Citat:
Ursprungligen postat av
smokingfox
Hej aldrig testat svamp men blev erbjuden att köpa något som heter McKennaii?
Hur mycket ska jag ta första gången för att känna av det lite bara?
Eller är det fel svamp att testa första gången?
Det är en vanlig cubensis svamp. Penis envy, eller PE, eller APE (albino penis envy), är mycket starkare (också alla dessa tillhör cubensis). Andra svampar än cubensis som pan cyan är några av de starkaste.
Med andra ord är det inte fel svamp att testa första gången. Alla reagerar olika och ens dos beror inte på ens vikt, så man får testa sig fram. 0,5 gram skulle jag säga är väldigt säkert, och då kommer du eventuellt känna liiite. Vid 1g så kommer du antagligen känna av det, men det räknas för de flesta som en mild dos. Om du har tagit cannabis så kan man känna igen sig lite vid den här dosen, men det kan också kännas lite obehagligt eftersom man är på kanten till nästa steg. Men starkt starkt rekommenderat att börja med en låg dos, mellan 0,5 till 1,0g. Det finns de som uppnår egoupplösning vid 1g. Det är extremt sällsynt skulle jag nog säga, men kan vara tråkig första upplevelse.
Rekommenderar även starkt att läsa på om set and setting innan du testar svampen, och ifall du inte gjort det redan, kicka även på HPPD så du vet att det även finns risker man tar. Undvik om du har personer i din släkt med personlighetsstörningar som schizofreni eller bipolär. Även ifall du har hjärtproblem, då svamp påverkar hjärtat (ofarligt för friska personer så länge man inte tar för ofta).
Läs på innan du tar, och se till att du har en bra våg.