2009-12-27, 17:56
Medlem
Ferres avatar
S nu har man skaffat iPod touch.
Vad r det som jag mste skaffa eller br skaffa frst. Vad br jag gra? Jailbreaka?
Alla tips mottages.
Citera
2009-12-27, 18:01
Medlem
lendrygghs avatar
Tackar fr hjlpen Det har lst sig nu, mod kan stnga om s behagas.
Citera
2009-12-27, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh

hur fixa du det?
Citera
2009-12-27, 21:15
Medlem
Jag skulle nog frska f tag p 16 gb (2a generationen) istllet fr 8 gb (3e generationen) d 8 gb e smre n de vriga 3e generationsmodeller samt att 2a generationens har bttre batteritid. Det e vl typ samma pris oxo ?
Citera
2009-12-27, 22:50
Medlem
Multicriminals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xashi
Jag skulle nog frska f tag p 16 gb (2a generationen) istllet fr 8 gb (3e generationen) d 8 gb e smre n de vriga 3e generationsmodeller samt att 2a generationens har bttre batteritid. Det e vl typ samma pris oxo ?

Kpte min 16GB frn siba fr ngon mnad sdan, kostade 2500-600 samtidigt som 8GBn "gen3" kostade 2000. Dock har jag fr mig att 16GBn togs bort frn deras utbud, gr inte och kpa lngre? Om det nu skulle finnas ngra ex kvar i nn affr s tror jag att den kostar runt 2500, vet inte riktigt.
Citera
2009-12-27, 23:01
Medlem
MBN_MANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferre
S nu har man skaffat iPod touch.
Vad r det som jag mste skaffa eller br skaffa frst. Vad br jag gra? Jailbreaka?
Alla tips mottages.
Surfa runt och hitta topp tio apps och spel. Det finns vissa gratisgrejjor endast nu under juletid.

Nr jag fr min iPod (om jag nu fr skiten nn gng, d det r tvrslut verallt) s kommer jag vnta med att jailbreaka tills jag inser att det eventuellt inte kommer en smrtfri (untetherd) jailbreak, och om nu det kommer en untetherd s skulle jag inte banga en sekund.
Citera
2009-12-27, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBN_MAN
Surfa runt och hitta topp tio apps och spel. Det finns vissa gratisgrejjor endast nu under juletid.

Nr jag fr min iPod (om jag nu fr skiten nn gng, d det r tvrslut verallt) s kommer jag vnta med att jailbreaka tills jag inser att det eventuellt inte kommer en smrtfri (untetherd) jailbreak, och om nu det kommer en untetherd s skulle jag inte banga en sekund.

om man nu kr med tethernet jb och laddar ner massa apps osv och bootar om sin ipod..gr de sakerna bort d? fr jag vet att man mste kra blackra1n varje gng ipoden stngs av lr dylikt men gr dessa apps jag tankat som r "crackade" bort lr?
Citera
2009-12-27, 23:47
Medlem
__Alez__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro
Tror den har vldigt svrt att slut iPoden i Apps, finns sp otroligt mycket och bra apps

S en ipod r bttre eller?
Citera
2009-12-28, 00:08
Medlem
MBN_MANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __Alez__
S en ipod r bttre eller?
Jag var in p deras hemsida och kolla runt lite, plus utube, och den verkar ganska sjysst. Dock r iPod Touch bttre

Archosen var mycket strre och tjockare, och man var tvungen att trycka med pekpinne p pekskrmen.
Sedan vet jag inte hur mycket och bra man kan hacka en sdan? Endast om det finns lika mycket balla hackgrejjer och sdant som det finns till iPod:en s skulle jag brja fundera p att kpa den. Inte annars. Archosen var lite mer dator n mp3-spelare, och d frsvinner knslan lite nr det r en sn fet stor grejj med pekpinne.

Priset var ju frvrigt lika som iPoden. 3000kr fr 32gb. Dock fanns det upp till 500gb ocks..
Citera
2009-12-28, 00:26
Medlem
Multicriminals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparky99
om man nu kr med tethernet jb och laddar ner massa apps osv och bootar om sin ipod..gr de sakerna bort d? fr jag vet att man mste kra blackra1n varje gng ipoden stngs av lr dylikt men gr dessa apps jag tankat som r "crackade" bort lr?

Nej, inget gr bort, du kan bara inte starta ipoden utan att ansluta den till datorn och starta om med blackrain, man bara enkelt trycker p en knapp. Dock jobbigt om man rkar stnga av den nr man inte r hemma... Fast jag fattar inte varfr man ska jailbreaka med senaste 3.1.2, nergradera till stabila 3.0 och jailbreaka med redsn0w.
Citera
2009-12-28, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh

Fr det frst s fr du mer n grna skriva hur det lste sig, s att andra med liknande problem fr ngot att bita i.
Fr det andra s borde det inte varit s svrt fr dig som skriver s bra, att p nolltid hitta DEN STORA FETA TRDEN om just iPod Touch.

Mvh
jo0ker
Citera
2009-12-28, 02:02
Medlem
Ferres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBN_MAN

Varfr skulle du inte banga en sekund? Vad r skillnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in