2018-12-07, 13:52
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mand71
Eftersom den naturliga toleransen varierar mellan olika individer. I mitt fall r det t andra hllet; jag mste ta betydligt mer n genomsnittet fr att det ska kicka in. Dessutom varierar styrkan mellan olika individuella svampar.

Okej, med den naturliga toleransen menar du att det helt enkelt skiljer sig mellan olika individer? Tog fr vrigt 30 sm toppisar, men storleken kanske inte spelar roll vad gller potensen?
Citera
2018-12-27, 16:55
Medlem
Hur mycket skulle ni sga att en stor nve frsk svamp motsvarar i torkad vikt, drack en shake i Laos som jag antog skulle vara svag fr turisterna. Men frgade hur mycket de tar och de slnger i en nve(som var nog fr att jag skulle trippa rejlt)
Citera
2019-01-07, 06:11
Medlem
Varit mycket sugen p att testa att trippa p svamp p doser p ca 3-4g, och inte omjligt att det blir av i r. Har tidigare endast testat svamp 2 enstaka gnger, bda gnger p kanske max 1.5g och d var man 100 % fortfarande medveten och hallunicerade inte. Jag planerar inte att ta det fr "skojs" skull, utan jag vill ta det fr att liksom lka mig sjlv psykologiskt, d jag hrt att svamp fungerar bttre n all terapi i vrlden typ. Stmmer detta? Kan jag frvnta mig ngra typ grtattacker och se gamla barndomsminnen om jag trippar p 3-4g, som i slutndan kommer vara vrt att ha liksom gtt igenom? Knner att jag har endel "shit" som jag skulle behva processa fr att kunna leva mer i nuet.
Citera
2019-01-09, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Varit mycket sugen p att testa att trippa p svamp p doser p ca 3-4g, och inte omjligt att det blir av i r. Har tidigare endast testat svamp 2 enstaka gnger, bda gnger p kanske max 1.5g och d var man 100 % fortfarande medveten och hallunicerade inte. Jag planerar inte att ta det fr "skojs" skull, utan jag vill ta det fr att liksom lka mig sjlv psykologiskt, d jag hrt att svamp fungerar bttre n all terapi i vrlden typ. Stmmer detta? Kan jag frvnta mig ngra typ grtattacker och se gamla barndomsminnen om jag trippar p 3-4g, som i slutndan kommer vara vrt att ha liksom gtt igenom? Knner att jag har endel "shit" som jag skulle behva processa fr att kunna leva mer i nuet.
Amerikanska Food and Drug Administration har gett psilocinbaserad psykoterapi beteckningen "breakthrough therapy", ngot man gr nr man bedmer att en ny behandlingsmetod kan ha potentialen att vara avsevrt mer effektiv n redan existerande sdana. Att psykedelia kan ha ett anmrkningsvrt psykoterapeutiskt vrde r ngot som har hvdats lnge, men nu brjar instllningen frndras ven bland en del myndigheter. Fast naturligtvis inte i Sverige, dr man istllet fortstter att hvda den direkta motsatsen.

Jag r i regel 100% medveten ven i samband med hga doser, ven om det sklart handlar om ett frndrat medvetandetillstnd. Grtattacker r nog ganska vanligt och r ngot mnga upplever som ett slags frlsande katarsis, ngot ven jag kan skriva under p. Hur mycket man behver ta fr att bryta igenom den ena eller andra barriren r vldigt individuellt. De rekommendationer du kan hitta p olika siter handlar om typiska niver, men en del behver betydligt mer medan andra endast behver en brkdel av vad som rekommenderas. Tnk ocks p att svampar r levande organismer och inte ngon labbtillverkad produkt. Halten med aktiva mnen kan variera en hel del mellan olika svampar.
Citera
2019-01-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Okej, med den naturliga toleransen menar du att det helt enkelt skiljer sig mellan olika individer? Tog fr vrigt 30 sm toppisar, men storleken kanske inte spelar roll vad gller potensen?
Oj, glmde visst att svara p detta Ja, med naturlig tolerans menar jag den kroppsegna toleransen hos olika individer, till skillnad mot den tolerans som skapas i och med intag.

Generellt sett brukar man sga att sm exemplar innehller mer aktiva mnen per gram rknat. Minisvampar som i frtid slutar att vxa i hemmaodlingar, s kallade "aborter", brukar anses vara vldigt starka, men de vger ju i gengld inte mycket alls.
Citera
2019-01-09, 19:27
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Oj, glmde visst att svara p detta Ja, med naturlig tolerans menar jag den kroppsegna toleransen hos olika individer, till skillnad mot den tolerans som skapas i och med intag.

Generellt sett brukar man sga att sm exemplar innehller mer aktiva mnen per gram rknat. Minisvampar som i frtid slutar att vxa i hemmaodlingar, s kallade "aborter", brukar anses vara vldigt starka, men de vger ju i gengld inte mycket alls.

Tack fr svar!

Ja, de verkar ju vara gngse uppfattning att "ju strre desto mer", men s verkar inte fallet vara med svamp allts. Jag har provat att ta samma mngd stora toppisar som sm och ftt samma effekt, vilket jag tycker r vldigt intressant. Det innebr ju att det r meningslst att vnta p att dom ska vxa sig stora. Snarare r det bttre att ta dom mindre eftersom man fr samma mngd psilocybin med mindre svamp och drmed slipper ta s mycket av den...
Citera
2019-01-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Det innebr ju att det r meningslst att vnta p att dom ska vxa sig stora.
Meningslst behver det inte vara, d frhllandet mellan aktiva mnen per gram och storleken p svampen inte ndvndigtvis r linjr. Jag har skrdat mycket stora svampar nr jag har odlat cubensis och dessa har inte sllan varit jkligt potenta, detta trots att jag ibland har ltit dem vxa s pass lnge att hattarna nrmast blivit konkava. Nu kan jag inte svra p att detsamma gller toppsltskivling, men jag tror att man verlag nd kan tjna lite p att lta svamparna vxa till sig lite, ven om man kanske inte behver vnta tills de r vermogna.
Citera
2019-01-09, 22:49
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Meningslst behver det inte vara, d frhllandet mellan aktiva mnen per gram och storleken p svampen inte ndvndigtvis r linjr. Jag har skrdat mycket stora svampar nr jag har odlat cubensis och dessa har inte sllan varit jkligt potenta, detta trots att jag ibland har ltit dem vxa s pass lnge att hattarna nrmast blivit konkava. Nu kan jag inte svra p att detsamma gller toppsltskivling, men jag tror att man verlag nd kan tjna lite p att lta svamparna vxa till sig lite, ven om man kanske inte behver vnta tills de r vermogna.

Tror det skiljer sig mellan toppisar och cubensis faktiskt. Just toppisar verkar inte potensen skilja sig nmnvrt mellan stora och sm svampar, medan det verkar gra det p cubensis.
Citera
2019-01-09, 23:27
Medlem
NioLivs avatar
Skulle ngon vnlig sjl kunna pm:a mig om en grn shop man kan kpa growkit frn.
Och dem som levererar frn Holland r inte intressant(just drfr jag frgar).

Mvh
Citera
2019-03-07, 13:19
Medlem
dragonfly08s avatar
Hej vnner. Tnkte kra en frdig kit frn snabeln, strainen r albino. Frgan r, r det ndvndigt med en heating map?
Tnkte ha den i garderoben.
Tack p frhand!
Citera
2019-04-06, 12:39
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NioLiv
Skulle ngon vnlig sjl kunna pm:a mig om en grn shop man kan kpa growkit frn.
Och dem som levererar frn Holland r inte intressant(just drfr jag frgar).

Mvh
Varfr inte Holland? S vitt jag vet r Holland enda landet som levererar growkits. Jag r 99% sker p detta.
Citera
2019-04-28, 16:48
Medlem
rockypatel66s avatar
Hur frvarar man den svampen (torkad) bst och hur lnge kan den frvaras utan att bli oanvndbar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in