Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-08-25, 10:15
  #1
Medlem
Drapåtrissors avatar
Varför står dom där och kör upp samma tidning i nyllet på folk som inte orkar räcka sig och ta en själv? Och tydligen verkar det vara mest nysvenskar som har detta ansvarsfulla och viktiga jobb. Är det rätt att skapa låtsasjobb bara för att integrationspolitiken går på knäna?
Citera
2007-08-25, 10:21
  #2
Medlem
menar du de som delar ut metro, och liknande tidningar?
har själv sätt att det är många svenskar som delar ut sånt, kan inte se vad som är problem med det eftersom det är ett jobb som ger lite extra klirr i plånboken.
Citera
2007-08-25, 10:24
  #3
Medlem
Det inkräktar ju på min främlingsskygga svenskhet!
Det spelar väl ingen roll ifall det är nysvenskar eller svenskar som tar kontakt med mig, jag vill inte ha någon jävla tidning!
Citera
2007-08-25, 10:29
  #4
Medlem
Mockens avatar
Jag hatar dem! Först ska de försöka pracka på en en skittidning när man ska gå på vagnen, och när man går av står det en annan i samma syfte.
Vad är det för folk som tar ett sådant skitjobb?
Citera
2007-08-25, 10:30
  #5
Medlem
Det stämmer, de trycker upp City och .SE i nyllet på en under nästan hotfulla omständigheter. Väldigt få personer tar emot dem dock, däremot går de självmant till en behållare 20 meter bort och tar en Metro.
Citera
2007-08-25, 10:32
  #6
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sird
Det inkräktar ju på min främlingsskygga svenskhet!
Det spelar väl ingen roll ifall det är nysvenskar eller svenskar som tar kontakt med mig, jag vill inte ha någon jävla tidning!
Ja visst inkränktar det på din intigritet. Lika mycket som dessa lapputdelare som härjar i T-banan. Men till topic så anser jag som tidigare sagt att det bara är konstgorda jobb utan någon annan funktion än att bättra på statistiken.
Citera
2007-08-25, 10:34
  #7
Medlem
RyssJävels avatar
Det räcker med ett simpelt "nej, tack", ni behöver inte ens sakta ner. Så vad är det ni gnäller på här egentligen? Att invandrare får jobb istället för att sitta hemma på socbidrag?
Citera
2007-08-25, 10:37
  #8
Medlem
tigertompas avatar
Hur svårt är det att säga nej om de trycker om tidningen under näsan på en. Man behöver ju inte direkt gå förbi precis där de står och dela ut tidningen heller för den delen.
Citera
2007-08-25, 10:43
  #9
Medlem
Försäljare av det slaget borde förbjudas. Enda uppgiften de har är att förbättra på statistiken och leder till att andra tidningar måste göra samma sak.
Citera
2007-08-25, 10:45
  #10
Medlem
Anonym negers avatar
Nu var ju egentligen själva frågan varför denna... tjänst överhuvudtaget finns. Den är ju egentligen helt onödig, okej det kanskemågnba jobb är, men denna är verkligen direkt överflödig. Men regeringen blir glad över de nya siffrorna, de som får pengar för jobbet är glada så alla utom privatpersonerna som blir störda är nöjda.
Citera
2007-08-25, 10:46
  #11
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Försäljare av det slaget borde förbjudas. Enda uppgiften de har är att förbättra på statistiken och leder till att andra tidningar måste göra samma sak.
Öhhh vad fan är det dom säljer????? Jag trodde i min enfald att en gratistidning var gratis.....
Citera
2007-08-25, 10:49
  #12
Avstängd
Hammerspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Öhhh vad fan är det dom säljer????? Jag trodde i min enfald att en gratistidning var gratis.....

Säljare säljer, även om det dom säljer är gratis. Dom är likväl säljare som vill pracka på folk en produkt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback