2008-01-02, 18:26
Medlem
Min sambo hatar mitt TV-spel (PS2)
Citera
2008-01-02, 18:40
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saifo
Gnäll gnäll gnäll

Det var du som jämförde ett djur som du köpt och äger med en person som man delar sitt liv med.

Du, inte jag.

Du skriver att du gillar hästar för att de är beroende av dig, och att du ogillar män som blir beroende av dig. Sedan fortsatte du med att jämföra att en man lämnar dig för någon annan med att hästen (som du köpt, äger och håller inlåst) inte lämnar dig.

Du, inte jag.
Citera
2008-01-02, 19:07
Medlem
Herr Ordförandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saifo
Herr Ordförande:

Jag har inte sagt att jag är som hästens mamma, däremot har jag sagt att skaffa häst medföljer ungefär samma ansvar som medföljer när man får ett barn på halsen. Det står till och med i vår lag att en hästägare måste se till att hästen mår bra och att den tas väl hand om, då ska man väl följa det som står? För att förtydliga det jag skrivit så menar jag då inte att jag tar hand om min häst endast för att det står i lagen, utan för att han (hästen) som jag nämnde nyss, är min livspartner och någon som jag tycker om att umgås med och pyssla med, precis som vissa män tycker om att stå och putsa på sina bilar och tillbringa timmar i garaget mekandes med bilarna.

Varje människa har sina intressen och man kan inte förstå passionen för det intresset så länge man själv inte delar det. Jag ser med samma ögon på mäns bilmekande, tv-/dataspelande o dyl. som du och jumpcut ser på människors hästintresse, just för att vi inte delar samma intressen.

För det första så håller jag med dig om att en partner som ställer ultimatum av typen "X eller mig" normalt inte är något att ha. Däremot så väcker dina olika uttalanden som jämför hästar med människor en viss känsla av obehag hos mig, och troligen andra också. Jag skulle aldrig någonsin kunna beskriva ett djur som en livspartner eller bästa vän, eller jämföra känslor för ett djur med de för människor. Uppenbarligen finns det andra, typ du, som ser annorlunda på det hela, men det är just denna aspekt av hobbyn som är grymt avtändande för mig. Det handlar inte om att jag är egoist eller avundsjuk på tidsåtgången för en hobby, utan om att jag föredrar partners med en förhållandevis liknande syn på livet som jag.
Citera
2008-01-02, 22:07
Medlem
Brudar som köper fördyra kläder så de knappt har råd med mat. Det bevisar deras dåliga omdöme samt hur väl de hanterar pengar.
Citera
2008-01-07, 12:27
Medlem
Blir jag helt nördstämplad om jag faktiskt kan tycka att det är avkopplande att bygga modeller av flygplan?
Citera
2008-01-07, 14:49
Medlem
slabadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGotAGun
Blir jag helt nördstämplad om jag faktiskt kan tycka att det är avkopplande att bygga modeller av flygplan?
Nej inte av mig men säkert av många andra.

Jag tycker nog att kvinnor som ägnar sig åt typ knyppling, virkning och liknande känns rätt avtändande.
Citera
2008-01-07, 14:55
Medlem
H.E.L.s avatar
4-h är rätt nördigt och scouter är förbannat avtändande.
Citera
2008-01-07, 14:56
Medlem
Skulle finna det enormt avtändande med en brud som spenderade sin fritid med Flashback och 4chan.
Citera
2008-01-07, 15:10
Medlem
Eldkorps avatar
Religion, Shopping, Människor som har mer än en katt hemma. Dom tre är fan värst. Finns fler, men dom kommer jag inte på just nu
Citera
2008-01-07, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slabadan
Nej inte av mig men säkert av många andra.

Jag tycker nog att kvinnor som ägnar sig åt typ knyppling, virkning och liknande känns rätt avtändande.

Jag skulle i och för sig inte banga ut på en puma (het, alltså!) som kunde knyppla och virka. Fan vad varma sockor man skulle kunna få helt gratis för att skydda sig mot snöblasket!
Citera
2008-01-07, 15:17
Medlem
lill-mes avatar
Är det avtändande om jag som kille har Botanik/trädgård som en bland mina största hobbys?
Citera
2008-01-07, 15:42
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldkorp
Religion, Shopping, Människor som har mer än en katt hemma. Dom tre är fan värst. Finns fler, men dom kommer jag inte på just nu

Jag tar en tjej med två katter över en tjej med en katt vilken dag som helst iofs. Är det en katt i hemmet så är det sån överjävla risk att det är ett "barn" för tjejen, tre eller fler ett ohälsosamt intresse. Men någon som har två katter kan lätt ha katt för att de gillar sällskapet och är intelligent nog att låta någon annan spendera massa tid med kattskrället när man själv inte är hemma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in