Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Nr ska er hetsjakt p Ikh sluta?
Aldrig! Evigt ska vi frska hetsa varandra till stordd. Att det kommer drabba enskilda mnniskor, det r blott obetydligheter fr det stora hela. En liten vgbula i vgen fr det vi frsker att uppn.
Citat:
ni kommer ingenstans nd!
Men vi har kommit s hr lngt? Vi har internet, rinnande vatten och vi har beskt mnen. Vi har svitt inte minnet sviker mig ca tvtusentvhundra rs historia att luta oss mot. (Ls, platon och hans funderingar om tillvaron) Om femton r ska vi till och med ha en permanent mnbas. Anvnd glasgonen som dina frfader gav dig och du ska se att vi om ytterligare femtio r satt foten p andra planeter. Jod, "vi" om du menar mnskligheten har vandrat lngt och vi kommer g lngre.
Men jag ger dig rtt i sak, vissa vertramp p individerna har skett. Det finns ganska mnga blemmor som hotar ytan. Att vi andra retar Ikh i denna trd, det m vara en av dessa blemmor. Men jag ber dig att se bortom detta, bortom de "rdingar" som ikh vill knacka. Jag ber dig att studera de mekanismer som frt oss hit. En av dessa mekanismer r det fria ordet, just denna fria mekanism som gr hrt t ikh just nu trots att han r en hyvens kille enligt dig.
S ja, jag ger dig rtt i sak. Beaktandes omstndigheterna s gr vi ganska hrt t ikh. Men det r fr allas bsta s jag tycker vi fortstter en liten stund till.
Citat:
Gilla lget, passar det inte, se er om efter en annan sida, lt karl vara!
Jag har en god vn i stersund. Han r frisprkig som f och han myntade ett begrepp som fastnade i mitt sinne. Det trots att det var ca tio r sedan han yttrande orden. Det ld, -
Sug min driga kuk. Notera fr all del preciseringen i hans budskap. Han njer sig inte med att ha en sikt utan han beskriver de omgivande omstndigheterna. D nmligen att kuken som ska sugas r drig till sin natur, sjlv tycker jag det helfestligt och det r drfr jag nmner det nu.
S bara fr att du vill att ikh ska lmnas i fred s ska jag gra det motsatta. Jag ska i alla fall i kvll jvlas lite med han. D med vetskap om att denna "jvlighet" r det som frt bda oss tv shr lngt.
Citat:
Jag delar inte hans sikter, men accepterar att han r moderator, thats it!
Jag hller med.