...On the night of April 27, 1994, Jenny and her mother Birgitta were attacked in their home by a crazed woman who had followed Jenny home. Birgitta was stabbed in the hand, and the woman, a 21 year old German named Manuela Behrendt, was banned from ever returning to Sweden...
Har ett svagt minne av att jag läst en intervju att en man gjorde inbrott i lägenhet i tillhärande henne NewYork när AoB var som hetast. Orsaken skulle varit att han var besatt av henne. Tror att hon eller hennes mamma ertappade honom. Tror det var någon av de andra i AoB som berättade det i entervjun. Men tyvärr så kommer jag inte ihåg var jag läst det... Kan ha varit ett gammalt nummer av Okej typ...
Mycket svag minnesbild av det hela.. *sorry*
Det var systern Jenny som fick en kniv mot strupen av en galen tyska som bröt sig in i deras föräldrahem i gbg när Jenny låg & sov. Tyskan lyckades dessutom skära Mamma Berggren. Står utförligt i Fredrik Strages bok "Fans".
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!