2009-09-30, 12:27
Medlem
SheriffeN^^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det är väl bra att ha intressen! Kan ha lite svårt dock för män som samlar på dolkar och samurajsvärd eller har hemmet fullt av Nazireplikor.

Lite självbevarelsedrift får man ju ha...

Trots att jag äger fyra samurajsvärd måste jag erkänna att din teori stämmer. Men jag måste vidareutveckla det här.

Enligt mina erfarenheter är svärdens autenticitet avgörande när man försöker utröna ägarens mentala tillstånd. En person som spenderar mycket pengar på sina svärd har troligen en vettig orsak till att äga dem. Som ett genuint intresse för koryu bujutsu, historia eller konst. Men det det är tyvärr inte så simpelt att graden av mental hälsa sjunker parallellt med vapnets pris.

Jag har god anledning till att äga mina svärd då jag tränar en kampsport där svärdstrid är en viktig komponent och jag gärna vill ta del av alla dess komponenter för att kunna ta till mig de traditioner som jag generöst får ta del av och i utbyte sprider vidare, fullt ut. Men mina svärd är inte särskilt sofistikerade då de inte är smidda av vikt stål.

Man måste ha med ägarens finansiella situation i beräkningen. Det är inte så svårt för en sadistisk våldsdyrkande mångmiljonär att köpa en stor samling shinken gatana från Edo-perioden trots att han vet så lite om dem att han inte skulle ha haft en aning om vad jag just sa. Man kan inte se de fina lagrena av vikt tamahagane på mina klingor. Men med tanke på att jag brukar tvätta mig med diskmedel och mina joggingskor är av märket Adibas och köpte vid ett marknadsstånd där man också kunde köpa laserpennor och piratkopierade filmer är det helt ok, då det är i proportion till mina finansiella medel.

Några frågor?
Citera
2009-09-30, 12:31
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Dataspel (läs: totalt insnöad)
Citera
2009-09-30, 12:39
Medlem
rotten_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyWolf
Våldtäkt är en ganska avtändande hobby...

För att inte nämna flashbacksurfning!
Citera
2009-09-30, 12:49
Medlem
sirVandalots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Du har missuppfattat tråden.
Då har jag också missuppfattat den, jag tycker nämligen också att det är förbannat osexigt med sportintresserade personer. Som tur är så är dock sportfånerier inte lika utbrett bland tjejer som hos oss killar så det är inte så många som jag behöver rata pga det.
Citera
2009-09-30, 12:56
Bannlyst
Den samlare som blivit besatt oavsett vad denne samlar på sjukt osexigt!
Citera
2009-09-30, 13:07
Medlem
Bajskatts avatar
Såna som samlar på döda insekter i små glasburkar´och har uppstoppade djur överallt i lägenheten. Skulle gissa på att såna människor har en skolklocka som tickar ödesdigert och en gammal världskarta uppsatt på väggen, annars är allt inrett i furu¨och det luktar gammal bastu blandat med döda djur.

Om nån tjej mot förmodan bli kåt på detta så skicka PM !
Citera
2009-09-30, 13:23
Medlem
Sun-beams avatar
tycker det är ganska sexigt med folk som hänger på flashback
Citera
2009-09-30, 14:06
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Har kompisar som håller på med rollspel, de har tydligen konstiga sexorgier mer eller mindre.

Jag dejtade en rollspelare ett kort tag (läs tre ggr...) och han chockade mig när han dök upp i sovrummet i riddarmask!!! typ första gången vi skulle ha sex...så vad som sedan komma skulle kan jag endast spekulera om, det kan vara så som du säger.

För övrigt bil-tågbana är ju gränslöst avtändande......
Citera
2009-09-30, 14:10
Medlem
Dunhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotten_88
För att inte nämna flashbacksurfning!

Den mest avtändande av dem alla!
Citera
2009-09-30, 14:37
Medlem
Jag samlar på pengar. Sexigt eller inte?
Citera
2009-09-30, 14:57
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det är väl bra att ha intressen! Kan ha lite svårt dock för män som samlar på dolkar och samurajsvärd eller har hemmet fullt av Nazireplikor.

Lite självbevarelsedrift får man ju ha...
Puh. Du nämnde inte knivar. Då klarar man sig

För övrigt är lajvare av alla dess slag sjukt avtändande. NÄSTAN lika mycket som folkpartister och religiösa människor.
Citera
2009-09-30, 15:05
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SheriffeN^^

Några frågor?
Här träffades nog en öm tå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto