• 4
  • 5
2011-09-22, 17:03
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittluderrrr-byFW
Är det inte bara att koka köttet? Är det inte bara att koka köttet ett tag så är det riskfritt? Jag kanske framstår som en idiot, är inte så insatt.

När dör dom här små kompisarna månne?

Jo sporerna överlever kokning, ifall man nu litar på dessa opålitliga typer.

Som även dödar ekorrar.... Vika som dödade ekorrarna får du klura ut själv. Kanske båda.
Senast redigerad av christery 2011-09-22 kl. 17:06. Anledning: lagt till vika...
Citera
2011-10-04, 21:53
Medlem
ArmeCykels avatar
Först måste du flå ekorren och ta ut tarmarna. Sen kan du stycka den och steka den i stekpannan, eller helsteka den i ugnen. Men jag rekommenderar helstekning i ugn, en ekorre är liten så det går ganska fort. Minns dock inte vilken temperatur man ska ha ugnen på...Men annars funkar det utmärkt i stekpannan också
Citera
2012-06-06, 08:42
Medlem
Brock Lanskys avatar
Risotto på ekorre

En trevlig vilträtt som man tydligen gillar i staterna. Någon som smakat risotto på ekorre?
Funderar nu vart det finns ett lite tätare bestånd av ekorrar i stockholmstrakten?

Tillagning av risotto på ekorre: http://seattletimes.nwsource.com/fla...=1342881161001

Brock
Citera
2012-06-08, 04:08
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittluderrrr-byFW
Är det inte bara att koka köttet? Är det inte bara att koka köttet ett tag så är det riskfritt? Jag kanske framstår som en idiot, är inte så insatt.
Även om kokning tar bort bakterierna så tar det inte garanterat bort dom bakteriegifter som bakterierna redan hunnit bilda så ett kadaver som du inte vet hur länge det har legat där bör du inte äta. Risken är nog dessutom stor att det smakar apa om den börjat brytas ner.
Citera
2012-12-23, 12:31
Medlem
TheRockerss avatar
Det går möjligtvis inte att köpa ekorre kött någonstans? Jag har sett många läskande recept på youtube med ekorre som jag vill prova men jag vill inte ge mig ut och döda en.
Citera
2012-12-23, 13:58
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Det går möjligtvis inte att köpa ekorre kött någonstans? Jag har sett många läskande recept på youtube med ekorre som jag vill prova men jag vill inte ge mig ut och döda en.
Jag har aldrig sett det.
Vet ytterst få jägare som jagar den, personligen känner jag ingen.
Så troligen inte.
Citera
2015-06-26, 11:53
Medlem
Ratis avatar
Ekorrar är väl samma sak som råttor. Skadedjur. Känns oaptitligt att äta.
Citera
2015-06-30, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Jag har aldrig sett det.
Vet ytterst få jägare som jagar den, personligen känner jag ingen.
Så troligen inte.

Nej eftersom ekorren är fridlyst så kanske det inte är så vanligt att den jagas.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in