Citat:
Ursprungligen postat av LéKriss
Det här är ju typexempel på riktigt avtändande och vrickat (och ger en obehaglig minnesbild från ett avsnitt av "Outsider", eller vad det var, där en fulfet goth/punktjej skattade sina råttor över sin kille - och han var helt på det klara med att råttorna kom i första hand.
Dock var han nog pervers och gick igång på det som någon sorts förlängd förnedringslek).
Utan att vara dömande, bara konstaterande, kan man nog antaga att människor som hellre tyr sig till djur än människor är lite missanpassade.
I get your point.
Problematiken handlar för min del att jämföra vem som betyder mest, hästen eller killen.
Hästarna är för mig inte bara en hobby utan en livsstil.
Teori: Att rida på ridskola - hobby. Äga häst - livsstil.
Eftersom det är en livsstil så är det en del av mig.
Jag hade ett X som var svartsjuk på all den tiden hästarna fick och det var alltid en massa tjafs runt mitt intresse.
Av olika anledningar valde jag att göra ett uppehåll och avvecklade.
Efter två år BAD han mig att skaffa ny häst så han fick tillbaka den tjej han fastnat för.
Så om jag skulle träffa en kille med allergi, skulle vi defintivt stå inför ett problem,
om jag möjligtvis inte nått en period i livet där jag kommit fram till att hästintresset kostade mer än det smakade.