Flashback bygger pepparkakshus!
  • 6
  • 7
2007-09-05, 19:08
Medlem
Gronabuddahs avatar
de blev Jetico Personal Firewall 2.0.0.34, varför måste jag hämta den från en annan dator?
Citera
2007-09-05, 20:47
Medlem
Gronabuddahs avatar
jag har en idé på en grejj jag kan göra för att fixa till datorn igen.. om du har lust att hjäpla en liten liten stund till.. om man fixar en nyare piratkopia, bränder ner den och formaterar om
Citera
2007-09-05, 21:38
Medlem
jingizus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronabuddah
jag har en idé på en grejj jag kan göra för att fixa till datorn igen.. om du har lust att hjäpla en liten liten stund till.. om man fixar en nyare piratkopia, bränder ner den och formaterar om

det där med korrupta nerladdningar känner jag igen, igår vart jag infekterad med detta busfrö ; http://www.sophos.com/security/analyses/w32tengaa.html

detta virus skriver till sig själv till alla .exe filer och alla .zip/.rar filer man laddar ner...

kanske är samma sak du råkat ut för?

alla .exe filer man redan har i datorn behöver inte bli smittade, titta i någon utdelad katalog, finns det en .exe-fil där som du inte känner igen, den kommer att finnas i *alla* utdelade kataloger, tyvärr du är smittad :/

satt i typ 6 timmar igår, inte helt säker på att jag lyckats få bort den heller =/

vanliga symptom ;
* Internet dör titt som tätt. (dhcp-tjänsten går ner)
* ljudkortet slutar fungera (blir inaktiverat i enhetshanteraren =P

mitt råd om du inte är tekniskt kunnig och har möjlighet att formatera ;

ryck ur kabeln till nätverket, formatera..

kontrollera ALLA datorer i nätverket, du KOMMER att bli smittad igen om du har kvar viruset på någon annan dator :S
Citera
2007-09-05, 22:30
Medlem
927s avatar
Citat:
de blev Jetico Personal Firewall 2.0.0.34, varför måste jag hämta den från en annan dator?

för att va säker på att nedladdningen är ok, du kan även testa starta setup filen för att se om det funkar (det går ju avbryta installationen direkt om man vill)

det funka med jetico alltså?
Citera
2007-09-05, 22:32
Medlem
927s avatar
Citat:

hoppas den åtmindstånde innehåller xpsp1...
Citera
2007-09-06, 18:05
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jingizu
vanliga symptom ;
* Internet dör titt som tätt. (dhcp-tjänsten går ner)
* ljudkortet slutar fungera

- check! i alla fall explorer

- check! får installera om realtec inställningarna titt som tätt

har en mapp som heter musik.mp3, inte jag som skapat den och den kopierar viss musik och film jag tankar men bara ikoner liksom inte själva median, dom går inte att få igång. de skumma är att varje gång jag tar bort den så dyker den upp på skrivbordet igen varje gång jag startar datan.
Citera
2007-09-06, 18:08
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
det funka med jetico alltså?

nej.. får upp två medelanden varje gång jag startar om skiten, finns inte med på läggtill/tabort

Citat:
hoppas den åtmindstånde innehåller xpsp1...

va äre? vart fixar man fräscha kopior då?
Citera
2007-09-06, 18:34
Medlem
927s avatar
då funka det iaf installera progammet, vad står det i felmeddelandena?
Citera
2007-09-06, 18:57
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
då funka det iaf installera progammet, vad står det i felmeddelandena?

nu äre borta har installerat men de går inte att gå in på firefox utan att stänga av den och då fyller den ingen funktion jue. fick upp massa medelanden i början på hrejjer jag skulle allowa och nlocka men jag allowande fox så ja vet inte va som felar. du har inte tips på nått dagisprogram man kan tanka i stället, jetico är för komplicerat
Citera
2007-09-06, 22:18
Medlem
927s avatar
sygate 5.6
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto