2012-04-04, 15:38
Medlem
Ass.Parades avatar
Är kille och tycker inte någon hobby är direkt avtändande.. Så länge de inte pratar om hobbyn hela tiden samt ägnar mer tid vid hobbyn än mig..
Ridning och andra grejer där det krävs många timmar varje dag är ett minus.

Något som däremot är riktigt sexigt är tjejer som joggar/tränar för att hålla figuren någon/några gånger i veckan men som samtidigt har den lata sidan inom sig, då menar jag att de gärna sätter sig i soffan en lördag kväll och tjockar i sig godis med mig också

Tjejer får gärna vara modemedveten men inget freak som bara tänker på shopping.

Edit : Jo datorspel är väldigt avtändande! Vilket spel det än är så är det extremt osexigt med en tjej som sitter vid datorn och spelar spel. Själv kan jag spela lite Fifa eller en CS match någon gång ibland men det är sällan då jag tycker Datorspel/Tv-spel blir tråkigare för varje år som går. För tio år sedan hade det låtit annorlunda.
Senast redigerad av Ass.Parade 2012-04-04 kl. 15:41.
Citera
2012-04-04, 15:44
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatsmurfen
"Film" är den mest avtändande "hobbyn". Det kan väl inte ens räknas som hobby? Att glo på film?
Fy fan vad tråkigt.

Visst, om man sitter hela dagarna och ser på film blir det avtändande men att vara intresserad av film och gärna går på någon storfilm på bio en fredagskväll är det väl allt annat än avtändande?

Jag tittar gärna på filmer under kvällarna.
Citera
2012-04-04, 15:45
Medlem
Laertess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjuktanonym
Tre ord: WORLD OF WARCRAFT!!!

Killar/"Män" som spelar detta jävla spel (eller liknande) går bort helt. Annars är det få saker som är avtändande, ett intresse över huvud taget är dock viktigt att han har.

Jag är man men jag håller med dig i detta. Jag har väldigt, väldigt svårt för tjejer som spenderar sin fritid på att äta chips och spela WoW.
Citera
2012-04-04, 16:03
Medlem
sjuktanonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laertes
Jag är man men jag håller med dig i detta. Jag har väldigt, väldigt svårt för tjejer som spenderar sin fritid på att äta chips och spela WoW.

Det finns dessvärre betydligt fler killar än tjejer som har detta så kallade "intresse". Var glad för att du har ett större urval än oss tjejer. Det är i princip omöjligt att hitta en normal kille utan överdrivet datorintresse eller en töntig samling star wars-prylar.
Citera
2012-04-04, 16:06
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Det finns dessvärre betydligt fler killar än tjejer som har detta så kallade "intresse". Var glad för att du har ett större urval än oss tjejer. Det är i princip omöjligt att hitta en normal kille utan överdrivet datorintresse eller en töntig samling star wars-prylar.
Läser du möjligtvis någon teknisk linje? För nästan alla killar som läser där har förbrukat åtminstone 4 år av sitt liv framför WoW. Annars kan du hänga med invandrarkillar, de sitter inte så mycket vid datorn, utan är mest ute och skojar med folk.
Citera
2012-04-04, 16:21
Medlem
Laertess avatar
Citat:

Jag vet, älskar att vara man!
Citera
2012-04-04, 16:39
Medlem
Skulle vara killar som är insnöade på en mycket specifik musikgenre. När deras hobby är att spela skramliga bootleg-inspelning dygnet runt på den gemensamma stereon. Det är inte bara avtändande utan också direkt hälsovådligt. Hej tinnitus!

Var tillsammans med en kille vars stora hobby var "Noise" och han skapade även detta oljud själv. Tog alltid med mig öronproppar när jag skulle hem till honom. I början låtsades jag vara intresserad av hans hobby, som man alltid gör i inledningsfasen för att framstå som den perfekta flickvännen, men mot slutet gick det inte längre. Fick pms så fort vi sågs och han tog fram sin MP3 och ville att jag skulle lyssna.
Citera
2012-04-04, 16:42
Medlem
sjuktanonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Läser du möjligtvis någon teknisk linje? För nästan alla killar som läser där har förbrukat åtminstone 4 år av sitt liv framför WoW. Annars kan du hänga med invandrarkillar, de sitter inte så mycket vid datorn, utan är mest ute och skojar med folk.

Hahahahaha, nej, jag läser verkligen inte någon teknisk linje. Långt ifrån. Dessvärre finns det inte så mycket invandrarkillar i mina umgängeskretsar, så det alternativet finns tyvärr inte.
Citera
2012-04-04, 18:41
Medlem
Draichs avatar
Hästtjejer har jag svårt för.

Gillar själv warhammer, men inget jag direkt skyltar med när jag träffar brudar om man säger så.

Spelade också WoW i smyg för mitt ex, alltså höll aldrig på med det i hennes närvaro eller nämnde något om det men spelade när hon inte var där. Haha lite knäppt kanske, men en gång va hon hemma hos mig o va sjuk, så jag fick pyssla om henne o bar henne till sängen. Sen när hon däckat så satte jag mig o lirade ett par timmar medan jag höll ett öga på henne... Aja, lirar hursomheslt inget längre.
Citera
2012-04-05, 05:46
Medlem
Häst tjejer helt klart, detta kan även gälla hund tjejer men gäller endast om följande stämmer:

- Läskigt när en människa pratar om ett "djur" som om det vore sitt barn, en häst är en häst inget annat.
- Enorma summor pengar och tid läggs åt detta "djur"
- Det ska åkas på tävlingar, uppvisningar, "träffar" o.s.v hela tiden.

Om en tjej däremot kan hålla sin relation till "djuret" på ett vettigt sätt så är detta sexigt. t.ex:

- Rider MAX 1-2 gånger i veckan och annat kan komma före. Äga häst är total förbjudet.
- Hunden får inte vara i soffan/sängen NÅGONSIN!
- Ska vara väluppfostrad. En hund som förstår gränser är cool. En hund som bara hoppar på en är sjukt jobbig.
- Hunden/katten får absolut under några omständigheter kläs ut med motiveringen "Den ser så gullig ut i det här". Den kläs ut endast för funktion om ens det.
Citera
2012-04-05, 10:20
Medlem
solopoetry.s avatar
Den mest avtändande hobbyn för mig är ett ämne som jag tycker är extremt tråkigt
och som personen inte verkar kunna sluta prata om och anknyta till hela tiden.
Det gör att jag identifierar personen med det trista ämnet och personen blir
därigenom trist, grå och faktiskt ganska enerverande/irriterande.
Lägg där till att personen inte kan prata om sitt ämne på ett sätt som
är engagerande och intresseväckande, utan bara maler på neutralt gång på gång.
Då flyr jag!

Det blir en blandning av att man inte har något gemensamt (eftersom den där
tråkiga hobbyn är det enda han kan tänka på), att personen är endimensionell och
enkelspårig samtidigt som jag uppfattar den som socialt inkompetent eftersom den
uppenbarligen inte tar in att jag otrivs.
Citera
2012-04-05, 10:24
Medlem
zotarmossas avatar
blogga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in