2008-07-30, 14:36
Medlem
Fernets avatar
Ny Touch p gng i hst!

Man har hittat bevis. Touch som frst var "1.1" och som nu i juli blev "1.2" omtalas nu som "2.1"! Gtt!
Detta r just vad vi som kr iPhone delux, den utan skittelefon; skitkamera och annan skit, har vntat p.
Hurra!

http://www.iphoneatlas.com/2008/07/2...-iphone-os-21/
Citera
2008-07-30, 15:26
Medlem
Bytingens avatar
Verkar najs, nskar att jag kunde vnta lngre, ska sga t min slkting hmta en Touch t mig frn usa.

Ska bli intressant och pilla p den.
Citera
2008-08-01, 12:32
Medlem
Downtaker2s avatar
Frsker komma t mitt trdlsa ntverk som jag aldrig anvnt hr hemma med min nyinfrskaffade ipod touch. Nrverket r lsenordsskyddat och jag kollade i mina telia papper och hittade fljande:

Anvndarnamn: uXXXXXXXX (siffror)
Lsenord: xXxXxXxX (bokstver)

Hittar ntverket p ipoden och den krver att jag skriver in ett password. Har testat med lsenordet ovan men det vill sig inte. Mste jag skriva in anvndarnamnet ngonstans p ipoden aswell? Eller r det kanske inte ens det dr lsenordet som gller? Ngon som kan hjlpa mig? r inte srskilt hightech p snt hr.
Citera
2008-08-01, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Downtaker2
Frsker komma t mitt trdlsa ntverk som jag aldrig anvnt hr hemma med min nyinfrskaffade ipod touch. Nrverket r lsenordsskyddat och jag kollade i mina telia papper och hittade fljande:

Anvndarnamn: uXXXXXXXX (siffror)
Lsenord: xXxXxXxX (bokstver)

Hittar ntverket p ipoden och den krver att jag skriver in ett password. Har testat med lsenordet ovan men det vill sig inte. Mste jag skriva in anvndarnamnet ngonstans p ipoden aswell? Eller r det kanske inte ens det dr lsenordet som gller? Ngon som kan hjlpa mig? r inte srskilt hightech p snt hr.

Kolla p routern, det brukar st en "WEP-nyckel" p undersidan.
Citera
2008-08-01, 19:17
Medlem
Sg att det va nn som frgade hur man la in ljudbcker i iPoden.
Hittade detta p http://www.mediejukeboxen.se/faq.php

"Hur gr jag fr att min ljudbok ska dyka upp under menyn "Ljudbcker" p min iPod?
-Fr att en ljudbok ska dyka upp under menyn "Ljudbcker" p din iPod s mste filen vara i .m4b-format, dvs Apples egna filformat fr ljudbcker (iPood Audio Book Files). Det finns ett gratisprogram som man kan anvnda fr att gra om MP3-filer till .m4b-format. Programmet heter "Mp3 to iPod Audio Book Converter" och kan laddas hem hr!"
Lnk: http://www.freeipodsoftware.com/

Har bara testat lite grann, men verkar funka.
Dock tar konverteringen ett tag...
Citera
2008-08-01, 20:03
Medlem
Chuckeys avatar
Gr det jailbreaka 2.0? Isfall hur?
Och vad innebr jailbreak egentligen? Vldigt ny inom det hr.. har fattat det lite som att man kan fixa spel o snt till den gratis?
Upplys en noob!
mvh
Citera
2008-08-01, 20:05
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maaathias
Sg att det va nn som frgade hur man la in ljudbcker i iPoden.
Hittade detta p http://www.mediejukeboxen.se/faq.php

"Hur gr jag fr att min ljudbok ska dyka upp under menyn "Ljudbcker" p min iPod?
-Fr att en ljudbok ska dyka upp under menyn "Ljudbcker" p din iPod s mste filen vara i .m4b-format, dvs Apples egna filformat fr ljudbcker (iPood Audio Book Files). Det finns ett gratisprogram som man kan anvnda fr att gra om MP3-filer till .m4b-format. Programmet heter "Mp3 to iPod Audio Book Converter" och kan laddas hem hr!"
Lnk: http://www.freeipodsoftware.com/

Har bara testat lite grann, men verkar funka.
Dock tar konverteringen ett tag...
Om jag minns rtt s gr det gra ljudbcker genom att konvertera en mp3 till mp4 och drefter ndra filndelsen till m4b.
Citera
2008-08-01, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Om jag minns rtt s gr det gra ljudbcker genom att konvertera en mp3 till mp4 och drefter ndra filndelsen till m4b.
Och det r det programmet gr typ
Citera
2008-08-02, 23:59
Medlem
Mnga skriver om att kpa ipoden i USA, ngt jag funderat p.
Men vad r prisskillnaden egentligen.
En IPOD Touch 8GB kan man hitta runt 2300:- i Sverige har jag sett, vad kostar samma spelare i USA?

r det ngn skillnad p en importerad mot en som jag kper hr hemma? sprk?
Citera
2008-08-03, 14:53
Medlem
holys avatar
Hur r det att jailbraka och vara registrerad p itunes store samtidigt? Borde inte apple kunna upptcka att man fifflat med touchens programvara och sedan koppla det med mitt namn och min adress som r inskrivet i itunes store?
Citera
2008-08-04, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delvan
Mnga skriver om att kpa ipoden i USA, ngt jag funderat p.
Men vad r prisskillnaden egentligen.
En IPOD Touch 8GB kan man hitta runt 2300:- i Sverige har jag sett, vad kostar samma spelare i USA?
r det ngn skillnad p en importerad mot en som jag kper hr hemma? sprk?
Min mamma va i USA alldeles nyss och hon kpte en 32 GB t mig dr. Den kostade $499 plus skatt $41, s totalt $540.
Motsvarar ca 3300 kr (3000 exkl. skatt), vilket r ungefr 1000 kr billigare n i Sverige.
En 8GB kostar $299 (ca 1800 kr) och det lr vl vara ungefr vad den kostar i butik i USA ocks.

S visst sparar man lite pengar p att kpa den i USA, men glm inte bort skatten som lggs p.

Nej, det r ingen skillnad p den vare sig du kper den hr eller i USA. Svenska finns som sprk. Dessutom gller ju garantin ver hela vrlden.
Senast redigerad av maaathias 2008-08-04 kl. 00:54.
Citera
2008-08-04, 01:23
Medlem
holys avatar
Jailbreakade precis min 2.0 och mste sga att det var ltt vrt det! Hur kul som helst med NES spel, gratis pac-man, mjligheten att spara ner youtubefilmer, egna teman osv osv! provade quake en svng ox, funkade vll sdr men det blir nog bttre om ett tag! gick att spela iaf, men verkar som de vill ha betalt fr mer n frsta banan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in