2009-01-11, 01:30
Medlem
datajesuss avatar
du kan köra en vpn anslutning till typ dold.se eller flashbacks tjänst. hru det fungerar osv vetifan men inget annat jag vet om som fungerar vettigt iaf.
Citera
2009-01-11, 02:42
Medlem
♫♫♫s avatar
Tor ska fungera men själv lyckades jag inte, Airport strula lite. Orkade inte sätta mig in i det dock.
Citera
2009-01-11, 11:38
Medlem
Du kan själv ställa in en proxy under nätverksinställningar
Om du vill ha TOR så finns det till mac på deras hemsida, där står också mer om exakt vad det är:
http://www.torproject.org/download.html.en
Citera
2009-03-25, 18:12
Medlem
dexxa99s avatar
Problem VPN och ivacy.

Jag har MacOSX 10.5 (leo). Jag har följt ivacys guide för hur man ska connecta till deras server till 100%. När jag jag e klar så står de att jag är uppkopplad till den men när jag testar vilket ip jag har så är det mitt gammla!! Vad e felet?
Citera
2009-03-25, 23:38
Medlem
dexxa99s avatar
Ingen som vet var felet ligger??
Citera
2009-03-25, 23:47
Medlem
flipper1446s avatar
Har inte provat deras tjänst, och PTPP var det länge sedan man höll på med (gammalt och inte särskilt bra).

Men.. prova klicka på avancerat i VPN-inställningarna och kryssa i "Skicka all trafik över VPN-anslutning".
Citera
2009-03-26, 00:51
Medlem
dexxa99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
Har inte provat deras tjänst, och PTPP var det länge sedan man höll på med (gammalt och inte särskilt bra).

Men.. prova klicka på avancerat i VPN-inställningarna och kryssa i "Skicka all trafik över VPN-anslutning".
Tack nu funka de! Vad skulle du rekommendera istället? Jag är inte jätteinsatt i detta ämne!
Citera
2009-03-26, 22:38
Medlem
zipzap68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dexxa99
Tack nu funka de! Vad skulle du rekommendera istället? Jag är inte jätteinsatt i detta ämne!
Ska man köra VPN på Macen så kan man välja mellan "PPTP" eller "L2TP over IPSec". L2TP är moderna än PPTP och anses vara lite säkrare, men för en anonymitetstjänst så känns det fullt tillräckligt att köra PPTP, och det är vad de flesta liknande tjänster verka köra (t.e.x dold och relakks).

Det jag läst om Ivacy verkar positivt, och tänkte själv köpa deras tjänst.
Citera
2009-04-01, 21:39
Medlem
boniss avatar
Problemet för mig med ivacy är att VPN anslutningen stänger ner sig ungefär 1 gång per dygn. Vilket gör att jag helt plötsligt står oskyddad och tankar upp. Går det att ställa in så den autoconnectar eller att ställa in med little snitch på något sätt så att utorrent bara går genom min vpn anslutning ?
Citera
2009-04-01, 21:44
Medlem
hanso546s avatar
Vad får ni för hastigheter?
Citera
2009-04-01, 22:46
Medlem
boniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanso546
Vad får ni för hastigheter?

Jag har comhem 10/10 och jag märker inte av någon skillnad alls. Mitt problem är enbart att den kopplar ifrån då och då
Citera
2009-04-01, 23:14
Medlem
Jag har inte haft problem med att ivacy kopplar ifrån då och då, men oroar mig för att det ska hända någon medan man laddar upp.

Har en fråga. Om man kryssar i "Skicka all trafik över VPN-anslutning" är det då helt säkert att all trafik går genom den. Kan man på något sätt kolla vilket ip jag har i min bittorrernt-klient? Kör Vuze 1.0.4 på min imac med OS 10.5.6.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in