Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-08-21, 23:36
  #1
Medlem
En polare till mig berättade om en tjej han hade avslutat en KK förhållande med. Ett par veckor senare hittar han en påse hängandes på sitt dörrhandtag. Denna påse innehåller en hammare och ett öppnat paket ingefära, han tänker inge mer på det utan tror att det är någon som har spelat honom ett spratt.

Några dagar senare stöter han på det gamla KK:et och det kommer då fram att det är hon som har hängt påsen där. Min polare frågar vad det betyder och hon blir vansinnig när han inte vet vad det betyder och rusar därifrån.

Någon som vet vad som menas med detta eller är det bara en psycho ass bitch from hell?

Tack på förhand!
Citera
2007-08-22, 00:17
  #2
Medlem
Det enda jag kan tänka mig ang. ingefäran är att hon försökt demonstrera att han "får henne att må illa" - ingefära är ett gammalt känt knep mot just illamående.

Men väldigt långsökt isåfall.
Citera
2007-08-22, 00:30
  #3
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moe Szyslak
En polare till mig berättade om en tjej han hade avslutat en KK förhållande med. Ett par veckor senare hittar han en påse hängandes på sitt dörrhandtag. Denna påse innehåller en hammare och ett öppnat paket ingefära, han tänker inge mer på det utan tror att det är någon som har spelat honom ett spratt.

Några dagar senare stöter han på det gamla KK:et och det kommer då fram att det är hon som har hängt påsen där. Min polare frågar vad det betyder och hon blir vansinnig när han inte vet vad det betyder och rusar därifrån.

Någon som vet vad som menas med detta eller är det bara en psycho ass bitch from hell?

Tack på förhand!

JAAAAAAAAA!!!! Vem f-n hänger nåt så kryptiskt på dörren och reagerar sedan på mottagaren frågande uppsyn genom att bli vansinnig och rusa där ifrån??? Jo, en psycho ass bitch from hell. Verkar säkert helt logiskt i hennes liv. Och här kan man se riskerna med att inledda ett kk-förhållande. En kan bli kär - GALET kär

Men jag kollade på nätet och hittade följande rader:

Citat:
Ingefäran stimulerar hjärtverksamheten och cirkulationen vilket ger värmekänsla.

Samt denna bild:

http://7deadlysinners.typepad.com/si...ges/hammer.jpg

Så för en lätt (???) störd människa kanske hammaren betyder: Måste jag slå in skalllen på dig för att du ska fatta att jag är kär i dig och att du borde bli/vara kär i mig? Och ingefäran får killen för att förtära så att hjärtverksamheten ökar dvs att han blir kär i henne.

Oavsett vad det betyder är det INTE NORMALT att anonymt hänga en påse med hammare och ingefära på dören och tro att det ska förmedla nåt budskap...
Citera
2007-08-22, 00:33
  #4
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasell
Det enda jag kan tänka mig ang. ingefäran är att hon försökt demonstrera att han "får henne att må illa" - ingefära är ett gammalt känt knep mot just illamående.

Men väldigt långsökt isåfall.


Mmmmm...Budskapet är kanske istället: Du får mig att må illa och jag vill slå in skallen på dig...

Känns inte heller som ett bra och trevligt budskap. Och WTF att hänga nåt så kryptiskt på dörren? Skulle en kille göra nåt sånt mot mig skulle jag få en och annan mardröm....
Citera
2007-08-22, 00:39
  #5
Medlem
Kan det inte vara så enkelt att han bara glömt bort att han lånat ut ett paket ingefära och ett stycke hammare, som returnerades?
Citera
2007-08-22, 00:51
  #6
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Dystop
Kan det inte vara så enkelt att han bara glömt bort att han lånat ut ett paket ingefära och ett stycke hammare, som returnerades?

Livet blir mycket mer intressant om man tänker det värsta

Hur får du ihop din teori med det faktum att hon blev vansinnig och sprang därifrån när killen inte fattade varför hon hängt kassen med det kufiska innehållet på dörren?
Citera
2007-08-22, 01:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock
Livet blir mycket mer intressant om man tänker det värsta

Hur får du ihop din teori med det faktum att hon blev vansinnig och sprang därifrån när killen inte fattade varför hon hängt kassen med det kufiska innehållet på dörren?

PMS - när du inte har andra logiska svar.

Detta var ju faktiskt lite märkligt när jag tänker efter. Jag har då aldrig varit med om ett sådant fall. Han kanske hade lånat ut sakerna under deras första natt, efter sexet och det hade en form av affektionsvärde för tjejen ifråga. Nåt annat kan jag inte tänka mig. Ett besynnerligt utfall av besynnerliga människor, knappast första eller sista gången man ser sådant på FB.
Citera
2007-08-22, 07:08
  #8
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Dystop
PMS - när du inte har andra logiska svar.

Detta var ju faktiskt lite märkligt när jag tänker efter. Jag har då aldrig varit med om ett sådant fall. Han kanske hade lånat ut sakerna under deras första natt, efter sexet och det hade en form av affektionsvärde för tjejen ifråga. Nåt annat kan jag inte tänka mig. Ett besynnerligt utfall av besynnerliga människor, knappast första eller sista gången man ser sådant på FB.

Mmmmm - kan vara det det. Eller så en av alla dessa psykislt instabila människor som FB:are har en tendens att få till det med
Citera
2007-08-22, 09:37
  #9
Medlem
Charmas avatar
Tänkte först något om en liknelse med hennes krossade hjärta, dvs att hon krossat ingefäran till ett pulver med hammaren och sen lämnade alltihop i en påse på dörren.
Men när jag tänker efter så lät den förklaringen inte så bra, varför just ingefära då?
Citera
2007-08-22, 10:09
  #10
Medlem
Deras smeknamn på varandra kanske var Ginger och The Hammer.
Citera
2007-08-22, 10:13
  #11
Medlem
Parkers avatar
Hon kanske försökte säga att hon visserligen är kommunist, men att hennes kärlek till pepparkakor betyder minst lika mycket för henne.
Citera
2007-08-22, 10:20
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock
Mmmmm...Budskapet är kanske istället: Du får mig att må illa och jag vill slå in skallen på dig...

Känns inte heller som ett bra och trevligt budskap. Och WTF att hänga nåt så kryptiskt på dörren? Skulle en kille göra nåt sånt mot mig skulle jag få en och annan mardröm....

Ja okej, du har rätt. Psychovarning!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback