Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-08-24, 14:25
  #1
Medlem
Pentiums avatar
Vad hände med Malin Berggren, den blonda tjejen i Ace of Base? I Wkipedia står det: ”Hon var från början lite av gruppens frontfigur men har med åren dragit sig tillbaka mer och mer”.

Just det – hon började dra sig tillbaka redan innan gruppen lade av. Varför? Och vart tog hon vägen?

Av visa skäl har jag anledning att ställa frågan. Lite inaktuell kanske...
Citera
2007-08-24, 14:39
  #2
Medlem
Zunars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentium
Vad hände med Malin Berggren, den blonda tjejen i Ace of Base? I Wkipedia står det: ”Hon var från början lite av gruppens frontfigur men har med åren dragit sig tillbaka mer och mer”.

Just det – hon började dra sig tillbaka redan innan gruppen lade av. Varför? Och vart tog hon vägen?

Av visa skäl har jag anledning att ställa frågan. Lite inaktuell kanske...

Hon var jävligt flygrädd har jag för mig, därför blev hennes medverkan i bandet alltmer sporadiskt ju populärare dom blev. Rätt så söt iaf fast idag är hon väl hur gammal som helst.
Citera
2007-08-24, 14:41
  #3
Medlem
Minns bara små bitar jag läst ur intervjuer, som jag förstår det trivdes hon inte med att vara gruppens frontfigur. Därför blev det så att Jenny frontade istället.
Citera
2007-08-24, 15:01
  #4
Medlem
Pentiums avatar
På deras sista video tillsammans är hon med bara i ett par klipp och man kan faktiskt se hur ansträngt hon ler. Minns inte låten, tyvärr. Men man fick en känsla av att det låg en djupare konflikt bakom. Strax därpå försvan hon helt. Jäkla mystiskt, tycker jag...
Citera
2007-08-24, 15:22
  #5
Medlem
cyberhawks avatar
Wikipedia:
Since 1997 Linn has appeared at her band's concerts only to perform in the dark or from behind objects such as curtains or pillars.[1] In the band's music videos, her image is often blurred or missing altogether. Linn frequently appears unhappy, upset, or even ill in pictures taken of her. Linn has not granted an interview since that year.[2] The other band members, too, have been somewhat reluctant to explain what has happened to Ace of Base's former lead singer. Linn frequently avoids cameras.[3][1]

Det står en hel del till om henne som kan vara intressant för den som suktar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Linn_Berggren
Citera
2007-08-24, 15:39
  #6
Medlem
Pentiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Wikipedia:
Since 1997 Linn has appeared at her band's concerts only to perform in the dark or from behind objects such as curtains or pillars.[1] In the band's music videos, her image is often blurred or missing altogether. Linn frequently appears unhappy, upset, or even ill in pictures taken of her. Linn has not granted an interview since that year.[2] The other band members, too, have been somewhat reluctant to explain what has happened to Ace of Base's former lead singer. Linn frequently avoids cameras.[3][1]

Det står en hel del till om henne som kan vara intressant för den som suktar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Linn_Berggren


Bra, tack för det! Bekräftar mina observationer. Jag misstänker någon tyngre psykisk åkomma, typ djupa depressioner eller schizofreni. Men det är vad jag TROR. Kanske har någon lite inofficiell info...
Citera
2007-08-24, 15:59
  #7
Medlem
KönsKlass avatar
Hon såg ju inte alltför frisk ut i de videos de släppte under sin tid i rampljuset heller.
Citera
2007-08-24, 16:21
  #8
Medlem
Pentiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Hon såg ju inte alltför frisk ut i de videos de släppte under sin tid i rampljuset heller.

Precis. Är det som jag tror, så har hon haft det med sig sedan barndomen men det blommade väl ut först i vuxen ålder. Hon passade bra i bandet men hade lite svag röst (inte till ljudstyrka). Känner man att man inte räcker till så är det tufft, för en känslig person dvs.
Citera
2007-08-24, 17:01
  #9
Medlem
ojvamysigts avatar
Malin har tyvärr inte haft det särskilt lätt och det vore lögn att säga att allt är frid och fröjd nu. Ace of Base ska göra en del grejer den närmaste tiden och det skulle förvåna mig mycket om hon kommer att delta i några publika aktiviteter. Hon har för övrigt skyddad identitet sedan en längre tid tillbaka.
Citera
2007-10-31, 01:07
  #10
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Hon har för övrigt skyddad identitet sedan en längre tid tillbaka.


Varför detta då ?. Det måste väl vara någon orsak till att få detta va?
Det räcker väl inte enbart med att vara kändis ?.
Citera
2007-10-31, 01:12
  #11
Medlem
davidoffs avatar
Alla i det dar bandet lider val av nagon typ av psykos. Uffe var ju ute och vevade om att han skulle ringa SAPO 5 pa morgonen pa en efterfest...
Citera
2007-10-31, 07:14
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Varför detta då ?. Det måste väl vara någon orsak till att få detta va?
Det räcker väl inte enbart med att vara kändis ?.
Tokstolle som har varit efter henne för att hon var känd, eller kanske något ex som mordhotat eller något? Skulle kanse förklara lite varför hon hållt sig i bakgrunden också.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback