2008-11-20, 01:13
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vnc-
Återigen dras alla över samma kant
Utan generaliseringar är forumdiskussion nästintill omöjlig. Det finns undantag inom ALLT, men oftast hoppas man att den som läser förstår att det är underförstått.
Citera
2008-11-20, 01:24
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vnc-
Återigen dras alla över samma kant

KAM för helvete.

Och för att bidra till diskussionen så tycker jag definitivt att det är sexigare att HA en hobby än att bara sitta och stirra i väggen/fika upp socialbidraget hela dagarna.
Citera
2008-11-20, 01:39
Medlem
Slyerinks avatar
Jag är väldigt intresserad av botanik och krukväxter och har hela stället fullproppat. Jag blev nästan lyrisk när min papegojblomma tittade upp ur jorden häromdagen till exempel. Är det en omanlig hobby eller går det kanske hem?
Citera
2008-11-20, 01:45
Medlem
Idiotpods avatar
Frimärks-samlare är ju inte direkt någon turnon...
Citera
2008-11-20, 06:44
Medlem
Crimxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Få rumpor blir snygga i ridbyxor och hästlukten gör mig kroniskt impotent.

I disagree!
Citera
2008-11-20, 08:44
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Nej nej närstående/släkt var inte vad jag hade i åtanke, där finns det ju ett givet icke könsbundet intresse (förhoppningsvis) gällande avkommans sysselsättning eller brist på.

Min erfarenhet säger att det snarare läggs fokus på sonens brist på intresse än dotterns i fall där föräldrarna har två barn av olika kön.
Citera
2008-11-20, 09:30
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Min erfarenhet säger att det snarare läggs fokus på sonens brist på intresse än dotterns i fall där föräldrarna har två barn av olika kön.

Det är mkt möjligt eftersom de flesta barn uppfostras, omedvetet av reflektionsfattiga, stereotypt efter könsroller.
Det gäller ALLT.

Det jag uppmärksammat är just hur folk generellt (utan släktband) ser på yngre killars förslappade liv, supande och runtliggande kontra tjejernas dito.
Citera
2008-11-20, 10:12
Medlem
MalariaMyggans avatar
Varför skall trådar titt som tätt utmynna i könsteorier?

Jaja, enligt mig är ingen hobby avtändande så länge det inte är äckliga saker som t.ex. sparandet av avklippta naglar. Visst, om en tjej är bilintresserad så är det mindre chans att jag intresserar mig för henne, betyder dock inte att det är avtändande, bara att sådant inte intresserar mig.
Citera
2008-11-20, 10:55
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Det jag uppmärksammat är just hur folk generellt (utan släktband) ser på yngre killars förslappade liv, supande och runtliggande kontra tjejernas dito.

Kanske, men bara kanske säger jag då. Har nog inte reflekterat över det tillräckligt mkt, återkommer i frågan.
Citera
2008-11-20, 11:33
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Kanske, men bara kanske säger jag då. Har nog inte reflekterat över det tillräckligt mkt, återkommer i frågan.

Notera att jag inte säger att det är så, även om jag är rätt säker på att mina slutsatser stämmer på det stora hela.
Jag har inte studerat proffessionellt direkt .
Dock har genusfrågor intresserat mig i rätt många år nu vilket gjort att de fått min uppmärksamhet.
Senast redigerad av Lava 2008-11-20 kl. 11:40.
Citera
2008-11-20, 12:16
Bannlyst
"Jag gillar att vara med kompisar och gå ut"

Jaha du gillar alltså att vara överförfriskad med dina kompisar och snacka om hur stor kuk Peter hade. Ska ni till stammishaket ikväll? Blir det sex med bartendern?
Citera
2008-11-20, 15:57
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimxon
I disagree!

I second that!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto