2007-09-10, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varnim
Vad går det för rykten nere i Jönköping angående det hela?

Om det stämmer att killen inte kommer ihåg någonting så känns det väl inte helt otroligt att han gick på något. Stilnoct kanske?

Varför just stilnoct? Finns väl massvis med mediciner som kan resultera i vaga/inga minnesbilder? Sen kan det ju vara som så att personen ifråga säger att han inte kommer ihåg något för han inte vill eller kan svara på frågorna, iofs så e det det dummaste man kan säga men men. Sen finns det ju en chans att han verkligen har förlorat minnet med, hjärnskakning kan väl resultera i den effekten b.la. Så jag tror inte chansen med att han gick på något är speciellt framträdande om jag ska vara ärlig!

Däremot pratas det kanske såvitt jag vet inte så mycket i Jpkg om händelsen i sig, nu bor jag inte där men har en hel del vänner därifrån.
Citera
2007-09-10, 16:52
Medlem
Bor i Jönköping o kan säga att det inte går några rykten alls om det hela. Iaf inte utanför studentvärlden. Vad jag sett av studenter på stan så verkar de köra på sitt race i ganska vanlig ordning.

Ang killens minnesförlust. Maggroppskänslan säger att han förtränger det hela troligtvis medvetet. Eftersom jag har viss erfarenhet från rättsväsendet så är det inte ovanligt att misstänkta och åtalade hävdar att de inte kommer ihåg. Ett sätt att slippa ljuga samt att det är omöjligt att bevisa att att de verkligen inte har minnesförlust. Vidare så uttalar de sig inte om saker som sedan kan bevisas att de ljuger om.
Citera
2007-09-10, 23:25
Medlem
Varnims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XXXL
Varför just stilnoct? Finns väl massvis med mediciner som kan resultera i vaga/inga minnesbilder? Sen kan det ju vara som så att personen ifråga säger att han inte kommer ihåg något för han inte vill eller kan svara på frågorna, iofs så e det det dummaste man kan säga men men.

Därför att många får minnesluckor när de använder stilnoct, det verkar inte vara speciellt svårt att få tag på och många gör väldigt konstiga saker. Att mörda en kompis(?) för att sedan hoppa från en balkong får räknas till konstiga saker. Men självklart är det bara en gissning för att få igång disskusionen igen. Jag antar att polisen har kollat honom för diverse tänkbara preparat och skulle det nu visa sig att han gick på något finns det ju iaf en chans till att han pratar sanning.
Citera
2007-09-10, 23:31
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnim
Därför att många får minnesluckor när de använder stilnoct, det verkar inte vara speciellt svårt att få tag på och många gör väldigt konstiga saker. Att mörda en kompis(?) för att sedan hoppa från en balkong får räknas till konstiga saker. Men självklart är det bara en gissning för att få igång disskusionen igen. Jag antar att polisen har kollat honom för diverse tänkbara preparat och skulle det nu visa sig att han gick på något finns det ju iaf en chans till att han pratar sanning.

Stilnoct är inte direkt något folk tar i någon större utsträckning för att det är kul (förutom fjortisar som inte får tag på bättre grejer). Om det är en drog-inducerad minnesförlust finns det en uppsjö av grejer som är troligare (typ alla benzo alkohol etc.).
Citera
2007-09-25, 14:21
Medlem
suckysuckys avatar
Misstänkte närvarade vid rätten idag..

http://jonkoping.expressen.se/J%25C3...ord-pa-student
Citera
2007-09-26, 04:52
Medlem
CoolPixs avatar
Verkar inte finnas några direkta bevis mot han ju. De snackar bara om att han hade goda motiv att göra det, kan ju varit vem fan som helst då ju.
Citera
2007-11-06, 15:20
Medlem
sceptics avatar
Uppdatering; Killen har nekrofila böjelser
Citera
2007-11-06, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sceptic
Uppdatering; Killen har nekrofila böjelser

Det verkar vara en mycket störd människa det här.
Citera
2007-11-19, 18:03
Medlem
Saxat från www.jnytt.se / www.expressen.se

Nu är dommen lagd, fälld för mord men han kommer gå igenom rättpsykiatrisk undersökning innan huvudförhandlingen avslutas. Luktar väl även Hovrätten/Högsta Domstolen på denna?

Det verkar inte finnas konkreta bevis som kan fälla honom, dvs det finns inga vittnen, inga självklara bevis...

Och hans historia är inte heller särskilt hållbar - men möjligt att det faktist finns en 3e gärningsman.

Jag brukar inte bry mig så mycket men det här målet har intresserat mig väldigt mycket, killen lider av minnesförlust (den verkar vara bekräftad som äkta?)...

Om fallet är så att det finns en tredje gärningsman och han är oskyldig, att det verkligen är som han säger. Är det inte hemskt att han blir fälld för mord?

Stog nånstans att alla hans vittnen som vittnat om honom som person har bara gott att säga om honom.... Låter helt flippat det här. Inga andra som grubblat lite? Det skrivs ju spaltvis om det här, var lite förvånad att det inte finns så mycket diskussion om detta just nu
Citera
2007-12-17, 22:11
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Den rättspsykiatriska utredningen har nu förelagts åklagarmyndigheten. Som inte kunde låta bli att reagera starkt.

Sammanfattat (från Tv4 Lokalnyheter, 21:55):

Citat:
- han kan inte dömas till fängelse (#"var psykiskt sjuk när dådet begicks")
- han kan inte dömas till rättspsykiatrisk vård (#han betraktas som "fullt frisk" nu)

Vilket leder till maxpåföljd villkorlig dom, skyddstillsyn. I stort sett kan han vandra ut på gatan som en fri man. Om denna psykiatribedömning skulle rendera en friande dom.

Åklagaren - djupt upprörd - kommer att begära en överprövning via socialstyrelsen.

Jag har bara en kommentar: "Bara i Sverige..."
Citera
2007-12-17, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Den rättspsykiatriska utredningen har nu förelagts åklagarmyndigheten. Som inte kunde låta bli att reagera starkt.

Sammanfattat (från Tv4 Lokalnyheter, 21:55):

Jag har bara en kommentar: "Bara i Sverige..."

Sådant här skall bara inte få förekomma, det är ett hån mot alla anhöriga och det övriga samhället.
Citera
2007-12-17, 23:35
Medlem
Tantaloras avatar
Alla bevisat skyldiga ska låsas in. Behövs psykvård ge dem det i fängelse.
Psykvården av idag är löjlig. Alla har ju inte sjukdomsinsikt och tar inte emot
erbjuden värd. Vem drabbas? Oskyldiga anhöriga, folk i pissrännor (Sovdat),
Svensson på gatan m.fl.
Det är ju samtidigt flera som sökt hjälp och ej fått någon hjälp. Resultat självmord eller våldsdåd.
Just nu skäms jag att vara svensk. Stackars familjen Mild. Först förlust sen denna loska rakt i ....
Varför får sånt här fortsätta???????
Men Rödebypappan får väl hårt straff för han tog saken i egna händer när samhället inte gjorde sitt. Sjukt är samhället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in