Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-08-30, 20:20
  #1
Medlem
D_Devils avatar
Idag så hade en polare med sig Spice till mig, och jag var rätt ivrig över att få testa denna lagliga och mycket gåtfulla substans (eller kryddblandning).
Jag beställde ett par gram igårkväll efter jag läst igenom FAQ'en och lite andra posts och började ivrigt min väntan.


Vi meckade två riktigt feta spliffs, (eftersom det är lagligt, så måste man ju ta i ordentligt, eller hur?) En stund senare så satte vi oss på en parkbänk och började inhalera denna rök.

Jo du, 2 minuter senare kör bängen förbi. Vi tänker "skit samma, de har bättre saker för sig."

Nope, de vänder och kommer mot oss. Går ur bilen, kommer hastigt fram till oss och frågar vad fan det är vi sitter och puffar. Min polare svarar genast: "Spice, det är lagligt, jag lovar, det är en örtblanding."
Snutjäveln skrattade så ögonen rann. Så var det ner till stationen för pissprov, även fast grisarna plockade oss, så var dem rätt schyssta. Vi satt typ å snackade medans de segade ner till stationen.

Efter pissprovet så körde de faktiskt hem oss mot löftet att om de såg oss ute mer ikväll så "Jävlar".

Kommer jag och min polare torska, eller sitter vi säkra?
Ifall jag torskar så vet ju folk det till nästa gång iallafall.
Citera
2007-08-30, 20:25
  #2
Medlem
plumba69s avatar
Vet inte men mig gjorde dom en drogtest på 2 dagar efter det att jag rökt Spice....Jag var ren. Men det var ett blodprov och jag vet inte vad dom letade efter egentligen men jag tror efter att ha läst andra trådar att du kommer att klara dig. Det finns andra som har klarat pissprov. Åtminstone 3 pers här på flashback
Citera
2007-08-30, 20:27
  #3
Avstängd
INT3Ls avatar
fan jävla snutar. Hur kan dom hota folk som roar sig helt lagligt?
Citera
2007-08-30, 20:28
  #4
Medlem
Vad tjänade du på att nämn att det var ´spice´, utöver att polisen får ökad vetskap om att drogen finns och att den förekommer i "missbrukarkretsar"?
Citera
2007-08-30, 20:29
  #5
Avstängd
INT3Ls avatar
precis. Förstör inte för oss andra som också vill prova. Du skulle bara ha sagt att det var en örtblandning
Citera
2007-08-30, 20:30
  #6
Medlem
D_Devils avatar
Det var inte jag som sa det.

Jag påpekade detaljen att min polare sa det, dessutom på ett så jävla dumt sätt.
Citera
2007-08-30, 20:30
  #7
Medlem
plumba69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Vad tjänade du på att nämn att det var ´spice´, utöver att polisen får ökad vetskap om att drogen finns och att den förekommer i "missbrukarkretsar"?

Det var en jävla bra kommentar. Dom gånger jag röker så är jag försiktig som f-n. Men inte nojig
Citera
2007-08-30, 20:37
  #8
Avstängd
DementedGos avatar
Det är väl heller inte lagligt att vara påverkad på allmänplats även om substansen är laglig. Du får ju t.ex. inte dricka på allmän plats heller så...
Citera
2007-08-30, 20:44
  #9
Medlem
D_Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DementedGo
Det är väl heller inte lagligt att vara påverkad på allmänplats även om substansen är laglig. Du får ju t.ex. inte dricka på allmän plats heller så...


Du har dock en poäng där.

Får hoppas att pissprovet inte visar något och att de är schyssta nog att släppa det.

Annars blir jag lack. =/
Citera
2007-08-30, 20:51
  #10
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_Devil
Du har dock en poäng där.

Får hoppas att pissprovet inte visar något och att de är schyssta nog att släppa det.

Annars blir jag lack. =/

Såvida du inte har stoppat i dig nått annat olagligt på sista tiden så kan du vara lugn.
Citera
2007-08-30, 22:00
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
fan jävla snutar. Hur kan dom hota folk som roar sig helt lagligt?


Dom gör bara sitt jobb, knip käft istället för att snacka skit om snuten, dom är generellt good people
Citera
2007-08-30, 22:06
  #12
Medlem
gråstens avatar
Även fast spice inte är en förbjuden substans så är bieffekterna snarlika dem du får av cannabis. En polis som får syn på dig med röda ögon och en joint i mungipan släpper nog inte misstankarna om cannabisbruk enbart för att du hävdar att du rökt någonting annat, så jag rekomenderar att man är diskret även när man röker spice.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback