Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Fasen vad mycket reklam det är på tv3 play
Jag reagerade också på det.
Extremt mycket reklam!
Jag slutade titta på Efterlyst på tv för några månader sedan p.g.a att det hade blivit så väldigt mkt reklam, jag stod helt enkelt inte ut längre. Jag blev både förolämpad och på dåligt humör av detta. Men nu är det nog ännu värre på Play. Det var så illa denna gång att jag var tvungen att gå tillbaka och tajma för jag började misstänka att det kanske var något galet eller att
jag var galen och hallucinerade!
Reklamen innan inslaget om Örebro-Niklas var nästan exakt 5 minuter lång. Sedan kom inslaget med Niklas och det var exakt 4 minuter långt.
Sedan blev det reklam IGEN!!!!
Denna gången var pausen dock "bara" ca 1½ minut.
Jag orkade inte kolla om hela programmet men med tanke på "reklam-markörerna" i inslaget så verkar det ha sett ut så här rakt igenom.
Förut skojade man ju om att man numera inte längre såg program med reklampauser utan reklam med korta inslag av själva programmet. Då var det mest ngt man sa, men nu har detta blivit verklighet!

Man ser verkligen på reklam med små inslag av programmet man har satt sig för att titta på.
Detta är bara så jävla respektlöst mot tittarna! De stjäl våran tid. Dyrbar tid för många som har stressiga liv.
Nu tackar jag för mig när det gäller Play, nu slutar jag titta på tv om det inte är ngt väldigt speciellt jag vill se. Jag vill inte bli behandlad av tv-kanalerna som om jag inte har ngt bättre att göra än lägga min tid på deras jävla reklam. De har gått för långt nu. Jag är förnärmad av denna fulhet.
Jag kan inte låta bli att undra dock...Finns det verkligen inga lagar och regler angående hur mkt reklam man får visa? Detta är ju absurt. Det borde inte vara tillåtet. Någon som vet?
(Sorry om jag gick lite väl mkt OT, kunde inte låta bli)
En annan sak jag ville kommentera...Har retat mig lite på de här polisaspiranterna som läser upp småinslag och används som berättarröster i vissa inslag. De låter likadant för det mesta...och det låter inte alls bra. Inte det minsta naturligt, väldigt stelt och tillgjort. I gårdagens program kunde jag inte låta bli att fnissa lite dock...Jag trodde dessa förhållandevis unga människor var bra på engelska, den generationen brukar ju vara det. Men vissa uttal var riktigt skrattretande

. I inslaget om Niklas (återigen) så pratade de om att han hade "stalkat" kvinnor i många år. Alla som sade detta ord uttalade det knasigt men den unga kvinnan som var berättarröst tog priset när hon sa att "Niklas hade ståkat..."
Djees...Är det ingen på redaktionen som kan tala om för personen hur illa det låter och lära henne att uttala det rätt?
Okej...Nu har jag klagat färdigt!