2011-04-08, 03:09
Medlem
Minus:

-Har ingen hobby.
-Mode/smink.
-Bloggande (om det inte är en blogg som faktiskt handlar om vettiga saker).
-Festande varje helg + ett par vardagar i veckan.
-Slaviskt följa dåliga tv-serier.
-Djur.
-"Låtsashobbys", dvs tjejer som säger att t ex musik är deras största intresse när dom egentligen bara är ute efter att vara groupie åt random känt rockband.
-Skvaller.
-Lattedrickande.
-Politiskt aktiva inom parti som jag inte gillar/frågor som jag tycker tvärtom i.
-Foto, varenda tjej säger sig ha det som intresse när dom egentligen bara har skaffat sig en systemkamera och tar spegelbilder på sig själva.
-Tatueringar/piercingar.

Plus:

-Musik, dvs spela valfritt instrument och vara hyfsat duktig på det.
-Politik, intresserad av att diskutera det och inte vara allt för trångsynt.
-Sport.
-Tv-spel.
-Film, inte dyrka Twilight utan vara mer intresserad av skapandeprocessen och diverse.
-Valfri hobby som inte ger en psykopatvibbar.
Citera
2011-04-08, 03:59
Medlem
Grodaifickans avatar
Brudar som gillar att laga mat går fan bort. Mest för att jag själv vill ta den biten så att jag får ett bra argument till varför det är hon som ska diska efteråt (jag menar någon måste ju göra det, och inte är det jag iaf).
Citera
2011-04-08, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ><((((°>
tjejers hobbys:

dom absolut flesta tjejer saknar totalt hobbys dom bara är, gör inget särskilt, då måste man sitta o häcka med dom 24/7, det är ganska trist i längden. fika är ingen hobby, gå på stan är heller ingen hobby, inte shoppa heller, smink nae, mode i dont know.. vore ju kul om en del tjejer iaf har nåt intresse för nånting, förrutom "vardagsgrejer", ett genuint intresse bara, för vad som helst.
Det där är så jävla sant! Har alltid funderat på varför 0.0

Någon tjej som vet, eller som faktiskt har en hobby?
Citera
2011-04-08, 08:32
Medlem
danfe358s avatar
Helvete att nån skulle skriva modellflyg
Citera
2011-04-08, 14:00
Medlem
Ratads avatar
Det här tråden gör mig sugen att skaffa cross, Cheva från 50-talet att åka i, kanske börja rida och dansa square dance. Sen ska jag upp på vinden och leta upp mina gamla rollspel och figurspel. Gymma lite? Varför inte? Skriva posei och fuska på massor av instrument. Någon som har en halvt påbörjad samling med smurfar som jag kan försöka komplettera? Fotar och lägger upp bilder i bekräftelsetrådar på FB gör jag redan.
Citera
2011-04-08, 16:29
Medlem
Citharas avatar
Min ev. tjej får nästan ha vilka hobbies hon vill. Jag har mina, och har hon egna att sysselsätta sig med så är väl det bara bra.

Plus däremot är en kvinna som är jordnära och intelligent. En som har intresse och kan diskutera intressanta ämnen inom tex filosofi, historia, vetenskap osv. En ointelligent och tvär-äkta PK-tjej är bara jobbigt. Jag vill gärna kunna stimuleras psykiskt av min partner också.
Citera
2011-04-08, 16:45
Medlem
Kvartens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leo135

Någon tjej som vet, eller som faktiskt har en hobby?

Jag känner några tjejer som spelar musik och skriver låtar, det är det ovanligaste jag kommer på. Men det är många som dansar.
Citera
2011-04-08, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kanakastre
Tjejer gillar inga intressen som tar bort fokus från dem, konkurrens är jobbigt, därför får många respektabla och fina hobbys loserstämpel helt oförtjänt.

Hahahah, det ligger nog en viss sanning i det där

Citat:
Ursprungligen postat av ><((((°>
tjejers hobbys:

dom absolut flesta tjejer saknar totalt hobbys dom bara är, gör inget särskilt, då måste man sitta o häcka med dom 24/7, det är ganska trist i längden. fika är ingen hobby, gå på stan är heller ingen hobby, inte shoppa heller, smink nae, mode i dont know.. vore ju kul om en del tjejer iaf har nåt intresse för nånting, förrutom "vardagsgrejer", ett genuint intresse bara, för vad som helst.

Även jag har uppmärksammat detta fenomen, hur kommer det sig att det är så egentligen? De brudar jag haft som haft en hobby har varit de som jag lyckats få med på mina egna.
Citera
2011-04-08, 18:13
Medlem
MissMemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denstoralampan
Hahahah, det ligger nog en viss sanning i det där

Även jag har uppmärksammat detta fenomen, hur kommer det sig att det är så egentligen? De brudar jag haft som haft en hobby har varit de som jag lyckats få med på mina egna.

Många av tjejers hobbies räknas inte av er killar, där han ni svaret. Warhammer är ett legitimt intresse men inte kläder, tydligen. Logiken i detta har jag aldrig förstått men okej.

Dessutom tror jag att det är ganska typiskt manligt att verkligen snöa in sig på något, att kunna allt om det och alla små saker runt ikring. Majoriteten tjejer tror jag är mer generella i sina intressen. Få av de tjejer jag vet som spelar instrument t.ex kan rabbla 1500 olika modeller av sagda instrument medan deras manliga motsvarigheter kan det och gör det, hela tiden.
Citera
2011-04-08, 20:12
Medlem
Partyeliten och wannabe-partyeliten, dessa tjejer skulle jag definitivt ligga med men aldrig i hellvete vara ihop med.
Citera
2011-04-08, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissMeme
Många av tjejers hobbies räknas inte av er killar, där han ni svaret. Warhammer är ett legitimt intresse men inte kläder, tydligen. Logiken i detta har jag aldrig förstått men okej.

Dessutom tror jag att det är ganska typiskt manligt att verkligen snöa in sig på något, att kunna allt om det och alla små saker runt ikring. Majoriteten tjejer tror jag är mer generella i sina intressen. Få av de tjejer jag vet som spelar instrument t.ex kan rabbla 1500 olika modeller av sagda instrument medan deras manliga motsvarigheter kan det och gör det, hela tiden.

För att det ska räknas som en hobby så tycker (i alla fall jag) att det måste vara något som man gör mer eller mindre regelbundet. Är det en vardagssyssla så måste det göras oftare och vara betydligt mer "fördjupat" än vanligtvis. Jag menar, alla köper kläder .. har man det som en hubby så måste det vara något mer t.ex. att man är en designer eller något. Därför ser jag inte direkt shoping, fikande, sminkning med mer som en "hobby", alla shoppar, träffar vänner och bryr sig om sitt utseende mer eller mindre (oftast).

Att killar snöar in sig på saker kan jag inte annat än att hålla med om
Citera
2011-04-09, 00:07
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denstoralampan
För att det ska räknas som en hobby så tycker (i alla fall jag) att det måste vara något som man gör mer eller mindre regelbundet. Är det en vardagssyssla så måste det göras oftare och vara betydligt mer "fördjupat" än vanligtvis. Jag menar, alla köper kläder .. har man det som en hubby så måste det vara något mer t.ex. att man är en designer eller något. Därför ser jag inte direkt shoping, fikande, sminkning med mer som en "hobby", alla shoppar, träffar vänner och bryr sig om sitt utseende mer eller mindre (oftast).

Att killar snöar in sig på saker kan jag inte annat än att hålla med om
Som sagt var
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in