2008-04-21, 16:54
Bannlyst
Jag hller p att jailbreakar min kompis iTouch men jag tnkte p en sak, kommer min kompis kunna lgga in saker frn sin dator efter jailbreakningen? Den kommer vl vara kopplad till min dator?
Eller kan han terstlla med iTunes och den fortfarande e jailbreakad?
Hur gr dom som sljer upplsta iphones tillex p blocket?
Citera
2008-04-21, 17:33
Medlem
Fernets avatar
Ngn som ftt Fring-IP-telefonen att funka p Touch?

Bestllde en mic som kom p stubben, men mer har det inte blivit.
Nr man frsker ringa brjar de "reconnect" och sedan slutar den frska ringa upp.

Ngon annan som provat, och lyckats?

http://www.fring.com/
Citera
2008-04-21, 21:19
Medlem
herrheides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet
Bestllde en mic som kom p stubben, men mer har det inte blivit.
Nr man frsker ringa brjar de "reconnect" och sedan slutar den frska ringa upp.

Ngon annan som provat, och lyckats?

http://www.fring.com/
Jag har inte heller ftt det att fungera. Kan logga in p bde MSN och Skype och chatt, men kan inte ringa med ntt av dem.
Citera
2008-04-22, 08:28
Medlem
magers avatar
va r de om att den typ bara lgger ner skit nr man tex surfar fr hrt eller nt samtidigt som man e inne p msn? har de ngot att gra med att den r jailbreakad eller r de bara s? fr ifall de e pga jailbreak r de ju nstan ovrt att breaka den
Citera
2008-04-22, 09:33
Medlem
Fernets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrheide
Jag har inte heller ftt det att fungera. Kan logga in p bde MSN och Skype och chatt, men kan inte ringa med ntt av dem.
Ja ja, d r vi vl blsta d.
"Psystars svenske kusin" har slt oss en tom plastbit fr 200 spnn.
Faan vad blst man r.

Men men, om ett par mnader kommer ntligen en riktig iPhone s d hivar man nd touchen.
Citera
2008-04-22, 17:23
Medlem
herrheides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mager
va r de om att den typ bara lgger ner skit nr man tex surfar fr hrt eller nt samtidigt som man e inne p msn? har de ngot att gra med att den r jailbreakad eller r de bara s? fr ifall de e pga jailbreak r de ju nstan ovrt att breaka den
Detta brjade hnda mig ocks efter att jag hade uppdaterat till version 1.1.4. Har lst ngonstans att det r 1.1.4 det r fel p, det r tydligen en buggig firmware.
Citera
2008-04-25, 11:01
Medlem
Harry J.As avatar
Ngon som vet om ett bra stt att konvertera t.ex Xvid -> Mpeg-4? Kr med Videora nu, och det tar ju 1 timme fr att konvertera ett 20 minuters klipp.
Hade tnkt fylla ipoden med en massa skoj men med denhr takten orkar man knappt med en episod
Citera
2008-04-26, 13:00
Medlem
Nina Hartleys avatar
Ngon som vet hur det ligger till med priserna?

I Jakarta(Indonesien) kostar en 32gb 4 500 000, dvs ca 3000 svenska kr. Hur tror ni priset skiljer sig i Singapore, ska man chansa p att priset sjunker ytterliggare eller ska man sl till nu p direkten?

Ocks, garantin ifrn Apple strcker sig ver hela vrlden om jag inte minns helt fel?
Citera
2008-04-28, 21:51
Medlem
Dancerboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry J.A
Ngon som vet om ett bra stt att konvertera t.ex Xvid -> Mpeg-4? Kr med Videora nu, och det tar ju 1 timme fr att konvertera ett 20 minuters klipp.
Hade tnkt fylla ipoden med en massa skoj men med denhr takten orkar man knappt med en episod

Imtoo Mpeg converter gr det betydligt snabbare
Citera
2008-05-15, 07:22
Medlem
Ngon som har lyckats ansluta iPod Touch trdlst via en USB Wi-Fi(USB Dongle) instlld p ”Access Point”? Hur jag n konfigurerar det hela fr jag bara upp: ”Safari can’t open the page because it can’t find the server”.

Alla tips mottages tacksamt,

Edit: Jag vet att min USB Wi-Fi fungerar, d jag anvnt den ett bra tag till mitt PSP utan ngra problem.
Senast redigerad av Patr1k 2008-05-15 kl. 07:44.
Citera
2008-05-15, 11:12
Medlem
Gr det p ngot stt att f iPod Touch att komma ihg vart man slutade lyssna i olika ljudfiler (utan att involvera iTunes)? Allts att f iPoden att spara mnga olika indexstllen/resume points i en eller flera olika ljudfiler.
Citera
2008-05-16, 00:54
Medlem
Mste gnlla lite p Apple allts. Det r frsta gngen jag har en kpt en av deras produkter och jag kan inte sga att jag r speciellt imponerad, nstan tvrtom. Att vrldens strsta mp3-tillverkare inte har en s simpel funktion som multipla bookmarks r dligt. T o m min flera r gamla Rio-spelare fr sjuttio dollar hade det. En annan irritation var att det ska behva ta tv dagar att ansluta den till Wi-Fi p hemmadatorn nr det tar t ex PSP:n tv minuter. Och slutligen iTunes – vilken skit, iaf nr man r van vid ”drag and drop”-metoden. Mjligheten finns ju att anledningen till att jag tycker Apple r ngot av det minst anvndarvnliga produkten jag ngonsin har gt r pga att jag just inte har anvnt Apple frut, men nd. Riktigt synd allts, fr det fanns trots allt vldigt mycket som var extremt tilltalande (ven om det mesta var ur estetisk synpunkt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in