2013-03-25, 10:52
Medlem
jag har letat som bara den men hur kommer man dit?
Citera
2013-03-25, 15:02
Medlem
Marahutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrot1986
jag har letat som bara den men hur kommer man dit?

Man får gå.

Ligger utmed järnvägen 2-3 km norr om Strålsnäs.
Citera
2013-05-20, 20:36
Medlem
OgnomAmtefs avatar
ungefär hur länge tar det att promenera från Strålsnäs till ingången? Eller är det bättre att gå från Mjölby? Är det fortfarande möjligt att ta sig in?
Citera
2013-05-24, 22:49
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Från Strålsnäs får du knalla ca 45 minuter skulle jag tro. Men hur kommer du dit? Det går ju buss ungefär en gång om dagen. Från Mjölby är det det dubbla gångavståndet minst.
Åker du bil eller moped så är det idé att uppsöka herrgården Grönlund nära Strålsnäs (eller hembygdsgården Hybbeln). Då är man bara någon kilometer ifrån.
Citera
2013-05-25, 01:28
Medlem
OgnomAmtefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Från Strålsnäs får du knalla ca 45 minuter skulle jag tro. Men hur kommer du dit? Det går ju buss ungefär en gång om dagen. Från Mjölby är det det dubbla gångavståndet minst.
Åker du bil eller moped så är det idé att uppsöka herrgården Grönlund nära Strålsnäs (eller hembygdsgården Hybbeln). Då är man bara någon kilometer ifrån.

Har bil men det finns ingen väg in till själva omfrmarstationen? Fick arbetarna knalla ut varje morgon också?
Citera
2013-05-25, 12:04
Medlem
Vad är det för nöje med UE om man vill att någon ska förklara exakt hur man ska ta sig fram till objektet? Är det inte letandet som är lite av själva grejen?
Citera
2013-05-25, 17:04
Medlem
ormtjusarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neo_p
Vad är det för nöje med UE om man vill att någon ska förklara exakt hur man ska ta sig fram till objektet? Är det inte letandet som är lite av själva grejen?
Jäpp Jag håller med dig. Det är inte speciellt svårt att finna bergrum i sverige. Själv har jag E-googlat fram ett ställe jag känner till ute på värmdö som jag skall besöka. JAG KOMMER ALDRIG NÅGONSIN AVSLÖJA ETT ENDA ORD OM DETTA STÄLLE. INGET PM
Citera
2013-05-25, 22:09
Medlem
OgnomAmtefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neo_p

Vad är meningen med en tråd om UE om det bryter mot era regler att dela med er om den info som vissa andra kanske behöver hjälp med? Är det inte just det ett forum är till för?
Citera
2013-05-25, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OgnomAmtef
Vad är meningen med en tråd om UE om det bryter mot era regler att dela med er om den info som vissa andra kanske behöver hjälp med? Är det inte just det ett forum är till för?

Ingen har sagt att det bryter mot reglerna. Det är upp till var och en att bestämma om man vill dela eller inte. Ett bra sett att få info på brukar vara att erbjuda info
Citera
2013-05-26, 10:29
Medlem
DSL-UEs avatar
är ju så jävla tråkigt att se så detaljerade angivelser på platser som är hyfsat intakta, hur länge tror ni belysningen kommer fungera efter att ni outat platsen? max 1 år tar det innan det vart vandaler som slagit sönder varenda lampa eller koppartjuvar som förhoppningsvis tar i nåt spänningsförande och grillas där inne!
Citera
2013-05-26, 11:02
Medlem
Capys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DSL-UE
är ju så jävla tråkigt att se så detaljerade angivelser på platser som är hyfsat intakta, hur länge tror ni belysningen kommer fungera efter att ni outat platsen? max 1 år tar det innan det vart vandaler som slagit sönder varenda lampa eller koppartjuvar som förhoppningsvis tar i nåt spänningsförande och grillas där inne!

Håller med, jag kunde hitta dit i höstas med hjälp av de ledtrådar som finns i tråden. Jag tycker att det förstör hela grejen om man får veta exakt var platserna finns, man vill ju leta lite själv. Synd att det inte är regelbrott att skriva tydligt var de finns
Citera
2013-05-26, 13:19
Medlem
marder666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DSL-UE

Helt rätt! man kan få en liten ledtråd. men letandet är ju det som gör det så himla kul när man sen hittat objektet. Det är ju då man får den känslan "Yes jag hittade det fan vad Nice/häftigt". Har man tur hittar man mer på vägen dit som ses som en fin bonus. i värsta fall så missar man och går förlust den gången men om man inte är allt för lat så ger man sig fan på'et igen.
Om man nu vill ha exaktare positioner så ska det ske via PM beroende på vad det är imo. för att förhindra vidgad oönskad ev helt allmän access till stället/ställena som leder till förstörelse, klotter mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in