• 1
  • 2
2007-08-27, 21:43
Medlem
softizs avatar
Relakks VPN tunnel fungerar fint på Windows XP men men i Mac OS X "It Just Works" fungerar de inte lika bra.
Anslutningen fungerar men bara vissa hemsidor fungerar... ICQ fungerar men inte MSN.
På relakks FAQ står det om detta problem.. men även efter deras förslag och omstart så är det precis lika dant.
Någon som känner till detta och vet mer?

Citat:
F: Vad gör jag om jag inte kan komma åt all hemsidor från min Apple-dator? (Mac OS X 10.4.8)
S: För att åtgärda problemet behöver du ändra MTU size för ditt nätverkskort. Det gör du genom att följa guiden nedan:

1. Öppna systeminställningar.
2. Klicka på ikonen nätverk.
3. Dubbelklicka på "Ethernet (inbyggt) eller välj "Ethernet (inbyggt) under visa.
4. Klicka på fliken "Ethernet".
5. Under "Maximal paketstorlek (MTU)" klickar du i "anpassad" och sätter 1400 i rutan.
6. Klicka på "Utför"
Citera
2007-09-23, 13:05
Medlem
Kronans avatar
VPN mac till windows server?

Fungerar det att använda det inbyggda vpn i mac os och windows xp eller 2003 ihop?

Vill kunna köra remote desktop och komma åt mina utdelade mappar på windows datorn på ett smidigt sätt.

Har fått upp en anslutning ifrån mac os till windows xp men sen verkar det kört. Jag har öppnat port 1723 0ch 47 i router framför xp datorn. Jag kör standard ip adress på båda datorerna 192.168.1.00 om det kan ställa till det.

Kanske borde ligga under nätverk men gäller mest mac för windows sidan tror jag är färdig konfad.
Citera
2007-10-28, 14:19
Medlem
Är det bara jag som har problem att logga in idag med Relakks?
Citera
2008-08-12, 21:34
Medlem
kvastis avatar
Mjukvara för krypterad anslutning

Har precis gått över till mac (efter 18 år pc) och e mer än skapligt nöjd

Letar som rubriken lyder efter en mjukvara som kan kryptera anslutningen mot nätet på nåt sätt. Antingen nåt som omvandlar ipn eller något som krypterar hela anslutningen (det kommer förmodligen slöa ner lite grann, men det kan man leva med). Finns det nåt liknande för mac?

OT och hör nog hemma i annan tråd, men : Tror ni FRA kollar krypterade anslutningar noggrannare än okrypterade för att det verkar suspekt och hur mycket svårare är det att knäcka krypterade anslutningar?
Citera
2008-08-12, 23:54
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
VPN-stöd finns ju inbyggt. På Flashback.name kan du skaffa ett konto gratis i 30 dagar. Förslagsvis skaffar du ett nytt gratiskonto efter den fria månaden.
Citera
2008-08-14, 11:50
Medlem
kvastis avatar
tack!
Citera
2008-08-14, 12:05
Medlem
kvastis avatar
okej, någon som använder/har erfarenhet av flashback.name på en mac. Såvitt jag kan se finns inget som heter 'internetanslutningar' och som refereras till i faq:en på sidan. Ska förvisso tilläggas att jag är ny med mac.
Citera
2008-08-14, 13:02
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvasti
okej, någon som använder/har erfarenhet av flashback.name på en mac. Såvitt jag kan se finns inget som heter 'internetanslutningar' och som refereras till i faq:en på sidan. Ska förvisso tilläggas att jag är ny med mac.

https://www.flashback.name/faq/guides/connectionosx/

?
Citera
2008-08-14, 15:34
Medlem
kvastis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
https://www.flashback.name/faq/guides/connectionosx/

?

Ja, jag hittade den också, men problemet kvarstår eftersom faqen hänvisar till den här s.k. 'internetanslutningen' som inte ens finns under program.
Citera
2008-08-14, 16:30
Medlem
Gå till Systeminställningar -> Nätverk, väl där gör du bar en ny anslutning. Sen kan jag tänka mig att guiden stämmer
Citera
2008-08-15, 00:30
Medlem
Vidalia och firefox med torbutton tror jag funkar bra. http://vidalia-project.net/
Citera
2009-01-11, 00:23
Medlem
Proxyprogram till mac

Som rubriken lyder, finns det ett sådant?
Har sökt och sökt men ej funnit något. Vad säger ni, ToR till mac?
ToR kanske är ett plugin till firefox.. eller?
Jag är värdelös på detta, vägled mig!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in