2007-10-18, 21:34
Medlem
Minns inte vilken som var först (borträknat lagliga droger), bara att det var inte THC iallafall - så där rök (hehe) myten om cannabis som "inkörsport".
Citera
2007-10-20, 02:13
Medlem
NitrousAcids avatar
Eter -> Lustgas -> Cannabis -> Svamp -> Stillnoct -> Amfetamin -> LSD -> Valium -> Kodein -> Tramadol -> Metylfenidat -> Dexofen -> Zopiklon -> Ecstasy -> N-ethyl-2c-b -> Alprazolam -> Klonazepam -> Subutex -> Oxascand -> Dextroamfetamin -> Oxycontin...

Höhökringelkrångelkrokia vägar :P

Blandmissbruk är det bästa missbruket
Citera
2007-10-20, 04:34
Medlem
Mourns avatar
Cannabis -> Benso -> Tjack -> E -> Kola -> Svamp -> Oxycontin -> LSD -> Ketamin -> Subutex -> Heroin

Ja men ser ju tydligt tecken, jag är ett typiskt fall av inkörsportsteorin.
Citera
2007-10-20, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mourn
Cannabis -> Benso -> Tjack -> E -> Kola -> Svamp -> Oxycontin -> LSD -> Ketamin -> Subutex -> Heroin

Ja men ser ju tydligt tecken, jag är ett typiskt fall av inkörsportsteorin.

Hur vanligt är det egentligen att inleda sin karriär med att röka cannabis för att slutligen börja skjuta heroin? Skulle vara roligt att veta till hur vanligt det är idag.

Och du går alltså på varor numera? Verkar ju som de som övergår från att missbruka amfetamin/subutex/diverse annat till heroin, tappar intresse för flashback eller åtminstone blir mindre aktiva på forumet, vilket jag tycker är lite synd
Citera
2007-10-20, 14:40
Medlem
marklunds avatar
alkohol-> cocciliana -> snus -> cigaretter, men håller mig enbart till alkohol nu, snus och cigg fick mig att känna mig som en bonnläpp och cocciliana gjorde att jag inte kunde skita på flera dagar, men lite mysigt var det eventuellt så fixar jag en ny flaska cocciliana etyfin snart, bara utifall att man får lust.
Citera
2007-10-20, 15:10
Medlem
Pedersons avatar
Jag har inte testat något tyngre än tramadol i opiat väg och kommer nog inte göra det heller då jag absolut inte vill hamna i något missbruk men jag skriver här ändå

Nikotin -> Alkohol -> Cannabis -> DXM -> Amfetamin (1 gång) -> Tramadol (1 gång)
Citera
2007-10-20, 15:10
Medlem
Alkohol -> Nikotin -> CB -> Amfetamin.
Citera
2007-10-20, 15:51
Medlem
hmm alkohol, traddar, röka, sub, amfetamin,benz, tem, fentanyl, svamp, div piller, butan.. Nåra har de hunnit bli heh.. Övergick från röka till sub sen vaket.. iställe för att köra ner sig på 1 drog så är de bättre att ta många olika, då kör man inte ner sig helt i 1 drog
Citera
2007-10-23, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spahzer
Själv har jag aldrig provat någon tyngre drog än cannabis, har inget emot de som gör det, det är deras val. Jag har alltid sagt att jag aldrig ska ta någonting tyngre än cannabis, tycker det räcker där för min del. Men så fort jag prövade cannabis, och till min stora förvåning så överlevde jag det .
(Fick min nyfikenhet stillad helt enkelt, var inte så jävla farligt som jag trodde)
Så riktades mina ögon på halucinogener (LCD, svamp) och har läst rätt mycket om det bara för att jag är nyfiken.
Står fortfarande vid att jag inte tänker testa det, men jag ljuger om jag säger att jag inte VILL.
Saken är den att när jag var runt 15 så skulle jag ALDRIG testa cannabis.
Så jag litar inte på mig själv, men men, time will tell.

Hursomhaver!

Till min fråga, vilken väg tog du? Nikotin -> Alkohol -> Cannabis för min del. Och där får det vara stopp!
Men ni som gick till opiater, i vilken ordning tog ni drogerna? Och varför tror ni det blev så?

Efter de lagliga:
1. Cannabis (gräs, hasch, ice först långt senare och längre ner på listan)
2. Psilocybinsvampar (ingen effekt)
3. Kokain (ingen effekt)
4. Ecstasy (ingen effekt)
5. LSD
6. Ecstasy
7. Amfetamin (amfetamin, vid ett senare tillfälle meth)
8. Stesolid/diazepam
9. Psilocybinsvampar
10. Xanor/alprazolam
11. MDMA
12. Valium/diazepam
13. Ketamin (ingen effekt)
Citera
2007-10-23, 13:37
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emdeemaa
Efter de lagliga:
3. Kokain (ingen effekt)
5. LSD
6. Ecstasy
8. Stesolid/diazepam
9. Psilocybinsvampar
10. Xanor/alprazolam
11. MDMA
12. Valium/diazepam
13. Ketamin (ingen effekt)

Jag ångrar fortfarande att jag tagit så mycket hallucinogener i mina dar. Tror aldrig min verklighetsuppfattning kommer bli helt återställdt .
Citera
2007-10-23, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ung Hårdrockare
Citat:
Ursprungligen postat av emdeemaa
Efter de lagliga:
3. Kokain (ingen effekt)
5. LSD
6. Ecstasy
8. Stesolid/diazepam
9. Psilocybinsvampar
10. Xanor/alprazolam
11. MDMA
12. Valium/diazepam
13. Ketamin [i](ingen effekt)
Jag ångrar fortfarande att jag tagit så mycket hallucinogener i mina dar. Tror aldrig min verklighetsuppfattning kommer bli helt återställdt .

Ångrar ingenting, men hur visste du att jag tänker så?
Citera
2007-10-24, 13:22
Medlem
Fordies avatar
Nikotin > Alkohol > Kodein > Röka > Benzo > Kola > Tjack > Sub

Men nu är man ren. Bara nikton.

/Fordie
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto