• 1
  • 2
2007-08-26, 04:10
Medlem
Spoke_islands avatar
Ung Vänsters ordförande, skvaller om henne tack!
Citera
2007-08-26, 12:29
Medlem
Vagabondens avatar
Hon har en ryggmärgskada vilket gör att hon skakar. Var på ett seminarium mot SD ( ) på Almedalen där hon var med. Först trodde jag att hon hade knarkat kvällen innan, men sedan sa någon att hon hade en medfödd skada.

Ganska söt, men riktigt retoriskt obegåvad.
Citera
2007-08-26, 13:30
Medlem
Ko Fångares avatar
För stor panna, korkad.
Citera
2007-08-26, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Hon har en ryggmärgskada vilket gör att hon skakar. Var på ett seminarium mot SD ( ) på Almedalen där hon var med. Först trodde jag att hon hade knarkat kvällen innan, men sedan sa någon att hon hade en medfödd skada.

Ganska söt, men riktigt retoriskt obegåvad.
Här har vi nått! Givetvis är det inte en ryggmärgskada utan amfetamin abstinens
Citera
2007-08-26, 19:23
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
riktigt retoriskt obegåvad.
Utveckla gärna!
Citera
2007-08-26, 20:07
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frågande Fredde
Här har vi nått! Givetvis är det inte en ryggmärgskada utan amfetamin abstinens
Luskar du fram det så är du en kung.

Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Utveckla gärna!
Tjaa, vad ska man säga. Det var tre personer som pratade framme vid bordet, två av dem la fram olika teorier, problematiserade kring ämnet, medan fröken Gabrielsson mest sa att SD är hemska rasister som inte bör få någon uppmärksamhet. Alltså mest floskler utan uppbyggnad.
Citera
2007-08-26, 20:45
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Det var tre personer som pratade framme vid bordet, två av dem la fram olika teorier, problematiserade kring ämnet, medan fröken Gabrielsson mest sa att SD är hemska rasister som inte bör få någon uppmärksamhet. Alltså mest floskler utan uppbyggnad.
Okej, jag fattar. Och du menar alltså att det inte var så att hennes tal gick hem bättre än de andra tvås? Jag bara menar att beroende på publik kan fler floskler och mindre problematisering vara retoriskt bättre än motsatsen... Min (förvisso begränsade) erfarenhet av Ung Vänster är att det är ganska stor intellektuell spännvidd där (inte minst beroende på åldersskillnader), och då kanske det kan finnas anledning att lägga sitt anförande på en lägsta gemensamma nämnarens nivå.
Citera
2007-08-26, 21:33
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Okej, jag fattar. Och du menar alltså att det inte var så att hennes tal gick hem bättre än de andra tvås? Jag bara menar att beroende på publik kan fler floskler och mindre problematisering vara retoriskt bättre än motsatsen... Min (förvisso begränsade) erfarenhet av Ung Vänster är att det är ganska stor intellektuell spännvidd där (inte minst beroende på åldersskillnader), och då kanske det kan finnas anledning att lägga sitt anförande på en lägsta gemensamma nämnarens nivå.

Mycket riktigt verkade hon inte gå hem lika bra som de andra. Att en UV-ordförande kommer med floskler inför sina egna ser jag inte som något uppseendeväckande, men samlingen var mest journalister och äldre vänsterpartister som inte verkade gilla hennes snack.

Eller vad vet jag, jag är ju inte kommunist, så jag kan omöjligt veta hur de tänker. Men hon gav inte ett lika bra intryck som de andra.
Citera
2007-08-29, 17:40
Bannlyst
Citat:
Luskar du fram det så är du en kung.
Det behövs inte luskas, det här är 'skvaller'! Vi kan skriva vad fan vi vill och det ÄR sant!
Citera
2007-08-29, 17:52
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Tjaa, vad ska man säga. Det var tre personer som pratade framme vid bordet, två av dem la fram olika teorier, problematiserade kring ämnet, medan fröken Gabrielsson mest sa att SD är hemska rasister som inte bör få någon uppmärksamhet. Alltså mest floskler utan uppbyggnad.

Aftonsnaskets headhuntingtrupp är redan på jakt efter henne, tro mig.
Citera
2009-05-08, 08:54
Medlem
"Knulla är ingen rättighet"

Ida skriver i dag att knulla är ingen rättighet som man kan jämföra med rösträtten:

http://www.politikerbloggen.se/2009/05/08/19452/
Citera
2009-05-08, 10:01
Medlem
Ari.Golds avatar
En kur är på sin plats

Citat:
Ursprungligen postat av Hjalmar80
Ida skriver i dag att knulla är ingen rättighet som man kan jämföra med rösträtten:

http://www.politikerbloggen.se/2009/05/08/19452/

Hon skulle behöva tio ansiktsbehandlingar, kindimplantat, gå ner ett par kilo och fixa håret.

Och sist men inte minst; en lobotomering. Jeez...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in