2010-04-29, 20:17
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
dags för lite motion
knulla min tjej med ett skodon

jobba som en arbetsmyra
när du har tagit lite syra

boxas med Roger
sedan ta droger

gå på gym
kokain gör mig grym

kanske inte så bra men eh använd http://dblex.com/rimlexikon/ för lite inspiration om du vill...
Jag vet att mitt rim kommer att användas i kommerciella syften. Därför måste det vara något klatchigt (stavning? lol) som platsar på paketet.

Det rör sig om Norrmejerier som ger ut en iPad.
Eventuellt att man tar deras kampanj "2 glas mjölk om dagen" och använder det på något sätt...
Citera
2010-04-30, 14:14
Medlem
Skriv; jag vill vinna annars tar jag livet av mig...
Citera
2010-05-19, 10:43
Bannlyst
Festivalbussenresa "Varför ska just DU vinna"

Jag ska vara med i en tävling där jag kan vinna en resa till Hultsfred med festivalbussen och ett par solbrillor från Vasuma; det enda jag behöver göra är att motivera varför just jag ska vinna. Jag har hjärnsläpp men är i stort behov av denna resa, så vad är era bästa tips om vad jag ska skriva för att just jag ska vinna?
Citera
2010-05-19, 18:35
Medlem
Hallenbecks avatar
Något i stil med att du har cancer, och dör i september. Sen vaxar du hela huvudet innan du åker med dem. Fråga också i motivationen om du får ta med din tama knäräv.

Låter ganska solid.
Citera
2010-07-06, 13:18
Medlem
Kan vi inte blåsa lite liv i denna tråden igen med lite vettiga allround tips? (Så slipper jag skapa en ny tråd med samma ämne)
Blir alltid så kluven när man ska skriva varför man själv ska vinna och/eller en bra slogan på typ max 15 ord...

Kom igen!
Citera
2010-07-06, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyanid
Kan vi inte blåsa lite liv i denna tråden igen med lite vettiga allround tips? (Så slipper jag skapa en ny tråd med samma ämne)
Blir alltid så kluven när man ska skriva varför man själv ska vinna och/eller en bra slogan på typ max 15 ord...

Kom igen!

alltså antingen gör de ju som i teckningstävlingarna för finaste teckning att de bara tar ngn ur högen eller så kollar defaktiskt igenom och då vinner nog snyftarhistorierna, kan jag tro.

typ som att jag har nyss sökt stipendium från "min stora dag" om att få åka till disneyland men vore toppen om också mina fattiga föräldrar kunde få en asbra kamera att dokumentera och föreviga vår sista önskan för alltid med.

det skulle jag ha svårt att bara kasta bort o ist ta - jag vill ha en kamera för den e häftig och man kan ta många bilder per sek med på våra drift-kvällar med kompisarna.

... el dyl.

:P
Citera
2010-08-16, 22:52
Medlem
ICanHass avatar
Som tidigare sagts, rim är the way to go.
Vann faktiskt en hel del sådana här tävlingar när jag var liten, iofs var det på modemtiden, och jag antar att det inte var lika många som deltog då... Men hur som, jag rimmade hela tiden i alla fall, det fungerade då och jag antar att det fungerar idag.
Minns att jag vann ett Gameboy med Pokemon Gul en gång (trots att jag redan ägde precis de grejerna), ett par solbrillor modell dyra och ett gäng presentkort på diverse klädaffärer på internet.
En gång vann jag en "årsförbrukning" Mazariner. Dessvärre tyckte de snåljåparna att en årsförbrukning var en om dagen, alltså 365st... Snacka om att jag blev besviken när jag fick hem en futtig (okej, den var rätt stor, men ändå!) låda med lite Mazariner, jag hade förväntat mig en lastbil full av godsaker så att de inte ens skulle få plats hemma...
Citera
2010-08-19, 03:36
Medlem
winblaserss avatar
Motivera varför just du ska vinna

Hej, jag ska vara med i en tävling där man kan vinna en dator och man ska motivera med 25 ord "varför just du ska vinna"
har gjort ett litet rim men det är för långt;

Jag vill vinna denna dator, som ska funka, som applikator. Den har ett operativsystem utan branchsproblem och datorns processor har vart på mässor. Den har ett moderkort som funkar jätte fort och i datorns inne så finns ett minne. Datorns hårddisk är superfrisk och den har ett aggregat, som har fått toppresultat. Den har grafikkort som går välsmort.

någon som har förslag om vad man ska skriva??
tacksam för bra förslag
Senast redigerad av winblasers 2010-08-19 kl. 03:43.
Citera
2010-08-19, 03:42
Medlem
Zolthies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winblasers
Hej, jag ska vara med i en tävling där man kan vinna en dator och man ska motivera med 25 ord "varför just jag ska vinna".

Citat:
tävling där man kan vinna en dator och man ska motivera med 25 ord "varför just jag ska vinna".

Citat:
"varför just jag ska vinna"

Varför just _DU_ ska vinna, inte varför någon annan ska vinna.
Citera
2010-08-19, 04:52
Medlem
KungensKompiss avatar
Just du ska alltså vinna datorn för att datorn har ett operativsystem utan "branchsproblem"?
Citera
2010-08-19, 05:57
Medlem
Inte fan är det du som skall vinna iaf. Det är ju jag!
Citera
2010-08-19, 06:04
Medlem
OffensiveShits avatar
Du skrev ju inte varför just du ska vinna den..du beskriver ju bara datorns komponenter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in