• 1
  • 2
2007-09-03, 15:07
Medlem
Gronabuddahs avatar
min dator r p grnsen att kracsha och jag har absolut inte mjligheten att slnga pengar p en ny just nu. brjade med att en jvla massa pupups p explorer s jag tankade firefox fr att slippa fanskapet men har nu lyckat tagit sej igenom ven de. med tidens gng har allt bara blivit segare och segare, dotron r inte s pass jvla gammal att de inte ska g och anvnda den, 90 g hrdisk 512 ram 128mb graff, glmt bort va de r fr proccesor och moderkort gr inte att se i system egenskaper lngre heller barnadvggen gr inte att sl igng, tiit som tett s kommer de ett medelande upp "your computre has been hacked by the following ips ................." stabilt som fan gr inte att kra igng diskfragmanteraren. hnger sej efter tio minuter p ntet i flera minuter, fr upp reklam om att f datorn rensad och uppdaterad av massa pupups, men pallar inte betala. har formaterat flertal ggr med brnd xp skiva men de blir inte bttre.

tips p program jag kan tanka omgende(!) fr att f bukt p burken att fungera normalt igen skulle frgylla min dag om dett agick att ordna.

mvh /kattenfindus
Citera
2007-09-03, 15:13
Medlem
Kompiss avatar
Lter vldigt illa, .. jag skulle installerat om datorn
Citera
2007-09-03, 15:47
Medlem
Tormandys avatar
Format C som Kompis skrev hade vl varit en bra id?
Citera
2007-09-03, 16:20
Medlem
927s avatar
det gr nog att fixa (ven om man just inte kan veta vilket/vilka specifika problem du har), kr detta program frst fr det rensar i frsta hand trojaner
http://downloads.andymanchesta.com/R...ools/SDFix.exe
spara SDFix.exe p skrivbordet >klicka p SDFix.exe >sdfixen packas upp hr: C:\SDFix.
starta om i felskert lge (F8) >g hit: C:\SDFix >klicka p runthis.bat >vlj y.
nr scanningen r klar s tryck p valfri tangent fr att starta om.
nr det str finished s tryck p valfri tangent. en logg kommer automatiskt att visas (C:\SDFix\report.txt), kopiera in loggen hr.
(notera att sdfix terstller hostfilen till orignal instllningen)

installera >uppdatera superantispyware.
scan computer >vlj complete scan... >klicka p next >starta om.
ppna superantispyware >preferences >statistics/logs >markera senaste loggen >view >kopiera in texten frn loggen hr (det r frivilligt att radera ev cookies frn loggen du postar hr).
http://www.superantispyware.com/down...ntiSpyware.exe
Citera
2007-09-03, 16:23
Medlem
Ja jag hller med de andra.

In med din XP/Vista-skiva och gr en omformattering.

Se till att ha ett Antivirusprogram p skiva, grna ocks en mjukvarubrandvgg om du inte har en router med inbyggd brandvgg. Dra ut ntverkskabeln s du absolut inte r uppkopplad till internet.

Gr en nyinstallation av ditt OS och installera brandvgg/antivirus. Efter det kan du koppla upp dig mot internet och gra uppddateringar till OS/Antivirus/Brandvgg. P det hr viset r du skyddad frn brjan.

Sen se fr guds skull till att inte klicka p lnkar du r osker p, inte ta emot filer frn folk du inte knner(var frsiktig ven med folk du knner) s ska du nog klara dig.

Det gr inte skydda sig till 100% p ngot stt utom att helt enkelt INTE vara uppkopplad p ntet, men hur kul r det? =)
Citera
2007-09-03, 16:49
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
text

hmm... hur startar man datorn i felskert lge
nr jag gjort allt de dr kommer allt frsvinna d? har grymt mycke musik jag mste ha kvar, kan lgga ver de p d iofs men jag lre veta innan jag brjar pillka
Citera
2007-09-03, 16:53
Medlem
RollerBoySEs avatar
Usel rubrik!

Flyttar till Datoranvndning dr trden hr hemma.

/Mod
Citera
2007-09-03, 16:56
Medlem
927s avatar
det r malware som frsvinner, inget annat
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fels%C3%A4kert_l%C3%A4ge
Citera
2007-09-03, 17:24
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
det r malware som frsvinner, inget annat
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fels%C3%A4kert_l%C3%A4ge

ska frska s gott ja kan.

tusen tack!!
Citera
2007-09-03, 17:27
Medlem
927s avatar
antagligen s gr det t lite mer rensningar efter du gjort dessa tv, vilka skerhetsprogram har du i datorn?
Citera
2007-09-03, 18:04
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
antagligen s gr det t lite mer rensningar efter du gjort dessa tv, vilka skerhetsprogram har du i datorn?

vet inte om jag har ntt alls

ntt som gr att f tag p utan att behva formatera. ger ingen xp skiva
Citera
2007-09-03, 18:56
Medlem
En kvalificerad gissning r att du skiter i att uppdatera ditt windows med Windows Update fr att du kr pirat, samt struntar i det dr med brandvgg o antivirus? Bad idea. Bad, bad, bad idea. Ls Syndigs inlgg o flj till punkt o pricka - ett 3 r gammalt WinXP r ett jvla sll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in