2007-10-24, 11:45
Medlem
samuzmds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remove
Gr det p nt stt anvnda touchen som "extern disk" dvs inte behva anvnda ngot program fr att bara slnga in lite filer, om man vill anvnda den lite som ett usb-minne (fast kanske med wifi?).

Tacksam fr svar.

Lst att det ska vara den frsta ipoden som inte gr att kras som extern hdd, d jag inte har ftt min n s r jag inte 100% sker.
Citera
2007-10-24, 12:45
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samuzmd
Lst att det ska vara den frsta ipoden som inte gr att kras som extern hdd, d jag inte har ftt min n s r jag inte 100% sker.

Stmmer bra detta. Touch gr inte anvnda som HDD. Classic funkar dock.
Citera
2007-10-24, 12:48
Medlem
removes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samuzmd

Lste precis detta:

Citat:
Until some people can interpret the communications done using the AppleMobileDevices device driver then it's just not possible because it's not formatted in FAT32 like previous iPods.

Trkigt som fan, tror ni att det inom snar framtid kommer att knckas?
Citera
2007-10-24, 14:12
Medlem
irrblosss avatar
Ngon som har koll om det gr anvnda den som extern hdd till OS X d? Ipoden kanske r formaterad med HFS/HFS+? Isfall borde MacDrive under Windows funka.
Citera
2007-10-24, 15:33
Medlem
Black&Whites avatar
Ngon som vet om man mste ladda den ett visst antal timmar innan man anvnder den?
Har ngon tips p ngot fodral eller "screen protector" eller liknande s att inte baksidan blir s repig?
Citera
2007-10-24, 16:10
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black&White
Ngon som vet om man mste ladda den ett visst antal timmar innan man anvnder den?
Har ngon tips p ngot fodral eller "screen protector" eller liknande s att inte baksidan blir s repig?
Man br alltid ladda allt laddbart till full niv innan man anvnder det frsta gngen. Har inte skaffat ngon touch n, men nr jag gr det ska jag nog skaffa en http://www.webhallen.com/prod.php?id=81456 eller ngot liknande. Inte s snyggt, men verkar effektivt och smidigt.
Citera
2007-10-24, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Mycket informativt svar. Det tackar jag fr

Ok. Men hur gr man det manuellt isf? Finns det kanske rentav nn trd om det?

Du kan t ex anvnda "tag & rename" fr att lgga till bilderna i mp3'orna. Tror det kostar pengar att anvnda itunes fr att hmta omslagen, ngon som vet?
Citera
2007-10-24, 20:09
Medlem
herrheides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cliosport
Du kan t ex anvnda "tag & rename" fr att lgga till bilderna i mp3'orna. Tror det kostar pengar att anvnda itunes fr att hmta omslagen, ngon som vet?

Det kostar inte pengar att anvnda iTunes fr att lgga in bildmaterial. Fr att lgga in bilder manuellt trycker du p info p lten/albumet som du vill redigera, sen trycker du p fliken "bildmaterial" och blddrar fram filen.
Citera
2007-10-24, 20:13
Medlem
herrheides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black&White

Hittade denna information p en sida: "Lithium-batterier gillar inte att man stndigt laddar ur batteriet s att det blir helt tomt. I allmnhet fr lithium-batterier r det bst att bara ladda ur batteriet delvis eller tminstone lmna lite batterikraft kvar innan laddning. Men efter frslagsvis 30 laddningar kan det vara bra att gra en fullstdnig urladdning fr att kalibrera batteriet. Det r ven skert att lta batteriet under lng tid vara anslutet till ett uttag. Batteriet har ingen minneseffekt vilket gr att oregelbundna laddningar inte ska vara skadliga."
Med andra ord kan du ladda helt random utan att batteriet tar skada utav detta.
Fr mer information: http://www.ipodstyle.se/index.php?op...=136&Itemid=53
Citera
2007-10-24, 20:15
Medlem
herrheides avatar
*
Citera
2007-10-24, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrheide
Det kostar inte pengar att anvnda iTunes fr att lgga in bildmaterial. Fr att lgga in bilder manuellt trycker du p info p lten/albumet som du vill redigera, sen trycker du p fliken "bildmaterial" och blddrar fram filen.

Vad konstigt fr nr jag anvnde itunes sist s drog de 1.98kr frn mitt visa, anvnde det fr att lgga in omslag i 2 skivor.
Citera
2007-10-25, 00:00
Medlem
Black&Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrheide
Hittade denna information p en sida: "Lithium-batterier gillar inte att man stndigt laddar ur batteriet s att det blir helt tomt. I allmnhet fr lithium-batterier r det bst att bara ladda ur batteriet delvis eller tminstone lmna lite batterikraft kvar innan laddning. Men efter frslagsvis 30 laddningar kan det vara bra att gra en fullstdnig urladdning fr att kalibrera batteriet. Det r ven skert att lta batteriet under lng tid vara anslutet till ett uttag. Batteriet har ingen minneseffekt vilket gr att oregelbundna laddningar inte ska vara skadliga."
Med andra ord kan du ladda helt random utan att batteriet tar skada utav detta.
Fr mer information: http://www.ipodstyle.se/index.php?op...=136&Itemid=53

Okej, sknt att hra. Batteriet r ju nstan fulladdat nr man fr det nd s jag blev lite fundersam men d vet jag att det man ska akta sig fr r att ladda ur det helt (frutom var 30e gng). Tack fr informationen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in