2009-07-24, 22:44
Citat:
Ursprungligen postat av BarbieBottom
Känns som "sommarkatter" är något påhittat för att svensson ska få ha nått att gnälla och "ojja" sig över. Är ju nå sjukt mycket insändare om det i tidningar, som om det är världens största problem. Men som sagt; Är det någon som känner till folk som haft "sommarkatt"?
Har aldrig hört talas om det annat än via media jag heller - men är det en slump att alla katthem är fulla just nu? Vet ej.
Har funderat på om jag ska ta en katt till från vårt lokala katthem, men fanen vet. Har en kastrerad hanne på (troligen) ett par år redan, som är kungen över alla här, inklusive hunden. Ska ha ytterligare en hund nästa sommar, så det känns lite översvämning i huset då. Men man känner ju att man vill göra nåt, när man läser i tidningen om hur det ser ut på hemmen.
Nöjer mig väl tills vidare med att donera lite kattmat, som vanligt - några catfights orkar jag nog inte med.
OT: När det gäller kidnappningar råkade jag ut för det med en hund för 25+ år sedan - innan chip- och öronmärkning var så aktuellt. Min lillebrorsa hade klippt hunden i en ultramärklig friss strax innan en person bara plockade med sig hunden som hade gått ut i parken på egen hand (hon gjorde det ibland, och tuffade hem efter en stund), och en bekanting till oss såg hunden hos den jäffla tjufen som menade att hon gjort en god gärning. Att hon inte anmälde det till polisen såg hon bara som en ytterligare skyddsåtgärd, det såg man ju att hunden var misshandlad! På grund av en 10-årings frisyrlusta, alltså.