren längre heller iaf inte via Ctrl+Alt+Delete. Finns det andra vägar? Lite kass på datorer jag men det var väl onödig info antar jag
Citera
2007-09-05, 20:37
Medlem
Spikeys avatar
Ladda ned SmitfraudFix, kör i felsäkert läge. Gör en "search" och se om nåt hittas. Brukar vara standardlösningen vid dessa "fake" säkerhetsprogram som vill att man ska ladda ner o köpa nåt skitprogram medelst skrämseltaktik...

EDIT:
http://siri.geekstogo.com/SmitfraudFix.php
Citera
2007-09-05, 20:39
Medlem
groils avatar
Start > kör > taskmgr.exe > enter.
Citera
2007-09-05, 20:52
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groil
Start > kör > taskmgr.exe > enter.
Gjorde det nyss och då fick jag ett medelande att aktivitetshanteraren var inaktiverad av administratören.. fan jag har ingen admin här hemma ju
Citera
2007-09-05, 20:54
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag tror inte att jag skulle vara uppkopplad på nätet med den där datorn om jag var du.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in