Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-05, 20:55
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Jag tror inte att jag skulle vara uppkopplad på nätet med den där datorn om jag var du.
Nähä varför då? Är det nån jävel som spionerar på mig??
Citera
2007-09-05, 20:57
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Nähä varför då? Är det nån jävel som spionerar på mig??

Om du inte kommer åt aktivitetshanteraren och inte längre har adminrättigheter på din egen dator så kan man ju misstänka att någon i Ryssland i lugn och ro letar godis på dina hårddiskar.
Citera
2007-09-05, 21:00
Medlem
hängballens avatar
Hm letar godis på mina hårddiskar.. shit bara dom inte kommer åt mina konton.. kanske därför det gått illa på poker dom senaste dagarna
Citera
2007-09-05, 21:02
Medlem
Wittgensteins avatar
Om ingen här sitter med en superduperlösning så föreslår jag att du formaterar om datorn, och sedan installerar brandvägg och virusskydd innan du går ut på nätet.
Citera
2007-09-05, 21:07
Medlem
groils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Om ingen här sitter med en superduperlösning så föreslår jag att du formaterar om datorn, och sedan installerar brandvägg och virusskydd innan du går ut på nätet.

Here goes: Skapa en windows xp livecd med ett gäng olika antivirusprogram på, boota med skivan och sök igenom din dator. Funkar det inte då så kommer det säkert aldrig att funka
Citera
2007-09-05, 21:10
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groil
Here goes: Skapa en windows xp livecd med ett gäng olika antivirusprogram på, boota med skivan och sök igenom din dator. Funkar det inte då så kommer det säkert aldrig att funka
haha du ska ha tack men min brännare är tyvärr pajj.. här har du en kille med många problem i ryggsäcken får fixa det hos kompisen i morgon! tack!
Citera
2007-09-05, 21:13
Medlem
groils avatar
Citat:
haha du ska ha tack men min brännare är tyvärr pajj.. här har du en kille med många problem i ryggsäcken får fixa det hos kompisen i morgon! tack!

Min rekomendation är egentligen att om du inte har något tokviktigt på din dator (200gb pr0n) så kör en format c:. Sen är det alltid kul att leta reda på alla program igen och installera allt.

jag har funderat på att formatera min dator bara för att jag gillar det.
Citera
2007-09-05, 21:19
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groil
jag har funderat på att formatera min dator bara för att jag gillar det.

Haha! Du kan få komma hit och installera om min dator om du nu gillar det så mycket. Jag hatar att behöva kämpa för att få allt lika hemtrevligt och strukturerat som det var innan ominstallationen.
Citera
2007-09-05, 21:51
Medlem
><((((°>s avatar
det lustiga är att man aldrig riktigt kommer ihåg vad man hade heller. eller hur allt var inställt.
Citera
2007-09-05, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ><((((°>
det lustiga är att man aldrig riktigt kommer ihåg vad man hade heller. eller hur allt var inställt.
Behövs väl inte? Man fixar precis som man vill ha det istället!
Citera
2007-09-05, 22:15
Medlem
927s avatar
Citat:
Warning! Potential spywere operation!

Your computer is making unauthorized copies of your system and internet files. Run full scan now to prevent any unauthorized access to your files! Click here to download spyware remover...

sån varning kommer upp typ var femte minut men jag har spyware doctor redan och har försökt flera gånger.. finns det nått annat program som kan hjälpa mig?

står det messenger i fönsterlisten så är det den tjänsten som måste dödas
http://home.brikks.com/bjornenglund/html/tjans_messtips.html
Citera
2007-09-05, 23:08
Medlem
hängballens avatar
Jag tog bort messenger helt jag. Men jag har märkt att det är en fil i autostart som spökar, har döpt den till bajs som tidigare sades men den kommer tillbaka som autorun.exe när jag startar om o då är bajsfilen kvar.. nått tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in