Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-06, 01:21
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uespindeln-Ivan
de där har inte varit ngn HC de har varit ett tyglagrer sen ligger detta i Rimforsa inte Mjölby

Tänkt att fråga det här länge men glömt bort. Är det någon som har fakta på att det har varit tyglager i berget vid Rimforsa?
Citera
2018-02-06, 06:14
  #206
Medlem
Dora.Utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ((UNDERGROUND))
Tänkt att fråga det här länge men glömt bort. Är det någon som har fakta på att det har varit tyglager i berget vid Rimforsa?

Den enda fakta jag har är att det är FortV som haft hand om bergrummet och Försvarsmakten som nyttjat det. Vad det har varit i kan jag inte yttra mig om, men med väldigt stor sannolikhet är det förråd av något slag med tanke på hur det var uppbyggt det nere.
Citera
2018-02-25, 18:27
  #207
Medlem
Tyglager innebär inte tyg trots ordet. Det är ett gammalt berg man förvarade ammunition i. Berget ska vartefter få nytt liv enligt uppgift.
Citera
2023-02-03, 15:18
  #208
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Noterade att luftintaget till UL Strålsnäs är igenmurat nu. Det har dragits fram en rudimentär, men oerhört brant, väg dit upp. Men det kanske var för att ombesörja den slutliga förseglingen.
Citera
2023-02-03, 16:28
  #209
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Noterade att luftintaget till UL Strålsnäs är igenmurat nu. Det har dragits fram en rudimentär, men oerhört brant, väg dit upp. Men det kanske var för att ombesörja den slutliga förseglingen.

Skedde redan innan nyår 2019/2020 enligt en säker källa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback