Citat:
Ursprungligen postat av Spahzer
Själv har jag aldrig provat någon tyngre drog än cannabis, har inget emot de som gör det, det är deras val. Jag har alltid sagt att jag aldrig ska ta någonting tyngre än cannabis, tycker det räcker där för min del. Men så fort jag prövade cannabis, och till min stora förvåning så överlevde jag det

.
(Fick min nyfikenhet stillad helt enkelt, var inte så jävla farligt som jag trodde)
Så riktades mina ögon på halucinogener (LCD, svamp) och har läst rätt mycket om det bara för att jag är nyfiken.
Står fortfarande vid att jag inte tänker testa det, men jag ljuger om jag säger att jag inte VILL.
Saken är den att när jag var runt 15 så skulle jag ALDRIG testa cannabis.
Så jag litar inte på mig själv, men men, time will tell.
Hursomhaver!
Till min fråga, vilken väg tog du? Nikotin -> Alkohol -> Cannabis för min del. Och där får det vara stopp!
Men ni som gick till opiater, i vilken ordning tog ni drogerna? Och varför tror ni det blev så?
Att döma av ditt inlägg kommer du förmodligen pröva tyngre droger än cannabis, förr eller senare.
Själv började jag med cannabis och rökte ganska friskt till en början, tyckte om att vara hög mer än att vara full. Efter ett tag tipsade en vän mig om flashback, då upptäckte jag att det fanns en hel värld av droger. Blev intresserad av hallucinogena droger till en början, precis som du. Läste på ganska ordentligt och prövade mig sedan fram bland alla droger jag fått något intresse för, diverse opioider, hallucinogener och slutligen fann jag amfetamin. Nu har jag inte direkt något större intresse av att pröva några nya droger, då tjacket passade mig som handen i handsken, men självklart tackar man inte nej om det bjuds, gratis är gott!