2012-04-05, 11:28
Medlem
Håller med de flesta i tråden, att totalt sakna hobbys är riktigt avtändande.
Sen kommer ju självklart alla fanatiker som måste utöva sin hobby 24/7 och dela med sig med hela sin bekantskapskrets. Så länge det inte tar upp för mycket tid, de sätter hobbyn framför allt och inte kan förstå varför du inte tycker att det är lika intressant för dig så är det väl ok.
Hobbies där man samlar på en specifik pryl, t.ex. frimärken, dockor, star-wars figurer etc. går också fetbort.

Vad tycker ni om en person som klättrar?(kan vara alla typer av klättring; bouldering, sportklättring, tradklättring osv.)
Citera
2012-04-05, 14:04
Medlem
Känns som mer eller mindre allt är avtändande enligt folk
har du ingen hobby= avtändande
har du en hobby är det fel hobby

alltså tycker ingen hobby är avtändande så länge det inte går för långt

gillar man samla på smurfar så visst , men man behöver ju inte bara snacka om det konstant vissa bilder osv

hobbys har man för sig själv ev med personer som delar dom
Citera
2012-04-05, 14:55
Medlem
IanPaices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blankrad
Vad tycker ni om en person som klättrar?(kan vara alla typer av klättring; bouldering, sportklättring, tradklättring osv.)

Klättring är cool. Inget jag håller på med själv.. men man tänker ju en del, bra för fysiken och man kommer ut i det friska. Lite "udda" (på ett bra sätt) också.. väcker intresse om inte annat!
Citera
2012-04-05, 15:02
Medlem
Bongmons avatar
Tjejer som rider.. Vissa är ok.

Men vissa, som ska sitta på youtube o kolla på hästar som springer på nått visst (läs retarderat) sätt o försöka prata med mig om hur fin hästen är eller vad duktig den var på att röra sig retarderat.. Ja blir så lack.

Vafan är meningen?

Sen påstår hästtjejerna att de inte vill skada hästarna o låta dem leva naturligt.. VAFAN! Ska hästen springa i sidled medans den lyfter på ett ben eller nån annan skit.. Är det naturligt?!

Somsagt.. Hästtjejer, håll hästintresset till när ni rider, prata inte om det hela tiden som om de vore nått viktigt. USH!
Citera
2012-04-05, 16:55
Medlem
JoffeHummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Hahaha, så extrem är inte jag, jag samlar bara på mina avbitna tånaglar som jag sparar i en tändstickask av märket solstickan. Har bara hållit på i några månader, känns lite lodigt att ha det i en tändsticks ask, måste uppgrader till något utsmyckat träskrin eller liknande.

HAHAHA skönt att du inte är så extrem
Citera
2012-04-05, 22:25
Medlem
Elanins avatar
Är det okej för en kille att vara överdrivet intresserad utav radioaktiva material, ha några kilo gult uran hemma, en fusionsreaktor (som släpper ut viss radioaktivitet när den är i gång)?
Citera
2012-04-05, 23:03
Medlem
Tror vissa tjejer tycker killar som spelar data/tv-spel är avtändande. Fast dom kan väl inte få så många killar nu förtiden då alla gibbar.

Jag själv har aldrig direkt tanken på någon avtändande hobby hos tjejerna, men kanske tjejer som försöker skaffa någon sorts "twitterkarriär" genom att vara konstant negativ och odräglig. Dessa tjejer är relativt vanliga faktiskt. Sen är det rätt avtändande med tjejer som har som HOBBY att sminka sig, särskilt då jag gillar så lite smink som möjligt.
Citera
2012-04-06, 00:51
Bannlyst
musikkillar....förstår inte tjusningen med dem. Jaha, du kan spela gitarr? kan du något annnat? och killar som typ springer runt och vill odla den där hipster "jag-bor-på-söder-stilen" HÖVVA.
Citera
2012-04-06, 00:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ssshh
Warhammer och fotboll ¨

Sen tycker jag det känns väldigt avtändande med tjejer som målar på amtörmässig nivå, då det känns som de flesta pysslar med detta. Har stött på alldeles för många tjejer som har ett staffli ståendes i ett hörn med något hemsk poträtt på. När frågade blir de generade och säger att det bara är en "hobby", och att det alltid vart en "dröm" att måla...

eh nej? amatörmålar många kvinnor? Nja.................nej.

Citat:
Ursprungligen postat av pixxi
jag kom på en hobby som är ganska sexig hos en kille, att spela gitarr, det låter så mysigt och bilar, det är manligt..

fail och fail.
Citera
2012-04-06, 11:26
Medlem
Toxicgirls avatar
Nu gillar inte jag att snacka skit om folk om deras hobbys..... Men jag har varit på dejt med en kille, i 30 ÅRS ÅLDERN som hade ....... Tadaaaaaa.............. NALLE PUH TAVLOR på väggen!
Dom var perfekt uppradade! Då trodde jag att jag skulle seriöst dö eller nå.

Observera att han bodde rätt fint, stort, inte någon liten etta, också har han en massa nallepuhtavlor, kan det bli värre
Citera
2012-04-06, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.inosaur
Tror vissa tjejer tycker killar som spelar data/tv-spel är avtändande. Fast dom kan väl inte få så många killar nu förtiden då alla gibbar.
Jag är inte fyllda 30 än och avskyr datorspelande och äger inte ens något tv-spel. Okej, ibland kan jag ta ett parti schack mot datorn om jag är väldigt uttråkad.

Jag kan nog nominera min egen hobby hit va? Golf. Kvinnor hatar män som spelar golf.
Citera
2012-04-06, 11:53
Medlem
Fromlandss avatar
Att inte ha några som helst egna intressen eller hobbys är avtändande allmänt risigt.
Människor vars flick/pojvänner eller polare inte har tid att umgås en viss kväll - medför att personen i fråga sitter framför tv'n och zappar. Inte för att denne vill utan för att personen inte har något eget liv.
"ska jag behöva sitta hemma själv?" frågar dumskallarna sig själva.

Alltså hobbys och intressen är bara bra - även om de är märkliga och "kufiga".
Däremot är det illa om man måste pracka på andra sina intressen/hobbys. Har själv rätt så nördiga intressen som engagerar mig men skulle aldrig pladdra om dem på en date eller försöka få ev flickvän intresserad. Tvärt om hobbysarna är min tid för mig själv och ev polare om de delar densamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in