2007-09-12, 18:10
Medlem
frosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TGG
Fan farsan skulle ka till New York typ i brjan av oktober, om man ber han tjacka en blir det fan inte dyrt, 16 Gb fr 400 dollares = 2800 kr
Ltt att det blir en sn, fr bara frska klara mig i en mnad frst...
Min pappa ker ocks d, har vi samma pappa tro? Hur som helst blir det en touch d. om jag inte kper en hr hemma. Jag kan fylla min 30 gigare tio ggr om jag vill. Men jag r inte sn, jag lgger p typ 100 ltar lyssnar p dom...sen byter jag ut dom, ven p min 30 gigare. D undrar jag om jag ens kommer behva en 16 gig.
Citera
2007-09-12, 20:28
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frosse
Min pappa ker ocks d, har vi samma pappa tro? Hur som helst blir det en touch d. om jag inte kper en hr hemma. Jag kan fylla min 30 gigare tio ggr om jag vill. Men jag r inte sn, jag lgger p typ 100 ltar lyssnar p dom...sen byter jag ut dom, ven p min 30 gigare. D undrar jag om jag ens kommer behva en 16 gig.
ven om bara tanken p 160 gb iPod fr mina gonlock att rycka av upphetsning knns det nd som fr mycket. Bara att blddra fram till bokstaven "F" p en fullpackad classic skulle ta alldeles fr lng tid. Jag skulle inte hinna ge all musik och film den uppmrksamhet den frtjnar.
Och d jag i princip anvnder min nuvarande nano under de 40 min bussen tar rcker det med 8 gb iPod Touch.
Vill jag se p film kan jag ladda in ett par avsnitt av Battlestar Galactica och byta efterhand jag r klar.

Dustin har leveransdatum 071001. Sledes br den levereras ngon dag senare. Att jag r shr upphetsad ver en s banal sak som leverans en ny iPod fr mig att undra om jag trots allt inte r lite homo?
Citera
2007-09-12, 20:36
Medlem
frosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
ven om bara tanken p 160 gb iPod fr mina gonlock att rycka av upphetsning knns det nd som fr mycket. Bara att blddra fram till bokstaven "F" p en fullpackad classic skulle ta alldeles fr lng tid. Jag skulle inte hinna ge all musik och film den uppmrksamhet den frtjnar.
Och d jag i princip anvnder min nuvarande nano under de 40 min bussen tar rcker det med 8 gb iPod Touch.
Vill jag se p film kan jag ladda in ett par avsnitt av Battlestar Galactica och byta efterhand jag r klar.

Dustin har leveransdatum 071001. Sledes br den levereras ngon dag senare. Att jag r shr upphetsad ver en s banal sak som leverans en ny iPod fr mig att undra om jag trots allt inte r lite homo?
Sjyst! Dustin har alltid varit att lita p.
Citera
2007-09-13, 13:23
Medlem
Varfor i helvete skulle nagon kopa en san har? Archos modeller ar ju bade billigare, har storre/battre skarm, mer utrymme, ser battre ut, och matchar ipod touch'en pa allt annat.....eller? Ar det nagot jag missat?

http://www.archos.com/products/gen_5...global&lang=en
Citera
2007-09-13, 14:20
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDraperyFalls
Varfor i helvete skulle nagon kopa en san har? Archos modeller ar ju bade billigare, har storre/battre skarm, mer utrymme, ser battre ut, och matchar ipod touch'en pa allt annat.....eller? Ar det nagot jag missat?

http://www.archos.com/products/gen_5...global&lang=en
Fr en mnniskans handling inte alltid sker utifrn motiv som r rationella.
Ipod touch fyller ett konstruerat tomrum i mig. Jag behver den inte. Det finns skert hundratals bttre prylar. Skulle de ge mig samma, helt ogrundande, lycka och tillfredsstllelse? Nope.

Ni andra fr jttegrna kpa spelare frn Sandisk och handla mat p Lidl. Det r faktiskt mer smll fr pengarna n att handla Apple och kpa mat p Coop
Citera
2007-09-13, 15:50
Medlem
Fernets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrheide
Nu har jag kommit s lngt p mitt Touch-kp att den ligger i kundvagnen.
Kvarstr gr bara ett frgetecken och det r om jag ska lgga till "AppleCare Protection Plan fr iPod" ocks, vilket innebr att Apple:
Utkar telefonassistansen till upp till tv r
Utkar skyddet fr maskinvaran till upp till tv r

Ngon som har kpt detta till sin iPod skulle vl kunna bertta om detta r en helt ondig utgift eller ngot frnuftigt som man absolut ska kpa till.
Apple har smsta supporten efter att du betalt fr varan och detta skall du inte premiera ytterliggare med fler pengar till Steve.
Jag har fr mig att inom EU har du enligt lag 3 rs fabrikationsgaranti.
Hr med kommunens konsumentvgledare vilka regler som gller.
Jag r ganska sker p att Apple Care bara ger vad du nd har rtt till, med rge, enligt lagen.
(+ Tele support, om du nu vill tala med ngn dansk imbecill som sitter p Apples callcenter p Irland)
Citera
2007-09-13, 18:11
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet
Apple har smsta supporten efter att du betalt fr varan och detta skall du inte premiera ytterliggare med fler pengar till Steve.
Jag har fr mig att inom EU har du enligt lag 3 rs fabrikationsgaranti.
Hr med kommunens konsumentvgledare vilka regler som gller.
Jag r ganska sker p att Apple Care bara ger vad du nd har rtt till, med rge, enligt lagen.
(+ Tele support, om du nu vill tala med ngn dansk imbecill som sitter p Apples callcenter p Irland)
2 r r det vl? Fast handlar man i Applestore kringr de den lagen genom att frsljningen inte sker i Sverige, eftersom servern str p annat stlle (USA?).
Citera
2007-09-13, 18:14
Medlem
x_unknowns avatar
30 GB e fr lite. Kpte en 80 GB iPod classic idag, tnkte kpa 160 GB men kom fram till att jag knappt kunde fylla 80 eftersom jag tar bort alla filmer jag redan sett och "bara" har 35 GB musik. Vet dock inte ngot bra program som konverterar filmfiler frn .avi till ngot som passar iPod, ngot tips ngon?
Citera
2007-09-13, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x_unknown
30 GB e fr lite. Kpte en 80 GB iPod classic idag, tnkte kpa 160 GB men kom fram till att jag knappt kunde fylla 80 eftersom jag tar bort alla filmer jag redan sett och "bara" har 35 GB musik. Vet dock inte ngot bra program som konverterar filmfiler frn .avi till ngot som passar iPod, ngot tips ngon?

Testa med det hr:
http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/
Citera
2007-09-13, 19:25
Medlem
frosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
2 r r det vl? Fast handlar man i Applestore kringr de den lagen genom att frsljningen inte sker i Sverige, eftersom servern str p annat stlle (USA?).
Haha nej. Garantin r fortfarande samma. Apple str under lagen.
Citera
2007-09-13, 19:42
Medlem
frosses avatar
Ngon som lst detta? Rtt sjyst Kanske inte s bra som det beskrivs men det r nd rtt gtt. Nu kommer min dator st p hemma hela tiden. haha.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.120361
Citera
2007-09-13, 20:18
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frosse
Ngon som lst detta? Rtt sjyst Kanske inte s bra som det beskrivs men det r nd rtt gtt. Nu kommer min dator st p hemma hela tiden. haha.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.120361

Jag tycker det verkar mer omstndigt n praktiskt :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in