Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-04, 22:00
Medlem
FreshCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siaren
En liten kul parantes. Jag läste någonstans att ungefär 10% av alla porrsurfningar görs på i mac os. Detta skall jämföras med macens 5% av marknaden. Detta beror förmodligen på att macanvändare generellt känner sig säkrare, vågar klicka på alla länkar i v1agra-mail, och har den ypperliga funktionen "privat surfning" i safari

Tror du inte att det beror på att reklamare i gemen har sämre arbetsmoral och sitter hellre med sin soya-latte och porrsurfar i stället för att layouta?
2007-09-04, 23:25
Medlem
ThanksForNothins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fritte
Jag kör Mac, Windows och Linux, hur mycket av varje beror på vad jag gör. Alla är stabila för det mesta, ganska likvärdigt på den punkten.

Linux: Bästa budgetval, givet. Hög säkerhet, virus har svårt att komma nån vart i Unix. Snabbt som tusan. Om man är nöjd med de program som ingår i disten (Firefox, OpenOffice mm) så är det bara att köra. Men när nåt strular så strular det rejält, och man måste långt ner i systemet och gräva för att få det att funka! Men ska man mest bara surfa och köra Office på en PC så är det idealiskt.

Mac: Elegant och säkert (samma anledning som Linux, det är Unix). Installationer är supersmidiga, har aldrig lyckats installera sönder det, stort plus över Linux om man vill köra nåt mer än grundprylarna. Det är liksom en lyx-Linux med allt det knepiga fixat. Rätt gott om kommersiella program samtidigt som de flesta gratisprogram också finns, där ligger Linux i lä.

Windows: Flest program på butikshyllan givetvis, går inte att jämföra. Installationer brukar gå hyfsat, program oftast bra, systemgrejer sämre. Det är vanligt med strul med vissa enheter. Kräver en massa extra säkerhetsprogram för att funka, och till och med då vet man att det bara är en tidsfråga innan nåt skräp kryper in, så backupa flitigt. Använd det för all del för de där programmen som inte finns till Linux eller Mac, men med tanke på alla spyware till Windows, gör inget hemligt (som bankgrejer). Surfa försiktigt, det är Windows alla fällor slår mot.

Spel under Windows? Det var på 90-talet. Spelar man spel ska man ha en spelmaskin, Wii, PS*, Xbox...

Word!
2007-09-05, 14:13
Medlem
Det var har varit uppe i diskussion om att man kan köra Mac OS X i en PC och jag har försökt att läsa och leta men jag har ett par frågor:

Min processor är en AMD XP 2400+ och moderkortet Asrock K7S8X med senaste bios-uppdatering oktober 2004. Jag har försökt att installera Mac OS X men jag får bara upp massa text med allehanda info med det slutgiltiga beskedet att jag behöver starta om datorn. Parametern -v hjälper inte.

Jag kommer inte längre än så? Är det min dator som inte klarar av eller är dfu-fel (Damned Fuckin' User)?
2007-09-05, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Öglan
Det var har varit uppe i diskussion om att man kan köra Mac OS X i en PC och jag har försökt att läsa och leta men jag har ett par frågor:

Min processor är en AMD XP 2400+ och moderkortet Asrock K7S8X med senaste bios-uppdatering oktober 2004. Jag har försökt att installera Mac OS X men jag får bara upp massa text med allehanda info med det slutgiltiga beskedet att jag behöver starta om datorn. Parametern -v hjälper inte.

Jag kommer inte längre än så? Är det min dator som inte klarar av eller är dfu-fel (Damned Fuckin' User)?

Vet att det är olagligt att installera Mac OS X på en vanlig PC? Bara Apple kodare får göra det och antar du inte är de eftersom du inte får de att funka.
2007-09-05, 15:39
Medlem
Att det skulle vara olagligt att installera OS X på en PC är jävkigt mycket brunt prat. Såpass mycket datorkunskaper har jag att jag vet vad jag får, kan och bör göra.

Programvaran är fri till skillnad från M$. Jag har läst igenom hela tråden.

Men jag kan vända på det och påstå att det är olagligt att installera M$ på en Mac också eftersom du har inte rättigheterna till det. Du måste vara certifierad på M$ för att kunna och veta hur
2007-09-05, 17:36
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Att det skulle vara olagligt att installera OS X på en PC är jävkigt mycket brunt prat. Såpass mycket datorkunskaper har jag att jag vet vad jag får, kan och bör göra.

Men jag kan vända på det och påstå att det är olagligt att installera M$ på en Mac också eftersom du har inte rättigheterna till det. Du måste vara certifierad på M$ för att kunna och veta hur
Vänd dig hit istället:
http://www.osx86project.org/
Det är 18-årsgräns på Flashback oxå.
2007-09-05, 18:21
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Jag tror inte att det är lagligt att installera OS X på en PC.

Ditt problem är nog dock att du behöver en kernel som är fixad så att det går att köra den på en AMD (se StyleWars länk).
2007-09-05, 18:40
Medlem
Citat:

Microsoft OS kan man installera på PC hårdvara och Mac har PC hårdvara i sig, när du köper en MS OS skiva äger du den skivan och får lov att installera den på vad du vill, OS X är sluten till Apple's hårdvara (ja det måvara samma hårdvara som PC men är fortfarande bunden till just Apple's hårdvara och MS är inte bunden till någon specifik hårdvara).
2007-09-12, 19:40
Medlem
Paijters avatar
Någon som testat ännu? Vet att min dator klarar det, då den innehåller VIA, som det finns drivrutiner till OS X med.
2007-09-13, 08:54
Medlem
Paijters avatar
Jag testar ikväll och rapporterar senare i veckan hur det gick.
2007-09-13, 10:08
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreshCheese
Tror du inte att det beror på att reklamare i gemen har sämre arbetsmoral och sitter hellre med sin soya-latte och porrsurfar i stället för att layouta?
Om man kollade vilka operativsystem som används vid surfning på bögporrsajter så är det nog 30% Mac...
2007-09-13, 11:19
Medlem
brödrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Om man kollade vilka operativsystem som används vid surfning på bögporrsajter så är det nog 30% Mac...

Skulle vara intressant med riktig statistik på det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in