Ni som kan det här
Vad menas, att man är sjuk då men frisk nu. Funkar det här har jag lite att plugga in.
Jo, jättesjuk när han begick mordet och jättefrisk nu när det skulle vara dags att få straffet. Så lägligt. Finns väl inte så mycket mer att förklara. Det är den så kallade svenska modellen
En 22-årig man som åtalats för att ha knivhuggit en 20-årig kvinna till döds i Jönköping i september förra året dömdes på onsdagen till tio års fängelse för mord.
Åklagaren hade yrkat på livstids fängelse.
Efter dådet hoppade 22-åringen från fjärde våningen i studenthuset där han och offret bodde.
Man blir nyfiken för GM lär vara fri vid det här laget, har han frisknat till och insett vad han gjorde?
Han kom tydligen ut den 5:e maj i år. Madelenes mamma har skrivit om detta på Svenska mord:
Vi har fått sista målsägarinformationen och sista noteringen i schemat avser 5 maj 2014 och där står bara ett ord. ”SLUT”. För Madelenes familj kommer det ordet aldrig att finnas. Vi får aldrig något slut på det som hände för 6 år 8 månader sedan.
[...]
Jag frågar mig fortfarande vad det var för straff som han fick. Att först sitta på sluten anstalt och högskolestudera för att sedan placeras på en öppen anstalt med mera studerande och slutligen placeras på Halvvägshus och få ytterligare studietid varvat med arbete kan väl knappast ses som ett straff. Ett frihetsberövande i sex år och åtta månader är vad det blev och inte ett straff på 10 år som det står i domen. [...]
Vad han gör nu vet jag inte, men han bor tydligen hemma hos sina föräldrar.
Ett podcastavsnitt gjorde att jag letade rätt på denna tråden. Ovanligt lite om GM som heter Pon*us Eri*sson om jag förstår saken rätt, någon som vet vad det var för kuf?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!