• 1
  • 2
2007-08-27, 21:43
Medlem
softizs avatar
Relakks VPN tunnel fungerar fint p Windows XP men men i Mac OS X "It Just Works" fungerar de inte lika bra.
Anslutningen fungerar men bara vissa hemsidor fungerar... ICQ fungerar men inte MSN.
P relakks FAQ str det om detta problem.. men ven efter deras frslag och omstart s r det precis lika dant.
Ngon som knner till detta och vet mer?

Citat:
F: Vad gr jag om jag inte kan komma t all hemsidor frn min Apple-dator? (Mac OS X 10.4.8)
S: Fr att tgrda problemet behver du ndra MTU size fr ditt ntverkskort. Det gr du genom att flja guiden nedan:

1. ppna systeminstllningar.
2. Klicka p ikonen ntverk.
3. Dubbelklicka p "Ethernet (inbyggt) eller vlj "Ethernet (inbyggt) under visa.
4. Klicka p fliken "Ethernet".
5. Under "Maximal paketstorlek (MTU)" klickar du i "anpassad" och stter 1400 i rutan.
6. Klicka p "Utfr"
Citera
2007-09-23, 13:05
Medlem
Kronans avatar
VPN mac till windows server?

Fungerar det att anvnda det inbyggda vpn i mac os och windows xp eller 2003 ihop?

Vill kunna kra remote desktop och komma t mina utdelade mappar p windows datorn p ett smidigt stt.

Har ftt upp en anslutning ifrn mac os till windows xp men sen verkar det krt. Jag har ppnat port 1723 0ch 47 i router framfr xp datorn. Jag kr standard ip adress p bda datorerna 192.168.1.00 om det kan stlla till det.

Kanske borde ligga under ntverk men gller mest mac fr windows sidan tror jag r frdig konfad.
Citera
2007-10-28, 14:19
Medlem
r det bara jag som har problem att logga in idag med Relakks?
Citera
2008-08-12, 21:34
Medlem
kvastis avatar
Mjukvara fr krypterad anslutning

Har precis gtt ver till mac (efter 18 r pc) och e mer n skapligt njd

Letar som rubriken lyder efter en mjukvara som kan kryptera anslutningen mot ntet p nt stt. Antingen nt som omvandlar ipn eller ngot som krypterar hela anslutningen (det kommer frmodligen sla ner lite grann, men det kan man leva med). Finns det nt liknande fr mac?

OT och hr nog hemma i annan trd, men : Tror ni FRA kollar krypterade anslutningar noggrannare n okrypterade fr att det verkar suspekt och hur mycket svrare r det att kncka krypterade anslutningar?
Citera
2008-08-12, 23:54
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
VPN-std finns ju inbyggt. P Flashback.name kan du skaffa ett konto gratis i 30 dagar. Frslagsvis skaffar du ett nytt gratiskonto efter den fria mnaden.
Citera
2008-08-14, 11:50
Medlem
kvastis avatar
tack!
Citera
2008-08-14, 12:05
Medlem
kvastis avatar
okej, ngon som anvnder/har erfarenhet av flashback.name p en mac. Svitt jag kan se finns inget som heter 'internetanslutningar' och som refereras till i faq:en p sidan. Ska frvisso tillggas att jag r ny med mac.
Citera
2008-08-14, 13:02
Medlem
Flrps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvasti
okej, ngon som anvnder/har erfarenhet av flashback.name p en mac. Svitt jag kan se finns inget som heter 'internetanslutningar' och som refereras till i faq:en p sidan. Ska frvisso tillggas att jag r ny med mac.

https://www.flashback.name/faq/guides/connectionosx/

?
Citera
2008-08-14, 15:34
Medlem
kvastis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
https://www.flashback.name/faq/guides/connectionosx/

?

Ja, jag hittade den ocks, men problemet kvarstr eftersom faqen hnvisar till den hr s.k. 'internetanslutningen' som inte ens finns under program.
Citera
2008-08-14, 16:30
Medlem
G till Systeminstllningar -> Ntverk, vl dr gr du bar en ny anslutning. Sen kan jag tnka mig att guiden stmmer
Citera
2008-08-15, 00:30
Medlem
Vidalia och firefox med torbutton tror jag funkar bra. http://vidalia-project.net/
Citera
2009-01-11, 00:23
Medlem
Proxyprogram till mac

Som rubriken lyder, finns det ett sdant?
Har skt och skt men ej funnit ngot. Vad sger ni, ToR till mac?
ToR kanske r ett plugin till firefox.. eller?
Jag r vrdels p detta, vgled mig!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in