2025-04-08, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Du tänker nog på growboxes, dvs färdiga kit för att odla egen svamp. Det kan du läsa mer om i (FB) Att odla svamp, vanliga frågor och länkar

Det jag syftade på ovan var om du köper färdig svamp. Ursäkta för eventuell förvirring.

Ja odla egen svamp. Låter helt sjukt. Tar man som exempel så odlar man inte kantareller, Karl Johan osv.
Fast svampen som säljs som hallucinogen kanske klarar sig.

Så torkad svamp fungerar med?.
Citera
2025-04-14, 00:12
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Alldeles utmärkt.
Citera
2025-04-20, 15:35
Medlem
Hade en redig tripp igår, skönt att flyga lite på kärlekens universella plan. Peace out.
Citera
2025-04-20, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Ja odla egen svamp. Låter helt sjukt. Tar man som exempel så odlar man inte kantareller, Karl Johan osv.
Fast svampen som säljs som hallucinogen kanske klarar sig.

Har torkad cubis som är tre år funkar fin fint.
Citera
2025-04-20, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Någon som vet hur snabbt toleransen ökar på Svamp? Jag brukar trippa typ 4 - 5ggr per år men jag upplever nu att mina trippar endast håller i sig typ 2 timmar innan det går neråt till en skön Afterglow.

Men när jag började trippa för typ 3 år sedan så kunde det hålla i sig betydligt längre innan det gick ner.

Fortfarande fantastiskt skönt och ger mig mycket glädje och harmoni!

Men har fortfarande aldrig någonsin upplevt några riktiga hallucinationer på detta

/Mvh
Jag har fått tillbaka efekten med b-vitaminer. Jag tror att har man nägon brist så det inte finns tillräckligt med dopamin seratonin så fins det inget bränsle för trippen. Bara en ide jag har.
Citera
2025-04-28, 08:25
Medlem
Helt ny på detta, har lite frågor som jag hoppas någon kan svara på:

1. Varför beställer folk odlingskit utomlands ifrån när det finns butiker i Sverige? Risken att åka dit verkar större om varan ska igenom tullen?

2. Ses odlingskit mildare på av Polisen än färdiga svampar? Tänker om man skulle åka dit.

3. Hur stor är egentligen risken att åka dit om man beställer på nätet från svensk butik?
Citera
2025-09-12, 23:59
Medlem
smokingfoxs avatar
Hej aldrig testat svamp men blev erbjuden att köpa något som heter McKennaii?
Hur mycket ska jag ta första gången för att känna av det lite bara?
Eller är det fel svamp att testa första gången?
Citera
2025-09-13, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokingfox
Hej aldrig testat svamp men blev erbjuden att köpa något som heter McKennaii?
Hur mycket ska jag ta första gången för att känna av det lite bara?
Eller är det fel svamp att testa första gången?

Det är en vanlig cubensis svamp. Penis envy, eller PE, eller APE (albino penis envy), är mycket starkare (också alla dessa tillhör cubensis). Andra svampar än cubensis som pan cyan är några av de starkaste.

Med andra ord är det inte fel svamp att testa första gången. Alla reagerar olika och ens dos beror inte på ens vikt, så man får testa sig fram. 0,5 gram skulle jag säga är väldigt säkert, och då kommer du eventuellt känna liiite. Vid 1g så kommer du antagligen känna av det, men det räknas för de flesta som en mild dos. Om du har tagit cannabis så kan man känna igen sig lite vid den här dosen, men det kan också kännas lite obehagligt eftersom man är på kanten till nästa steg. Men starkt starkt rekommenderat att börja med en låg dos, mellan 0,5 till 1,0g. Det finns de som uppnår egoupplösning vid 1g. Det är extremt sällsynt skulle jag nog säga, men kan vara tråkig första upplevelse.

Rekommenderar även starkt att läsa på om set and setting innan du testar svampen, och ifall du inte gjort det redan, kicka även på HPPD så du vet att det även finns risker man tar. Undvik om du har personer i din släkt med personlighetsstörningar som schizofreni eller bipolär. Även ifall du har hjärtproblem, då svamp påverkar hjärtat (ofarligt för friska personer så länge man inte tar för ofta).

Läs på innan du tar, och se till att du har en bra våg.
Citera
2025-09-14, 18:20
Medlem
smokingfoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetgroda
Det är en vanlig cubensis svamp. Penis envy, eller PE, eller APE (albino penis envy), är mycket starkare (också alla dessa tillhör cubensis). Andra svampar än cubensis som pan cyan är några av de starkaste.

Med andra ord är det inte fel svamp att testa första gången. Alla reagerar olika och ens dos beror inte på ens vikt, så man får testa sig fram. 0,5 gram skulle jag säga är väldigt säkert, och då kommer du eventuellt känna liiite. Vid 1g så kommer du antagligen känna av det, men det räknas för de flesta som en mild dos. Om du har tagit cannabis så kan man känna igen sig lite vid den här dosen, men det kan också kännas lite obehagligt eftersom man är på kanten till nästa steg. Men starkt starkt rekommenderat att börja med en låg dos, mellan 0,5 till 1,0g. Det finns de som uppnår egoupplösning vid 1g. Det är extremt sällsynt skulle jag nog säga, men kan vara tråkig första upplevelse.

Rekommenderar även starkt att läsa på om set and setting innan du testar svampen, och ifall du inte gjort det redan, kicka även på HPPD så du vet att det även finns risker man tar. Undvik om du har personer i din släkt med personlighetsstörningar som schizofreni eller bipolär. Även ifall du har hjärtproblem, då svamp påverkar hjärtat (ofarligt för friska personer så länge man inte tar för ofta).

Läs på innan du tar, och se till att du har en bra våg.

Wow vilket svar helt otroligt!
Tack blir att läsa på lite extra nu innan jag testar.
Uppskattas verkligen 🙂
Citera
2025-12-24, 00:08
Avslutad
Ett stort problem som varken är nytt eller unikt, är den förutfattade paranoian som utgångspunkt på grund av den överdrivna innebörden av en snedtripp eller psykos. Det blir inte bättre av tillgången till information i det här fallet eftersom det krävs en första tripp för att förstå hur lite det går att läsa sig till, och den falska tryggheten borde vara värre än att vara öppen för att bära eller brista.

Man behöver inte vara psykonaut för dessa substanser men det är upp till var och en att hitta sin nivå någonstans mellan mikrodos och egodöd, enkelt sagt.

Ingen drog är för alla men den skräckbilden av psykadeler är i mitt tycke värt att ifrågasätta, om man vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in