2009-09-29, 13:58
Medlem
Gudfadern_Sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emp-snubbe
Kvinnor har sällan hobbies alls och vill helst inte att män ska ha det heller. Det är så jag upplevt det hitills iallafall.

AMEN!!

Så jävla sant som det är sagt!
Citera
2009-09-29, 14:03
Medlem
josef_stalins avatar
Hästtjejer är brutalt avtändande för mig.
Musiktjejer däremot

EDIT: Musikskapande tjejer menade jag ju..
Senast redigerad av josef_stalin 2009-09-29 kl. 14:22.
Citera
2009-09-29, 14:07
Bannlyst
Jag tycker det är mer avtändande med folk som inte ens har hobbies. Såna som inte är intresserade av något utöver vardagen.
Citera
2009-09-29, 14:20
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybreed
Vad anser ni som ogillar datorspelande om andra sorters datorhobbies, operativsystem, programmering etc?
Det är hett.

Avtändande intressen:
Musik (utöver musikskapande) - Kom igen, det är inte ett intresse att lyssna på techno.
Resa - Lite gay.
Bilar - Tråkigt.
Motorcyklar - Töntigt.
Mode - Gay.
Citera
2009-09-29, 20:05
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Det är hett.

Avtändande intressen:
Musik (utöver musikskapande) - Kom igen, det är inte ett intresse att lyssna på techno.
Resa - Lite gay.
Bilar - Tråkigt.
Motorcyklar - Töntigt.
Mode - Gay.

Ja, att "resa och träffa spännande människor" är inte längre en hobby. Det är en flosskel för att verka intressant (vilket är ett episkt misslyckande).
Citera
2009-09-29, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Ja, att "resa och träffa spännande människor" är inte längre en hobby. Det är en flosskel för att verka intressant (vilket är ett episkt misslyckande).
Oj, vad nyfiken jag blev på vad du iö. läste in i "resa". Slappna av...?
Citera
2009-09-29, 20:21
Medlem
claxors avatar
Hårodling är en ganska avtändande hobby:P
Citera
2009-09-29, 20:24
Medlem
SummaSummarums avatar
Den absolut bästa hobby en tjej kan ha är matlagning. Vet inte om sex och städning kan ses som hobbys direkt men det är ju också bra intressen att ha. Många tjejer har att pyssla i trädgården som hobby, det är ganska bra, blir fint och så. Vet inte om man kan kräva så mycket mer än så.
Citera
2009-09-30, 00:02
Medlem
kmrdzs avatar
Ser att många bashar bilintresse som något bonnigt/låtsasmanligt.

Jag är bilnörd ut i fingerspetsarna och jag är varken speciellt bonnig eller låtsasmanlig, jag är vad man skulle kunna kalla socialt kompetent och har en tillräckligt bred personlighet för att klara mig ändå.

Jag tror det ni egentligen pratar om som avtändande hobbys i huvudsak bara är avtändande om de är personens enda hobby/det enda som upptar personens tankar. Inte ens lajv är ju övermänskligt nördigt sålänge personen har annat att prata om, vem fan bryr sig då om han sticker iväg nån helg ibland och målar sig i ansiktet och snackar på låtsasspråk...

Samma sak med allt. De exempel jag läst är "Hästtjejer vars liv endast består av hästarna", o dyl. Det verkar inte vara framförallt hästarna som är det riktigt avtändande, utan bara hennes oförmåga att prata om/göra annat, och känna av huruvida den andre skiter fullständigt i hennes hästjävel eller inte. Sen att de luktar illa är väl ett rätt trivialt problem egentligen...

Har inte en aning om vad jag vill ha sagt med den här posten, men om jag får summera det jag sagt skulle jag nog påstå att det ni pratar om inte är avtändande hobbys utan snarare avtändande livsstilar i första hand.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
Citera
2009-09-30, 00:05
Bannlyst
Mitt fritidsintresse är modelltåg. Det är roligt och kvinnorna älskar det.

Vänligen,
"PG"
Citera
2009-09-30, 00:07
Medlem
Så länge hobbyn liger lite hyffsat i bakgrunden och inte är allt för stor del av ens liv så spelar det noll roll anser jag,
Citera
2009-09-30, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad

Det var fan det dummaste jag någonsin hört. Punkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in