2011-04-14, 12:40
Medlem
jenna20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takbox
Fiske då?
Det är inte riktigt lika illa på så sätt att jag skulle kunna ha (och har säkert) vänner som fiskar ibland. Men jag skulle inte vilja ha en partner som har fiske som ett stort intresse. Vi är helt enkelt inte kompatibla då. Jag vill att min partner ska ha ungefär samma syn som mig när det gäller djur.
Citera
2011-04-14, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenna20
Det är inte riktigt lika illa på så sätt att jag skulle kunna ha (och har säkert) vänner som fiskar ibland. Men jag skulle inte vilja ha en partner som har fiske som ett stort intresse. Vi är helt enkelt inte kompatibla då. Jag vill att min partner ska ha ungefär samma syn som mig när det gäller djur.

Antar att du är vegan då.
Citera
2011-04-14, 13:41
Medlem
Har inte lyckats träffa på någon med hobbys jag inte kan finna mig i, gillar jag personen så kan jag acceptera det mesta bara båda är dedikerade till förhållandet. Annorlunda hobbies kan kanske rent av bli en positiv grej för förhållandet då man även om man inte gillar aktiviteten själv kan komma närmare sin partner genom att öppna sig för det.
Citera
2011-04-14, 14:29
Medlem
Ratads avatar
En viktig sak är att det inte är en hobby som kräver mycket utrymme och är ömtålig. Det är inte bra för förhållanden om frimärkssamlingen måste ligga kvar på matbordet i flera dagar för att det är dags för sortering och man måste smyga förbi så inte skiten flyger iväg på grund av fartvinden. Om möjligt - lås in dig i ett rum om din hobby kräver koncentration och försiktiga rörelser.
Citera
2011-04-14, 17:24
Medlem
Dorss avatar
Usch för lajvare. Speciellt vampire-lajvare. Ewwwwwwwwwwww.
Citera
2011-04-14, 23:51
Medlem
Hehe, rolig tråd. Personligen spenderar jag mycket tid på TV-spel, anime och programmering, kanske inte så upphetsande intressen direkt men det får vara så.

Är rätt öppen för många intressen, men mode samt ett överdrivet utseende-intresse har jag svårt för dock. Klarar inte av sånna där tjejer som ska måla naglarna och sminka sig hela dagarna osv.

Förstår inte allt gnäll på hästtjejer i den här tråden dock, hett ju.
Citera
2011-04-15, 00:53
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Tjejer som rider (på hästar) är rätt avtändande. Få rumpor blir snygga i ridbyxor och hästlukten gör mig kroniskt impotent.
Har aldrig tänkt på det, men faktiskt
Citera
2011-04-15, 01:02
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiery
något han gillar att göra på egen hand
Isf har alla killar en hobby

Citat:
Ursprungligen postat av Fiery
så ibland följer jag med på provlyssningar och försöker lära mig lite om rumsakustik.
WoW spelar vi båda två..
Du kan inte tänka dig att donera dina gener till klonforskning?

Någon nämnde något om könshårssamlande. Måste pröva på det eftersom mitt växer fortare än kattgräs och vattenkrasse tillsammans xD

EDIT: Oops dubbelpost. hade två flikar uppe så jag trodde det var olika trådar
Senast redigerad av Bonnatorp 2011-04-15 kl. 01:13.
Citera
2011-04-16, 13:25
Medlem
"Våldtäkt är en ganska avtändande hobby..." - håller med!
Citera
2011-04-16, 14:02
Medlem
ja det finns ju typ en miljoner saker man skulle kunna rabbla upp men om vi nu ser på nutidens vanligaste hobbys så är det mest avtändade data/xboxspel (onlinespel ,guitar hero osv), bodybuilding eller överdrivet fanatisk träningsnarkoman..
Citera
2011-04-16, 16:55
Medlem
Kan bara skriva under på att kvinnor drar öronen åt sig vid vissa hobbies (läs: mina).
Brukar inte säga mer än "jag har ingen bruksbil" och "tycker om att vara i skogen då och då" de första gångerna man träffas numera.

Trots hyfsad utbildning/jobb dömer folk en väldigt snabbt när man säger att man äger en två-tre jänkare och ser på en som om man vore en ölpimplande, kvinnomisshandlande grottman...

Men att folk inte alls har en hobby ser jag som ett betydligt större problem. Många man träffat lever (i mina ögon) ett ickeliv med fika, shopping och tv-tittande som enda aktiviteter. Inte exalterade så det stör.

Klart inte Tösabiten med stort T behöver vara grymt intresserad av stötstångsmotorer från sjuttiotalet eller att forcera sankmark i strilande regn, men inte heller lacka ur när jag då och då skippar krogen eller parmiddagen och istället sysslar med saker som faktisk får mig att må väldigt bra. (Är något visst med överdimensionerad, enkel teknik som man kan meka med några timmar när jobbet gjort en lite för stressad..)

Summa:
Mest avtändande är att inte ha en hobby.
Jag tror inte många par klarar 24/7 av samvaro, man måste ha aktiviteter som inte inkluderar partnern (bortsett från jobbet).
Citera
2011-04-20, 16:13
Medlem
Pungnisse55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dildodagger
OK, damer. Vad säger ni? Killar kan ju snöa in på de mest osannolika intressen. Om man nu vill skaffa sig en hobby som garanterat gör att man inte får ligga, vilken skall man välja då? Akvariefiskar, modelltåg...
Vad säger ni?

Schackspelare med dålig mage som lägger av den ena brakaren efter den andra. Och som är så inne i spelet att att dom inte märker av det själva. Kanske en strategi för att få
motståndaren ur balans men knappast till hjälp att få en tjej på fall. Om hon ändå faller
lär det väl vara på grund av syrebristen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in