2007-08-24, 15:39
Medlem
Björnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhon
Har du någonsin sett en kvinna i en Games Workshop-butik?
Alternativt, har du någonsin sett en kille i en Games Workshop-butik som en kvinna skulle vilja röra med tång?

Ptja, tre av de jag spelar med är gifta och en fjärde väntar sin första unge så undantag finns ju. Men jag förstår vad du menar, en del vill jag helst inte själv röra med tång, men då har de fler defekter än en fånig hobby kan jag lova.

Dock så tror (hoppas) jag på att ens intresse kanske inte spelar så stor roll om man är tillräckligt intressant själv.
Citera
2007-08-24, 15:46
Medlem
crookedrains avatar
Överdrivet rollspelande, typ WoW & dylikt, måste ju vara något av det mest avtändande som finns. Även lajv, teknik, body building, bilar och sport i allmänhet ställer jag mig väldigt skeptisk till. Fast det minst attraktiva måste nästan vara musiker. Ovanlig åsikt, men ja. Jag älskar musik, men musiker associerar jag bara direkt till spexiga killar med gitarrer. Att visa hur snabbt du kan spela den och den låten är inte hett, bara onanistiskt och avtändande.

& ja, tjejer utan intressen känns det verkligen som att det finns alldeles för många av. Obegripligt. Hur kan man inte vara intresserad av något? Smink och Desperate Housewives räknas liksom inte. Jag är tjej & min främsta hobby är musik. Jag spelar själv men inte aktivt, däremot så är jag väldigt intresserad av att främst lyssna på men också läsa/skriva om det. Jag är också genuint intresserad av film, litteratur och, i viss mån, foto. Bara den tekniska aspekten inte vägs in för mycket.
Citera
2007-08-24, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crookedrain
Fast det minst attraktiva måste nästan vara musiker. Ovanlig åsikt, men ja. Jag älskar musik, men musiker associerar jag bara direkt till spexiga killar med gitarrer. Att visa hur snabbt du kan spela den och den låten är inte hett, bara onanistiskt och avtändande.

Håller faktiskt med, trots att jag spelar själv. Många musikutövare är en sorglig samling posörer, det känns som dom har missat poängen med rock n' roll helt. Känns uppmuntrande att det finns tjejer som genomskådar det.
Citera
2007-08-24, 16:38
Medlem
ssshhs avatar
Warhammer och fotboll ¨

Sen tycker jag det känns väldigt avtändande med tjejer som målar på amtörmässig nivå, då det känns som de flesta pysslar med detta. Har stött på alldeles för många tjejer som har ett staffli ståendes i ett hörn med något hemsk poträtt på. När frågade blir de generade och säger att det bara är en "hobby", och att det alltid vart en "dröm" att måla...
Citera
2007-08-24, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charma
Slaksa till var väl å ta i, men något russin vart det iaf inte
Dvs du kan lugnt börja gjuta dina soldater.
Föresten fick jag lite twinpeaks-creeps nu. Han Ben Horne(?) var ju rätt läskig väl (länge sen jag såg det där)
Uhh, var det nån i twinpeaks som gjöt soldater? Minns inte jag, men jag är inte twinpeaksläskig, no-no.. för drygt 30 år sedan var jag en liten tenngjutare vid spisen hemma, idag vill jag nog ha en lite mer fartfylld hobby som akvariefiskar eller frimärken.. eller kanske spränga saker, det skulle kunna vara en kul hobby, bankomater och fula byggnader..
Citera
2007-08-24, 18:15
Medlem
Trinnits avatar
Modelltåg, modellbilar, modellsoldater, och att samla på knepiga grejor som tex frimärken, mynt eller ölkapsyler. Ska man samla på något ska det vara något rejält, för att det ska vara häftigt.
Citera
2007-08-24, 18:50
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
Uhh, var det nån i twinpeaks som gjöt soldater? Minns inte jag, men jag är inte twinpeaksläskig, no-no.. för drygt 30 år sedan var jag en liten tenngjutare vid spisen hemma, idag vill jag nog ha en lite mer fartfylld hobby som akvariefiskar eller frimärken.. eller kanske spränga saker, det skulle kunna vara en kul hobby, bankomater och fula byggnader..
Nja, han gjöt dem väl inte, men han använde dem och byggde upp krigsscener eller nåt sånt, på ett bord i en källare typ? Hade nog själv varit i armen kanske? Eller så svamlar jag nu

Vart lite sugen på att prova nåt såt där själv faktiskt. Men mer som en engångsgrej en kväll några kompisar, än som en seriös hobby då.
Citera
2007-08-24, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Läste om ngr killar som hade sina hobbys lagda åt att samla navelludd & tånaglar (avklippta) i burkar. Det är äckligt som fan.
En av de få hobbyerna i den här tråden som faktiskt var avtändande.

Själv spelar jag TV-spel och är fantasy-fantast, vilket tjejerna känner till, och de blir intresserade ändå; antagligen för att de gillar min ärlighet.
Citera
2007-08-24, 20:35
Medlem
Det verkar som akvaristik dvs att ha akvarium är ganska accepterat ingen har direkt klagat på det!
Citera
2007-08-24, 20:47
Medlem
><((((°>s avatar
såg att nån nämt "hänga med morsan som kompis", det är fan creeeeeepy om nåt. har träffat en del brudar som gjort just det, dom har inte haft alla tamponger i asken s a s... minst sagt. dom brukar visa sig vara helt störda (kraftigt störda) när man träffat dom ett par gånger. om ni nån gång träffar en tjej som umgås mycket med sin mor - step the fuck away! and don´t look back.
Citera
2007-08-24, 20:52
Medlem
Arkhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ><((((°>
såg att nån nämt "hänga med morsan som kompis", det är fan creeeeeepy om nåt. har träffat en del brudar som gjort just det, dom har inte haft alla tamponger i asken s a s... minst sagt. dom brukar visa sig vara helt störda (kraftigt störda) när man träffat dom ett par gånger. om ni nån gång träffar en tjej som umgås mycket med sin mor - step the fuck away! and don´t look back.

Haha, måste instämma. Umgicks med en tjej som brukade gå och shoppa med sin mamma och umgås med henne mycket. När jag frågade vad hon skulle göra kunde hon säga: "Skall vara med mamma, vi skall kolla på tv och äta middag". Hon var ganska störd i andra sammanhang, så det kanske ligger något i det du säger.
Citera
2007-08-24, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Tackar, jag det är jag då något fast förhållande inte intresserar mig. Att mitt nagelsamlande skulle avskräcka någon tjej tror jag inte, jag varken skyltar eller döljer det. Det tar knappast någon tid heller, bara att spara på naglarna när man klipper/biter dem.

jag hoppas du driver med oss...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in