Citat:
Ursprungligen postat av
humantoilet
har som projekt att testa alla recept på korv stroganoff som går att hitta + egna modifieringar. Bytte tomatpuré mot 2 msk slotts ketchup och ½tsk slotts senap. Själva korvsmaken blev betydligt mer framträdande och distinkt. Krävdes bara några korn salt tack vare ketchup/senap antagligen. Jag är ett steg närmre målet att få den helt perfekt.

Då skulle jag tänka mycket på korven åxå, finns riktiga bottennapp som jag inte ens skulle vilja kalla korv. Bland dom jag gillar är tex kruuvakorven (när man hittar den), basturökt/alspånsrökt eller "vanlig" falu från scan för den har jag liksom växt upp med. Men dom har alla olika smaker som spelar in.
Jag kastar normalt sett inte mat men det har (nästan) hänt, offrade jag en willys billigaste korv till hunden istället - den gick fan inte att äta. Rå smakade den fan och klibbade fast i gommen, stekt blev den ännu värre. Kötthalt på den kan inte varit många %
Så det gäller att hålla flera variabler konstanta och ändra bara en om man skall hitta den perfekta smaken.