2007-08-24, 13:20
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrangersCandy
Som sagt, så kan jag inte motivera varför, men det känns liksom mer okej att tjejer samlar på saker, än att killar gör det...
Så ja, en tjej som har 80 par skor är okej enligt mig. Men om en kille hade 80 par skor....
Du hör ju själv hur det låter...

OK! Jag hänger med på ditt resonemang där...

Men om en kille har 80 par damskor då?

(Då börjar jag ana en Intressekonflikt i antågande... )
Citera
2007-08-24, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dildodagger
OK, damer. Vad säger ni? Killar kan ju snöa in på de mest osannolika intressen. Om man nu vill skaffa sig en hobby som garanterat gör att man inte får ligga, vilken skall man välja då? Akvariefiskar, modelltåg...
Vad säger ni?
Jag tycker nog att själva insnöandet i sig är mer avtändande än vilken den valda verksamheten är. Det är så mkt sexigare med personer som kan ägna tid åt, och föra samtal om, mer än en grej.
Citera
2007-08-24, 14:03
Medlem
apoteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99popcorn
Hundhobby står sig slätt mot kaniner, personer som håller på med agility måste ju lida av någon störning.

Haha jag har både en kanin och en hund.
Fast kan väl knappast påstå att de är min hobby, de bara råkade hamna hos mig.
Och agility är "lite" för hurtigt för min smak.
Citera
2007-08-24, 14:05
Medlem
Arkhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Björnas
Hur ställer sig det kvinnliga könet till figurspel? "Warhammer"?

Har du någonsin sett en kvinna i en Games Workshop-butik?
Alternativt, har du någonsin sett en kille i en Games Workshop-butik som en kvinna skulle vilja röra med tång?
Citera
2007-08-24, 14:05
Medlem
apoteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundkräks
Kvinnor tål väl aldrig något som män gillar. Allt som tar tid från henne ses som konkurrens och kan inte tolereras.
Likaså har få kvinnor själva någon hobby, troligtvis av liknande orsaker. Det verkar som om kvinnor är motståndare till det mesta som inte görs i par. Hobbys, vänner och fritidsaktiviteter som inte delas är bannlysta.

Jösses, verkar som om du riktar in dig på fel sorts kvinnor, helt klart.
Citera
2007-08-24, 14:09
Medlem
apoteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Jag tycker nog att själva insnöandet i sig är mer avtändande än vilken den valda verksamheten är. Det är så mkt sexigare med personer som kan ägna tid åt, och föra samtal om, mer än en grej.

Jag tycker faktiskt det är sexigt med människor som snöar in på grejer. Inte FÖR mycket givetvis, men att ha en passion för något, det är hett.
Det talar om för mig att det är en person som värdesätter sig själv och sina intressen och inte bara hakar på andra.

Är personen korkad på alla andra områden utom sin hobby (som till exempel riktigt inbitna bilkillar från mindre städer har en tendens att vara), så är det en annan grej. Allmänbildning PLUS ett eget specialintresse är det ultimata.
Citera
2007-08-24, 14:10
Bannlyst
Jag har funderat på att skaffa mig en hobby, funderar på att börja gjuta tennsoldater.. nå brudar, blev det russinmuff eller slaskade det till i trosorna?
Citera
2007-08-24, 14:22
Medlem
Paparobos avatar
Någon mer som samlar på snorkråkor?
Vill du byta två gula mot en grön?
Citera
2007-08-24, 15:12
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst84
Tjejer som tror på/håller på med det ockulta är rejält avtändande.

Ja verkligen!
Religiösa personer är ofta trevliga på ett nästan obehagligt sätt visserligen, men något förhållande med en sådan skulle det aldrig kunna bli. Jag har inget tålamod med vidskepelser.

Hobbyn jag helst skulle se att hon höll på med är thaiboxning, eller fotboll, men det mesta är ok, så länge det inte är bibelklubbar eller häxsabbater och dylikt.
Citera
2007-08-24, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apotek
Jag tycker faktiskt det är sexigt med människor som snöar in på grejer. Inte FÖR mycket givetvis, men att ha en passion för något, det är hett.
Det talar om för mig att det är en person som värdesätter sig själv och sina intressen och inte bara hakar på andra.

Är personen korkad på alla andra områden utom sin hobby (som till exempel riktigt inbitna bilkillar från mindre städer har en tendens att vara), så är det en annan grej. Allmänbildning PLUS ett eget specialintresse är det ultimata.
Du har så rätt. Det är ordvalet; jag lägger 'snöa in' bortom 'passion' på skalan, det är för mig när det gått över rimliga gränser och blivit besatthet. Just att snöa in är alltså för mig liktydigt med att oreflekterat gå omkring med matrester mellan sina oborstade tänder, för ingenting annat fångar uppmärksamheten.

Rimligt brinnande intresse är något positivt, oavsett om föremålet är ekonomiska teorier, eller bilvård. Men det finns en begränsning, det ska vara något som ligger utanför jaget. En snubbe som har sig själv som hobby; att spegla sig, föna håret och gå på gymet för att kunna beundra sig själv... det är avtändande på riktigt. Å andra sidan gick jag väl i cirkel nu; han har ju snöat in i sig själv då
Citera
2007-08-24, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raketost
Tjejer som har sin katt som bästis skrämmer mig. Eller såna som har äckligt många katter.
Även tjejer som INTE har nåt intresse och har sin mamma som "bästis" skrämmer slag på mig. Biiiiig NO NO..

ja fyfan det är jävligt avtändande!
Brudar som lägger all sin vakna tid åt att titta på/prata om diverse doku-såpor får också kuken att bli slapp
Citera
2007-08-24, 15:34
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
Jag har funderat på att skaffa mig en hobby, funderar på att börja gjuta tennsoldater.. nå brudar, blev det russinmuff eller slaskade det till i trosorna?
Slaksa till var väl å ta i, men något russin vart det iaf inte
Dvs du kan lugnt börja gjuta dina soldater.
Föresten fick jag lite twinpeaks-creeps nu. Han Ben Horne(?) var ju rätt läskig väl (länge sen jag såg det där)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in