2009-05-08, 10:16
Medlem
GatSoparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjalmar80
Ida skriver i dag att knulla är ingen rättighet som man kan jämföra med rösträtten:

http://www.politikerbloggen.se/2009/05/08/19452/

Enligt de gamla "fina" kommunistiska ideologierna har inga andra än partitopparna några rättigheter överhuvudtaget. Framför allt INTE rösträtt.

Hur skall man tolka hennes uttalande i det perspektivet? Orkar inte fördjupa mig i det just nu. Men det skulle kunna betyda att det är en skyldighet att knulla.
Citera
2010-03-24, 17:45
Medlem
Det här var något av det mest rubbade jag någonsin läst:
Frågan:
"Men om du får frågan om du är vänsterpartist eller kommunist?"
Svaret:
"Om jag är kommunist...ja, då skulle jag svara ja. Jag är kommunist för jag tycker att vi har en stolt historia."

Hur fan kan man säga något sådant och komma undan med det? Det är som en sverige- eller nationaldemokrat skulle sitta och säga att de är stolta över nazismens historia.
Jag spyr på Ida. Och att detta inte är ett uttalande som ifrågasätts mer av journalister och övriga. Fy fan...
Citera
2010-03-24, 19:56
Medlem
Amors avatar
Hon sägs vara fruktansvärt otrevlig gentemot alla som inte tycker som hon. Tydligen vägrar hon att ihuvudtaget hälsa på sina motståndare när hon skall delta i en debatt. Har läst det på flera ställen, dock "borgerliga" källor.

Det här skriver jag inte för att jag är höger, jag kan tillstå att annat vänsterfolk kan verka trevliga. Lars Ohly och Göran Persson är två exempel på såna som jag gillar som personer.
Citera
2010-07-06, 10:37
Medlem
Amor: Det gällande hälsningar på debatter stämmer nog. Av den enkla anledningen att man inte behöver leka bästisar med sina politiska fiender när man någon minut senare ska försöka trycka ner varandra (nåja..).
Citera
2010-07-06, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ecins
Amor: Det gällande hälsningar på debatter stämmer nog. Av den enkla anledningen att man inte behöver leka bästisar med sina politiska fiender när man någon minut senare ska försöka trycka ner varandra (nåja..).

Man kan ju bete sig som vanligt folk med lite hyfs och stil.
Citera
2010-07-06, 11:18
Medlem
Av allt att döma så verkar hon ju vara rätt korkad, ingen normalt funtad ungdomsförbundsledare säger väl att man är stolt över en ideologi som kostat miljoner människor livet. Å andra sidan kompletterar hon säkert Ohly och dom andra tomtarna rätt bra i det där partiet.
Citera
2010-07-06, 19:13
Medlem
Åh, henne har jag träffat. Vi stod tillsammans under ett träd när det ösregnade. Hon var trevlig och snäll.
Citera
2010-07-06, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Hon skulle behöva tio ansiktsbehandlingar, kindimplantat, gå ner ett par kilo och fixa håret.

Och sist men inte minst; en lobotomering. Jeez...
Bang on target!
Öppnar man huvudet på henne kommer man höra "dagens eko dagens eko".

Btw, skön avatar (Van Wilder for president!).
Senast redigerad av The Butcher82 2010-07-06 kl. 19:29.
Citera
2010-08-18, 07:34
Medlem
Jag såg henne stå och debattera i SVT:s Gomorron Sverige med Charlie Weimers från KDU. Varje gång Charlie skulle säga något så stod hon och gapade på andra sidan bordet. Det ger INGA nya väljare för Vänstern. Har de inte Vänstern någon test innan de skickar ut en debattör i direktsändning i Sveriges största kanal.
Citera
2010-09-06, 23:17
Medlem
messiasibids avatar
Hon medverkade på en debatt i min skola idag.
Alla partier var representerade varav 5/7 partierna hade sina ordföranden ifrån ungdomsförbundet.
Hon var väldigt retoriskt obegåvad, smutskastade alldeles för ofta och kom aldrig med några konkreta förlag.
Hon kunde till exempel fräsa åt alliansen men det där är bra löjligt och trams gav inte så intellektuelt intryck på mig iafl.
Hon nämde ordet "tjock plånbock minst 6 gånger".

På slutet av debatten berättade hon om tensta och lite kring att hårt arbeta, varpå endel garvar i publiken för hennes politik och klyshor så hon släpper bomben.
Ni som garvar är väl "kommun xxx" bor som har tjock plånbok! Inte så smart sagt.

Här är hennes facebook http://www.facebook.com/search/?flt=...064?ref=search
DETTA ÄR UNDERHÅLLNING TRO MIG

Hennes politiker sida där man kan gilla henne har förövrigt 0 anhängare.
Senast redigerad av messiasibid 2010-09-06 kl. 23:21.
Citera
2010-09-06, 23:25
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Hon skulle behöva tio ansiktsbehandlingar, kindimplantat, gå ner ett par kilo och fixa håret.

Och sist men inte minst; en lobotomering. Jeez...
Räckte det inte med den lobotomering hon redan gjort?
Återlåtning och ETC vore kanske bättre för att få ur kommunismen ur kroppen.
Citera
2010-12-27, 02:31
Medlem
Nu avgar hon, inte en dag for tidigt.
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...icle8333100.ab
I den basta av varldar skulle hon nu forsvinna fran det offentliga rummet men hon far val
nagon topposition inom partiet(ersatter Ohly?).
Bara i ett parti med sa svagbegavade medlemmar som vansterpartiet kan sadana har manniskor sla sig fram.

Men vem kan tankas ersatta Ida pa posten som ung vanster-ordforande? Det enda man kan vara saker pa ar att det blir en ny acklig kommunist att spy over.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in