2007-09-03, 12:42
Medlem
Curiks avatar
Okej, inga jag känner med andra ord.

Märkligt hur de har samma efternamn, som heller inte är så värst vanligt. Måste ju vara syskon.
Citera
2007-09-03, 12:51
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curik
Okej, inga jag känner med andra ord.

Märkligt hur de har samma efternamn, som heller inte är så värst vanligt. Måste ju vara syskon.

Hedersmord alltså. Eftersom pressen skriver ut att det handlar om svenskar så antar jag att de menar svenskar från mellersta östern.
Citera
2007-09-03, 13:10
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
....svenskar från mellersta östern.

För en gång skull inte
Citera
2007-09-03, 14:53
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Död kvinna på studentboende var från Trollhättan
Publicerad 3 september 2007 kl 13.43.

Den 20-åriga kvinnliga student som sent i går hittades död i en studentlägenhet i Gräshagen i Jönköping var från Trollhättan.

Polisen misstänker att kvinnan blivit mördad. En man, som i samband med händelsen, föll eller hoppade från en våning på samma studenthem är nu misstänkt för mord alternativt dråp.

http://www.ttela.se/?article=32668
Citera
2007-09-03, 14:54
Medlem
Tuesdays avatar
Mannen är anhållen för mord

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=688076
Citera
2007-09-03, 15:07
Medlem
orkzs avatar
Frågan är om det är kvinnan med samma efternamn som bodde i lägenheten bredvid den misstänkte på plan 4 som är offret, det borde vara mest sannolikt. Expressen skriver dock nånstans i sina artiklar att offret bodde på 1:a våningen och inte på 4:e.

Men media har inte fått allt rätt, hälften av allting som skrivs är inte sant. Jag är en av de boende i fastigheten och det är irriterande att vi inte inte får reda på allting polisen vet i nuläget.

Edit: nu skriver expressen att kvinnan och den misstänkte bodde grannar, så offret tycks vara 20-åriga M******* C***** M*** från Trollhättan, och 22-åriga H*** C******* M*** med samma efternamn är den misstänkte.
Citera
2007-09-03, 15:10
Medlem
Swedie765s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
expressen

Är det svenskar som begår brotten är det OK att skriva ut det i tidningen!

Eller så väljer dom att göra det för att annars fokuseras det ju bara på att det var invandrare och skrivs/sägs massa skit om dom för det ...se på Bobby t.ex en liten kille som blir mördad och folk sitter bla här på FB och hittar på stories och SKÄMTAR om hans död...e sjukt fan
Citera
2007-09-03, 15:19
Medlem
bajsbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkz
Frågan är om det är kvinnan med samma efternamn som bodde i lägenheten bredvid den misstänkte på plan 4 som är offret, det borde vara mest sannolikt. Expressen skriver dock nånstans i sina artiklar att offret bodde på 1:a våningen och inte på 4:e.

Men media har inte fått allt rätt, hälften av allting som skrivs är inte sant. Jag är en av de boende i fastigheten och det är irriterande att vi inte inte får reda på allting polisen vet i nuläget.

Minns inte om det var i DN eller Expressen jag läste det, men det stod att de inte känt varandra särskilt länge..
Låter märkligt tycker jag när de ändå har samma efternamn, som inte tillhör de allra vanligaste.
Nygifta? Halvsyskon?
Citera
2007-09-03, 15:22
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsbuske
Låter märkligt tycker jag när de ändå har samma efternamn, som inte tillhör de allra vanligaste.
Nygifta? Halvsyskon?

Ja, lite märkligt är det.

Från SCB.se:

Citat:
Det finns 284 personer som har efternamnet M***.
Citera
2007-09-03, 15:23
Medlem
Freedom Fighters avatar
Släkt med göteborgsikonen Håkan M***?
Citera
2007-09-03, 15:24
Medlem
orkzs avatar
Citat:
Minns inte om det var i DN eller Expressen jag läste det, men det stod att de inte känt varandra särskilt länge..
Nygifta? Halvsyskon?

Kan man undra, men vad är oddsen för att två personer med samma efternamn får 2 lägenheter på fjärde våningen precis bredvid varandra?

De måste definitivt vara relaterade, och om den misstänkte dödade kvinnan förstod han kanske vad han gjort när adrenalinet lagt sig och därpå bestämde sig för att springa mot balkongen och kasta sig ut mot marken.

De kanske var på lyset, ingen som vet.
Citera
2007-09-03, 15:25
Medlem
Unicums avatar
Citat:
Nygifta? Halvsyskon?

Ja det är skumt. Om de vore gifta borde de väl bo i samma lägenhet. Likaså om de var syskon, varför bo granne med sin bror syster? Det senare kanske inte är lika skumt men likväl lite anmärkningsvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in