2011-09-11, 13:31
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dethmaster

Okej, tack fr att du tar dig tid att hjlpa mig. Ut i naturen vet jag inte om jag vgar bege mig nnu, dremot tror jag att ett stdat rum, lite lugn musik och ngra konkreta och enkla freml ssom frukt hade varit p sin plats. Ocks lst endel om att tillgngen till miljbyte r bra om man ska frska vnda trippen till det bttre.

Jag har aldrig varit med om ngot jag nu finner traumatiskt, dremot kan jag i nyktert tillstnd hitta mig sjlv i vldigt lngskta tankar och teorier, dock brukar jag skratta t dem och skaka av mig dem ganska fort d det helt enkelt inte kommer ngot gott ur dem.

Kanske r en extremt individuell frga men,
r det ver-huvudtaget mjligt att f psykos om man ter endast 10 normalstora toppisar?

Kort svar nej. 10 toppisar trippar man inte ens p.
Citera
2011-09-11, 14:58
Medlem
En kompis till mig som r ganska insatt i droger, (?) nmnde att man kunde ha smntabletter i ndfall ifall man skulle snetrippa. Det verkar ju bttre n att f extrema sjlvmordstankar som rtt mnga man lst om ftt... ngon som vet ngot om det skulle funka?
Citera
2011-09-11, 15:59
Medlem
Asgarvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dethmaster
En kompis till mig som r ganska insatt i droger, (?) nmnde att man kunde ha smntabletter i ndfall ifall man skulle snetrippa. Det verkar ju bttre n att f extrema sjlvmordstankar som rtt mnga man lst om ftt... ngon som vet ngot om det skulle funka?

"Benzo"-substanser, typ Valium och liknande, kan avbryta en tripp. Fast bsta skyddet mot en snetripp r att ta bort ngest- och orosknslor, som r orsaken till i princip alla snetrippar. Det kan man gra genom att ha benzo hemma (vara vetskapen om att man har det skyddet brukar hlla snetrippar borta), eller att trippa d man verkligen VILL trippa s mycket, att man mentalt blir lite "naiv" ver att man inte kommer snetrippa. r man rdd fr att snetrippa ska man inte trippa verhuvudtaget. Fregende mening br det budskap mnga hr nog hller med om.
Citera
2011-09-11, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar
"Benzo"-substanser, typ Valium och liknande, kan avbryta en tripp. Fast bsta skyddet mot en snetripp r att ta bort ngest- och orosknslor, som r orsaken till i princip alla snetrippar. Det kan man gra genom att ha benzo hemma (vara vetskapen om att man har det skyddet brukar hlla snetrippar borta), eller att trippa d man verkligen VILL trippa s mycket, att man mentalt blir lite "naiv" ver att man inte kommer snetrippa. r man rdd fr att snetrippa ska man inte trippa verhuvudtaget. Fregende mening br det budskap mnga hr nog hller med om.
Vill bara tillgga att faktiska smntabletter antingen inte har ngon verkan alls eller kan frvrra situationen, utan det r som sagt benso man ska ta isfall
Citera
2011-09-11, 23:38
Medlem
singularitets avatar
Stilnoct, imovane, sonata osv r inte att rekomendera. S dessa insomningstabletter frtjnar en VARNING!

Det r lugnande benzo som gller om man snedtrippar. Exempelvis oxazepam (sobril, oxascand) och diazepam (stesolid, valium) Det r dessa mediciner du fr om du hamnar p akuten drfr att du slarvat och gjort fel.
Citera
2011-09-12, 13:37
Medlem
Hej p er!
Imorgon blir min frsta tripp p svamp !
Tnkte ta 33 st d vi r 3 personer p 100 svampar.
r regelbunden CB brukare sedan 6 mnader tillbaka om det r ndvndigt att veta.

Jag undrar hur vl mrks det p en person ver telefon att man r svampad?
Min morsa kommer ringa och sga gonatt och undra nr jag kommer hem osv osv (och ja, jag r 18)
Vi tnkte inta svampen runt kl 20.00 hon ringer vll vid 22.00 tiden.
Citera
2011-09-12, 14:00
Medlem
empo_glads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeCtroN
Hej p er!

Min morsa kommer ringa och sga gonatt och undra nr jag kommer hem osv osv (och ja, jag r 18)

Det r ganska svrt att svara p, men kan inte du ringa henne innan trippen och sga hur/nr du kommer hem istllet? Om det verkar konstigt s skyll p att mobilen hller p att d eller liknande.

Det finns risk att det blir ett konstigt samtal om du r mitt i trippen
Citera
2011-09-12, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empo_glad
Det r ganska svrt att svara p, men kan inte du ringa henne innan trippen och sga hur/nr du kommer hem istllet? Om det verkar konstigt s skyll p att mobilen hller p att d eller liknande.

Det finns risk att det blir ett konstigt samtal om du r mitt i trippen

Hehe jo, det r klart det kan bli konstigt.
Men min mamma ker till USA p onsdag s p tisdag r sista gngen vi ses/hrs innan hon ker i en mnad, s hon kommer nog vilja prata en stund. Jobbigt

Kan ngon sga ur egna erfarenheter hur det r? Det skulle uppskattas

Edit: Tack fr ditt snabbar svar BTW
Senast redigerad av HeCtroN 2011-09-12 kl. 14:45.
Citera
2011-09-12, 15:20
Bannlyst
Citat:
Hehe jo, det r klart det kan bli konstigt.
Men min mamma ker till USA p onsdag s p tisdag r sista gngen vi ses/hrs innan hon ker i en mnad, s hon kommer nog vilja prata en stund. Jobbigt

Kan ngon sga ur egna erfarenheter hur det r? Det skulle uppskattas

Edit: Tack fr ditt snabbar svar BTW
Ja, det kommer med strsta sannolikhet mrkas att du r pverkad, och det r dessutom ett vldigt dligt orosmoment att behva tnka p under en tripp. Planering r A och O
Citera
2011-09-12, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
Ja, det kommer med strsta sannolikhet mrkas att du r pverkad, och det r dessutom ett vldigt dligt orosmoment att behva tnka p under en tripp. Planering r A och O

Dr sa du ngot, Tack s mycket fr tipset!
Fr vll dra till med att batteriet dog eller ntt
Citera
2011-09-15, 02:10
Medlem
pussyjuices avatar
Citat:
Dr sa du ngot, Tack s mycket fr tipset!
Fr vll dra till med att batteriet dog eller ntt

dra till med att du ska p bio och att det r drfr du ringer henne lite tidigare`?
Citera
2011-09-15, 02:37
Medlem
Citat:
Hej p er!

Om det r din frsta gng s se VERKLIGEN till att inte ha ngot orosmoment som detta, fixa det innan. Mste varna om att en tripp frmodligen r mycket starkare n vad du tror, det r mycket att ta in och gr inte att jmfra med CB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in