2010-06-28, 21:46
Medlem
Hehe schysst bump, 2,5 år
Citera
2010-06-28, 22:02
Bannlyst
Det kommer inte att hända något med dig. Hon kanske måste betala din skador på bilen. Har själv kört på en gubbe med cykel. Tänkte att nu jävlar ligger jag dåligt till men det hela sluta med att han borde ha stannat för högerregeln. Det lukta lite bajs om han när jag körde han till sjukan. Skador på min bil fick jag pynta. Lättare slag vart det dock men ändå onödigt som satan. Glömmer ej ljudet av: Gubbe på motorhuv.
Citera
2010-06-30, 18:13
Medlem
~*BayBee*~s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DialM
Hehe schysst bump, 2,5 år

Förlåt, jag sökte efter trådar som handlade om cyklister och övergångsställen, denna tråd kom upp och jag blev nyfiken på hur det slutade..
Citera
2010-06-30, 19:56
Medlem
litenbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ~*BayBee*~
Hur gick det? Vad var deras krav och vad fick du betala?

Jadu, det var ett tag sedan men det slutade med att försäkringskassan stod för kalaset och höjde premien. Exakt summa kommer jag inte ihåg men mellan 7-9 tusen gick nog allt på inklusive reparation av bilen.
Insikten att det gav en bättre anpassningsförmåga i trafiken samt att jag slipper träffa dem någonsin igen gör att jag ändå kan blicka tillbaka till den här historien med ett litet smil! Jag minns även att folk i min dåvarande klass höll igång ganska länge med att säga att man inte skulle jävlas med mig då jag kunde köra över deras äldre släktingar...

Edit: Nu när du drog upp historien igen dock så hoppas jag fortfarande på ett fall i en trappa för dem!
Citera
2010-06-30, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenbonde
Jadu, det var ett tag sedan men det slutade med att försäkringskassan stod för kalaset och höjde premien.

Driver du med oss?
Citera
2010-06-30, 20:52
Medlem
litenbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Driver du med oss?

Ursäkta, försäkringsbolaget!
Citera
2010-07-13, 21:53
Medlem
Pennamedsudds avatar
Lånar tråden lite.

Vad händer om personen som blir påkörd vid korsande av övergångstället springer?
Citera
2010-07-13, 23:16
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pennamedsudd
Lånar tråden lite.

Vad händer om personen som blir påkörd vid korsande av övergångstället springer?
springer i från , eller springer över?

Antar att du menar springer över.
H*n flyger jävligt mycket längre för det första, sen så ...ja va händer?

En trafikpolis berättade för mig om den nya lagen.

Om du som gångtrafikant tittar mot bilen och får ögonkontakt med föraren, eller ser på föraren och med det sättet tydligt visar att du ska gå över. Har du du uppfyllt din del
Om du som cyklist cyklar över zebrastrecken gör du alltid fel, oavsett om du tittar mot bilen el. ej.

Numera gör jag alltid som han sa, nämligen tittar mot bilen och det har fungerat 100%igt varje gång jag ska gå över.
Citera
2010-07-14, 03:28
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
springer i från , eller springer över?

Antar att du menar springer över.
H*n flyger jävligt mycket längre för det första, sen så ...ja va händer?

En trafikpolis berättade för mig om den nya lagen.

Om du som gångtrafikant tittar mot bilen och får ögonkontakt med föraren, eller ser på föraren och med det sättet tydligt visar att du ska gå över. Har du du uppfyllt din del
Om du som cyklist cyklar över zebrastrecken gör du alltid fel, oavsett om du tittar mot bilen el. ej.

Numera gör jag alltid som han sa, nämligen tittar mot bilen och det har fungerat 100%igt varje gång jag ska gå över.

Bravo! Du har lärt dig hur man går över ett övergångsstället.

Undrar om vi kan lära alla andra jävla idioter det. Höll på att krocka idag på väg till Vårdcentralen för att en äcklig kulturberikare och en ful svensk tjej valde att plötsligt springa över övergångstället.

Övergångsstället i fråga har trafikljus och är 50väg. Jag har grönt och de har rött, jag ser även att den röda gubben lyser. Kulturberikaren och bruden står och röker och pratar när jag kör, ingen av dem tittar på mig, när jag börjar närma mig löper de plötsligt rakt ut varefter jag får tvärnita och väja. Vevade ner rutan och skrek lite, de svarade

"DET VAARA FUCKING ÖVERGÅNGSTÄLLE HORUNGE"

hmm
Citera
2010-07-14, 03:51
Medlem
T_Sands avatar
Övergångsställe är ett fanskap. Minns en gång när jag körde lastbil, 24 meter lång. Var tvungen att ställa mig på bromsen för att en unge sprang ut på vägen helt otippat. Hur vågar folk egentligen? Men det värsta var nog att ungen stannade mitt vägen och seeeegdrog de sista meterna. Och skrattade. Man får nästan god lust att köra på han. Men då är det mitt fel.
Citera
2010-07-20, 15:03
Medlem
~*BayBee*~s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk

Så om det kommer en cyklist som ska cykla över ett övergångsställe så ska man inte stanna? Bara om man leder cykeln?

Ge mig gärna en länk så jag kan visa sambon
Citera
2010-07-24, 23:29
Moderator
Arne.Ankas avatar
Får man cykla på övergångsställen?

Det finns inget förbud mot att cykla på ett övergångsställe, men tänk på att du inte räknas som gående, och alltså inte har företräde vid övergångsställen. Går du av cykeln och leder den över övergångsstället räknas du som gående. Tänk också på att du som cyklist måste lämna företräde för gående vid övergångsställen!
http://goteborg.trafiken.nu/Trafiken...ge.aspx?id=271
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in